Kohan warrior Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 (edited) Co trzeba wymienić? -dla pewności szkielet gearbox'a, lub go wzmocnić za pomocą metalowych listw -tłok z metalowymi zębami, może być SHS 15 zębowy (wtedy uciany ostatni ząb) -silnik który posiadasz będzie Ci zamulał cały układ, więc lepiej go zmienić, może być ELEMENT/GFC H-Torque -kable, najlepiej modelarskie, fajnie się układa ,są miękkie. Dodają oczywiście "kopa" całej replice -mosfet, to zależy od Ciebie, ja akurat w żadnej replice tego nie montowałem, bo dla mnie to jest bubel -lekką głowicę tłoka oraz głowicę cylindra.. mógłbyś się pokusić o wyciszony zestaw (SYSTEMA/MODIFY/ULTIMATE) ponieważ głowica tłoka uderzając o głowicę cylindra bardziej amortyzuje strzał co przenosi się na żywotność szkieletu -dyszę na uszczelnioną -podaną przez Ciebię sprężynę czyli m140, od siebię polecę Guardera lub Systemę Wszystko ładnie do kupy poskładać i możesz użytkować wiekami. Pss.. oraz oczywiście przejść na baterie li-po, najlepiej 11.1V. Edited November 20, 2012 by Kohan warrior Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 ho ho ho sporo tego na taka wymianę nie wyrobie się w tym roku, taki tuning jak piszesz mogę zaplanować dopiero koło maja Myślałem że uda się zostawić silnik, głowice cylindra, głowice tłoka i wymienić tylko tłok i gb wzmocnić blachami ale chyba będzie mało na taką sprężynę... i się posypie :( w każdym razie sprężyna już jest i czeka na wzmocnione części a tym czasem wsadzę taką aby części które mam wytrzymały. I tutaj się nasuwa pytanie jaką sprężynę i jakiej firmy włożyć na części które są? M120? większą da rade czy może odwrotnie? :( ps. mosfet już polutowany czeka na montaż Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 (edited) Możesz zostawić głowice, lecz silnik przy takiej sprężynie powinien być zmieniony. Co do sprężyny.. celuj w Systeme/Guardera na inne typu shs/element nie patrz. Na tej konfiguracji co teraz posiadasz możesz wsadzić m120, we większe sprężyny bym się "na razie" nie pchał. Edited November 20, 2012 by Kohan warrior Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Po co Ci M150? Ile chcesz fps? 1. Tak, o te blachy chodzi. Nie trzeba przerabiać szkieletu, ale body może wymagać przypiłowania aby GB wszedł. 2. Co chcesz osiągnąć? Pomożemy dobrać tańsze i lepsze części, poza tym przy mocniejszym tuningu powinieneś wymienić także zębatki. Quote Link to post Share on other sites
buszmen82 Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Dyszę mimo wszystko weź Deep Fire (niestey na specu nie mają) i nie mosiężną bo słabiej się uszczelnia od plastikowej. Tylko czy ten zestaw cylindra o "zwiększonej średnicy' to nie jest coś pomiędzy BU i NBU tak jak w PJ25? Bo jeśli tak to daruj sobie mocniejsze springi i kup konkretnego borka z dobrze dobranym cylindrem do długości lufy i powinno być git IMHO Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Właśnie dzwoniłem dzisiaj do specka i serwisant powiedział, że z PJtami jest tak, że ona mają mniejsze średnice i powiedział, żebym nie kupował dyszy bo mogę się rozczarować że zwyczajnie ona będzie za duża. CO do sprężyny to missclick miałem, naturalnie chodziło mi o 140 również King Arms. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Pobuszuj na azteko.pl, tam znajdziesz wszystko co potrzebne. Możesz pomyśleć nad zmianą zestawu cylindra, ale sp140 spokojnie będzie w nim pracować z dobrymi efektami. Sprężynę weź sp130 i tłok SHS 15 zębów stalowych niebieski. Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Ok zaraz sobie wszystko ogarne. Wzmocnienia już zamówiłem, myślę, że dam rade zamontować je sam. O zębatkach też myślałem, ale nie chce wydawać na nie bajońskich sum. Do 80zł bym bym jeszcze w stanie. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Przypomnę że jeżeli kupisz sp130 Guardera oraz ten tłok SHS to nie możesz mieć pełnego łożyskowania tj. z obu stron sprężyny. A najważniejsze aby to sprawdzić przed włożeniem w szkielet. Bo w większości przypadków to nie działa. Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 A w konfiguracji jaką podałem w linkach? Tj. sp140 KinArms + ten tłok od madbulla? Problem jak na razie lubi pojawiać sie tylko na sp130 Guardera na 140 tej samej firmy już nie. S1 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Ja zakładam 130 guardera z borkiem guardera z łożyskowaniem na tłoku oraz prowadnicy sprężyny i nic się nie dzieje. Zalecam tłok SHS 14 zębów bo różnie to bywa z AOE na zębatce tłokowej, ale przy cichych głowicach z reguły jest ok. Jeśli chcesz mieć pewność czy możesz mieć łożyskowania po oby stronach to zakładasz sprężynę na prowadnice, potem tłok i ściskasz aż się sprężyna schowa w tłoku, jak się schowa to śmiało możesz montować to w GB. Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Ok ogarniam już, jak wszystko będę miał skompletowane i złożone to dam znać jak to pracuje, jakie osiągi i czy nie wyjeb**o mi gearboxa od strzała :D. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Nie sterzlaj na sucho, złóż replikę do ku... i zaprzyj porządnie komorę HU o GB. Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted November 20, 2012 Report Share Posted November 20, 2012 Ok dzieki za info, na razie nie będę szalał ale informacje na temat sprężyny m140 będę miał na uwadze gdy będę posiadał większe fundusze. Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Dziś jade zawieźć wszystko do montażu. W międzyczasie byłem u krakmanów po troche szpeju, i stwierdzili, że założenie tych części nic nie zmieni w osiągach. Ciekaw jestem jak to będzie chociaż by dlatego, że zawsze tak mówili cokolwiek byśmy u nich z bronią nie robili. Znajomy montował właśnie w sobotę do swojego dragunova A&K głowicę tłoka, gumkę HU i sprężyne SP170. Nastawieni byli sceptycznie, a ostatecznie okazało się, że broń dobiła stabilnych 630FPS. Dlatego ciekaw jestem co wyjdzie u mnie, dam znać jak tylko giwerka wróci, być może komuś się to na przyszłość przyda poglądowo. Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 No panowie, zatem dziś dostałem telefon i póki co wymiana części nie wchodziła w grę bo chłopaki po ściągnięciu body zobaczyli obraz nędzy o rozpaczy. GB w kilku miejscach był już pęknięty, na froncie przy śrubach. Rozkręcanie go było bezsensowne. Na broń mam jeszcze pół roku gwarancji, a plomba na GB naturalnie nie została ostatecznie naruszona. Myślicie, że Krakmani wymienią szkielet w ramach gwarancji? A druga sprawa, to czy nie lepiej już zainwestować w jakiś lepszy szkielet i wzmocnić go tymi blachami. Jeśli tak, to jaki szkielet do 150zł mogli byście poradzić. Zerknij tutaj http://forum.wmasg.pl/topic/106091-jaki-szkielet-v2-polecacie/ S1 Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Z dobrych GB w tej cenie będzie GUARDER. Quote Link to post Share on other sites
narbe11 Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 (edited) Witam, Ahmeda, to co napisałeś mnie zmartwiło, ponieważ P&J chociaż to Chińszczyzna, podobno zrobił duży krok na przód i w teorii GearBox miał dorównywać jakością CA. Faktycznie body tego karabinu jest solidne jak na replikę za nieco ponad 700 zł. Krakmani zrobili opis że wiele elementów zostało dodatkowo wzmocnione, wsadzili sprężynę M130 co w mojej replice stockowo dało 460 fpsów. Aż się boję jak będzie wyglądał GB po okresie gwarancji, może zanim się skończy wyślę go do nich na przegląd, żeby w razie pęknięć, czy innych problemów naprawili go za free. Na szczęście właśnie zakupiłem drugą replikę, tym razem poszedłem szeroko i nie oszczędzałem - Systema PTW M16A3 MAX :icon_biggrin: Zastanawiam się czy nie sprzedać PJ-ta puki jest na gwarancji, chociaż polubiłem tą replikę bo jak dotąd nigdy mnie nie zawiodła.. Edited November 28, 2012 by narbe11 Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 Zdejmij body i popatrz z zewnatrz na szkielet. Gwarancje masz póki nie zerwiesz plomby na gb. Będziesz wtedy wszystko wiedzial. Podesle wam wieczorem fotki. Jutro odsyłam im do naprawy Quote Link to post Share on other sites
Ahmeda Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 Hah, przepraszam za błędy ale pisane mobilnie, i na szybko :). Sory też za dubla. Wstawiam obiecane fotki GB. Może tragedii nie ma, ale o rozkręceniu nie ma mowy bo sie sypnie, http://i50.tinypic.com/33mwx02.jpg -> Z drugiej strony pęknięcia identyczne. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 Dlatego warto zainwestować 4 zł w bardzo twardą sprężynę, montowaną na lufie która dociska komorę HU do GB zmniejszającą ryzyko pękania GB. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 1, 2012 Report Share Posted December 1, 2012 Albo kawałeczek gumy lub korka o odpowiedniej grubości. Założyć przed komora, docisnąć gb i gotowe. Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Jako że uzbierałem jednak trochę funduszy postanowiłem zakupić części aby zrobić tak jak pisałem. Czytałem trochę o częściach, ale chce się upewnić kogoś bardziej doświadczonego czy replika z częściami co chcę się nie rozleci. Zakup części opierałem na waszych wcześniejszych radach a więc: -silnik taki: http://azteko.pl/ak-pj-silnik-dlugi-mocny-jak-systema-magnum-neodym-p-5021.html -wzmocnienie gb blachami -tłok: http://azteko.pl/jbu-tlok-alu-metalowymi-zebami-full-teeth-p-456.html -bore-up niby wyciszony http://azteko.pl/doszczelniony-zestaw-cylindra-do-m16-powiekszonej-srednicy-p-2217.html -sprężyna m140 systema Pozostawiam zębatki xyz stockowe i łożyska kulkowe (na 99% są firmy shs) całość by musiała pracować na baterii 9,6v 3000mha I teraz kilka pytań 1. Całość na auto się nie rozsypie? 2. Bateria da rade? Wiem że szału nie robi i lipo 11v lepsze, ale przez to że wydałem kasę na części brakło na baterie, więc by musiała trochę poczekać na lepsze czasy... 3. Na jakie osiągi mogę liczyć przy takim zestawie? Głównie chodzi mi o zasięg który się przydaje w lesie. 4. Jak doszczelnić żeby osiągnąć jak najlepszą szczelność? Wiem że teflon fix się przydaje, ale jest to mój pierwszy tuning i jeśli ktoś może dokładnie opisać najlepiej ze zdjęciami. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Witaj! -Silnik dobry lecz wolny (jeżeli celujesz w rofa odpada) -Listwy wzmacniające popieram -Tłok.. lepiej kupić shs'a za 40zł +/-, z JBU miałem złe wspomnienia (JBU czasami robi za grube korpusy) -Bore up, jest to typowy zestaw montowany w replikach firmy P&J, wyciszać nie wycisza, ale szczelność jest zachowana -Sprężyna, może być lub kup m130 Guardera -Zębatki, jeśli źle spodkładkujesz może być crash.. (XYT są dość mocne, ale wszystko zależy od podkładko wania, na auto przy ciężkim palcu się zmielą (mówie o 11,1V). 1. Tak jak pisałem wyżej, zależy jak będziesz użytkował replikę. 2. Bateria da radę, lecz rof nie będzie kosmiczny. 3. Zależy od szczelności wszystkich podzespołów.. Na oko? 470-490 fps? 4. Teflon fixy, wazelina techniczna, smary silikonowe, wszystko wystarczy wygooglować. Jak masz pytania wal PW. Quote Link to post Share on other sites
NorrisChuck Posted April 21, 2013 Report Share Posted April 21, 2013 Witam posiadam PJ4RIS, niestety replika po roku rozsztrzelniła się. Zastanawiam się nad wymianą części gearboxa, lufy precyzyjnej i komory hop-up.Głównym celem tuningu jest zwiększenie zasięgu repliki i skupieniu. Zastanawiam się nad wymianą części gearboxa, lufy precyzyjnej i komory hop-up. Całkowity budżet na wymianę wynosi około 400zł. Czy moglibyście doradzić jakie najlepiej firmy wybrać? Z tego co wyczytałem na forum to dobre komory robi Madbull natomiast znajomy polecił mi AirsoftPro. Która według was jest lepsza, i czy będzie to kompatybilne z moją repliką ? Co do luf precyzyjnych dobre opinie ma Guarder(6.02) , lecz równie dobre ma Systema. I tu znów pojawia się pytanie która lepsza? Liczę na waszą pomoc co do wyboru części gearboxa jak i lufy precyzyjnej oraz komory hop-up. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.