Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Kup dobry tłok bo ten to wygląda na jakiegoś elementa z dolnej półki.

Masz klastyczną usterkę efekt gdy zatnie się kulka w lufie a ktoś próbuje strzelać i lecą zęby.

Sprawdź komorę. Wymień gumkę i lufę na inną. Użyj innych kulek.

Ja bym zaczął od przebadania całego układu od początku.

A jak nie masz sił to wyślij do Poldka podobno cudotwórca chodź sam nie korzystałem a repliki robię sobie sam.

Życzę powodzenia w naprawie bo replika miodzio :icon_smile:. Napisz potem jaki był finał.

Edited by Brzuski
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew.

 

Masz rację tłok Elementa, jednakże taki sam ( z wyglądu ) był od początku i śmigał dwa lata bez problemu.

Jeśli chodzi o zacinkę to nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Komora oryginalnie jest od AK i raczej inna odpada, a to ze względów konstrukcyjnych. Być może jak bym pokombinował to by coś z tego wyszło. Jak wiadomo lepiej chodzą części przeznaczone do konkretnego modelu i lepiej nie gmerać bez potrzeby. (Ja pogmerałem). Lufę mam Systemy, gumkę wymieniam co sezon, kulki MadBulla czasami G&G, używałem także biodegradowalnych Bio Bioval też świetnych. Nie narzekam.

 

Po kolejnych próbach dałem sobie spokój. Replika pojechała do serwisu.

Edited by Sebek74
Link to post
Share on other sites

To jeszcze ja powiem słowo, mam drugi kompletnie stockowy gearbox od G36 i po dłuższym czasie chciałem sprawdzić czy on chodzi jeszcze czy nie... podłączyłem batkę (12v - na bogato) i żeby tłok nie tłukł z całą mocą głowicę cylindra zatkałem dyszę paluchem ;) zapomniałem tylko że nie mam założonego selektora ognia, więc poszła seryjka gdy nacisnąłem spust... znaczy się seryjka to może za dużo powiedziane - kilka strzałów raptem a potem się zębatki już swobodnie kreciły :D

 

Także to co napisał kolega Brzuski - na bank tłok nie schodzi do końca (zacięcie w komorze kulki) i wtedy zębatki drą tłok :)

 

Zauważ że sam napisałeś że objaw ma miejsce przy strzelaniu kulkami - na pusto gearbox chodzi jak ta lalala... ja bym szukał usterki w komorze, lub na połączeniu komory z lufą.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dzisiaj porozmawiałem z przedstawicielem serwisu. Okazało się że na awarię złożyło się kilka czynników. Główną przyczyną była komora i umiejscowiona w niej gumka. Nigdy nie było z nią problemu, niestety niektóre rzeczy wymagają prób i błędów a przede wszystkim wiedzy i doświadczenia w doborze materiałów. Prawdopodobnie gumka była zbyt miękka i przy dłuższej serii rozciągała się na dystanserze co powodowało zacinkę. Jest także możliwość że sama komora jako odlew mogła mieć minimalną odchyłkę w wymiarach co powodowało złe dopasowanie gumki. Ja myślę że po prostu przyszedł jej czas a że zbiegło się wszystko w tym samym czasie stąd te problemy. To była ostatnia rzecz jaką bym podejrzewał o całe to zamieszanie.

 

Ponadto, muszę zwrócić uwagę na dobór części. Jest bardzo mały zakres kalibracji całego mechanizmu Gearboxa. Gearbox jest bardzo czuły na wymianę podzespołów. Muszę zwracać uwagę na Rof i pracę repliki. W związku z tym plany z zastosowania podświetlanej komory hop-up odłożone zostały na czas nieokreślony z możliwością całkowitej rezygnacji z tego pomysłu. Szkoda.

 

Replika jest już gotowa i po testach w serwisie. Posiada zwiększoną moc i ogólnie chodzi cud malina. Przyjedzie do mnie w ciągu tygodnia.

 

 

Wymienione zostały:

 

Tłok, gumka hop-up i sprężyna. Ponadto mnóstwo pracy, krew, pot i łzy. Ludzie w serwisie na pewno doświadczeni ale replika chyba dała im w kość.

Najważniejsze - liczy się zadowolony klient. A ja jestem zadowolony, nawet bardzo. Mój sprawdzony serwis mnie nie zawiódł. Jak zwykle.

 

 

Odpowiedź jaką otrzymałem z serwisu:

 

"Uwagi:

Prawdopodobną przyczyną poprzednich awarii tłoków było zacinanie się kulek w komorze hop-up, która wymaga odpowiednio dobranej gumki. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na szybkie zużywanie się tłoków mogła być duża szybkostrzelność, która przy zamontowanych podzespołach nie powinna przekraczać 900strz./min. W związku z tym nie zalecamy instalacji dostarczonego dodatkowo silnika oraz używania mocniejszego akumulatora."

 

 

Ostatnia sprawdzana przeze mnie szybkostrzelność repliki wynosiła 330FPS. Obecnie po serwisie 424-430FPS.

Przy planowanej maksymalnej 400FPS uważam że w zupełności wystarczy. Tyle mocy w sobie jeszcze nigdy BAR nie miał. Aż się boję.

 

Może jakiś filmik testowy w przyszłości?

Edited by Sebek74
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam

mam problem z gb w cymnie 0.28. otóz pewnego dnia coś sie zepsóło(znowu) więc rozkreciłem gb. okazało sie ze odkreciła sie głowica tłoka. postanowiłem kupic nowy tlok (jakiś z SHS) i skreciłem go z głowicą (aluminiowa z classic army), skreciłem cały gb i..coś sie zacieło. po wielu probach postanowiłem zamienic tłok ba wcześniejszy ktory ma uszkodony przedostatni ząb od przodu ale po zmianie tłoka na stockowy nie bylo zadniej roznicy. mechanizm napina sie do połowy i koniec. przez to zerwały mi sie 2 zeby z zebatki środkowej. Dodam ze probowałem krecic samymi zebatkami i bylo okej. nic sie nie blokowało Juz nie mam pojęcia co tam sie moze dziać. nie składam tego gb 1 raz, juz miałem okazje w nim wymieniać wcześniej wymienioną głowice tłoka i zebatkie stockową bo była zjechana.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...