Arni Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 (edited) Witam. Problem zaczął sie na ostatniej strzelance. Broń (M60 P&J) zaczęła mi strzelać na coraz krótszy dystans, podkręcanie HU nie pomagało lecz powodowało dławienie się broni, tak jakby nie miała siły przephac kulki przez gumkę. Rozebrałem dzis zespół lufy, wymieniłem gumkę - sytuacja sie powtarza. Więc mysle sobie, że może jest gdzieś nieszczelnośc więc owinałem taśmą gumkę w miejscu gdzie się ona kończy a zaczyna lufa. Przestrzeliwuje - jest chyba lepiej, ale nadal brak pełnego efektu HU,broń nosi nadal na krótkim dystansie a po mocnym podkręceniu broń się dławi. Więc idę dalej - miejsce styku dysza-gumka. Po dokładnych oględzinach stwierdzam, ze jeden element z drugim raczej przylegają do siebie prawidłowo ale myśle sobie, że mogą przylegać mocniej i zobaczymy co sie stanie. Jako ze w M60 jest lufa, nazwe to "pływająca" tzn. lufa wraz w komora HU jest dosiskana sprężyną i potrafi sie poruszać w obudowie broni w przód/tył tak aby kompensowac uderzenia dyszy o gumkę ( myśle że dośc jasno powiedziałem o co chodzi). Dodałem podkładkę pod tą sprężynę dociskową, tak aby siła docisku całej komory była większa a co za tym idzie - połączenie powinno być szczelniejsze. I rzeczywiście - karabin zaczął strzelac zdecydowanie dalej, ale HU działa bardzo słabo, a po jego podkręceniu karabin zaczyna się dławić. Tego dławienia nigdy do tej pory nie było, na maxymalnie podkręconym HU kulki mocno podrywało w górę, teraz z biedą utrzymują prosty tor lotu - coś nadal jest nie tak. I teraz moje pytanie - następny w kolejności jeżeli chodzi o szczelność jest zespół cylinder-tłok. Mam to rozbierac i tam szukać nieszczelności? Może się wyrobic uszczelnienie głowicy tłoka tak, że straci on swoja szczelność? Broń ma ok. 60tyś kulek przebiegu, wystrzelane intensywnie bo w przeciągu 6 miesięcy i 8 strzelanek. Proszę o jakieś podpowiedzi, może szukam problemu nie tam gdzie powinienem, albo pominałem coś po drodze? Edited May 12, 2012 by Arni Quote Link to post Share on other sites
Kantek Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 To naturalne, że uszczelka na tłoku się ściera, przez co zmniejsza swoją średnicę i traci szczelność. Rozebrać i zrobić test strzykawki. :) Quote Link to post Share on other sites
przemek_kk Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 miałem podobny problem w M4 na sprężynie 130 ;] okazało się, że sprężyna była "za długa" (złoty MadBull chyba), i tłok stracił 4 zęby :D, a co za tym idzie nie dochodził do końcowa. Quote Link to post Share on other sites
Arni Posted May 13, 2012 Author Report Share Posted May 13, 2012 Więc dobrałem sie do gearboxa,na szczęscie obeszło się bez jego rozbierania. Oto winowajca całego zamieszania : http://imageshack.us/photo/my-images/521/zdjcie0395q.jpg Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Spring jakiej firmy? Quote Link to post Share on other sites
Arni Posted May 14, 2012 Author Report Share Posted May 14, 2012 Sprężyna była stockowa (tzn. założona przed sprzedażą przez sklep Taiwangun) M130. Jakiej marki była to mogę sie tylko domyślać ale przebieg miała spory i myśle, że to ją wykończyło. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.