Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[AK 47 CM.048M] Replika zamarła


Recommended Posts

Jestem tutaj nowa, tak więc witam serdecznie. W świecie AirSoftu od niespełna trymestru, stąd liczę na wyrozumiałość ze strony forumowiczów.

 

Mam problem. Zakupiłam w ubiegłym tygodniu nową replikę AK 47 CM0.48M (Cyma). Dlaczego właśnie kałach chyba tłumaczyć nie trzeba. Skoro facet to dupa, to przynajmniej broń powinna być solidna i dawać mi poczucie bezpieczeństwa :biggrin:. Jednakże, radość z zakupu nie trwała zbyt długo...

 

Wpierw przeczytałam całą instrukcję. Zgodnie z opisem baterię ładowałam 10h. Kupiłam G&G 0.25g, wsypałam do magazynku, nakręciłam Hi-Capa do momentu wyczucia lekkiego oporu. Dobra, poszłam w plener...

 

Puszka Redsa wypita, aluminium odstawiam na górkę. Strzelam semi-auto, wszystko gra. Strzelam full-auto, aż 30% wystrzałów nie pobierało kulek. No dobra, byłam na to przygotowana, gdyż w dołączonym user guide wspominano o takim zjawisku. Jako sugestię podano, "replikę trzeba rozgrzać, rozchodzić". To rozgrzewam i rozchodzę w granicach rozsądku. W pewnym momencie replika po prostu padła. Spust chodzi "lekko" na obu trybach. Kulki nie lecą, brak charakterystycznego dźwięku wystrzału. Dupa blada!!!!

 

Wymieniłam baterię na inną, sprawdziłam bezpiecznik, okablowanie ale wszystko tutaj jest w porządku. Nie będę rozbierać Gearboxa czy silniczka, bo stracę gwarancję.

 

Gdzie może być przyczyna? Zanim oddam replikę do serwisu (co zrobię we czwartek), chciałabym sama co nieco na ten temat wiedzieć.

 

W takim razie proszę o Waszą pomoc i diagnozę.

 

Pozdrawiam,

Solka

Link to post
Share on other sites
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Strzelam full-auto, aż 30% wystrzałów nie pobierało kulek. No dobra, byłam na to przygotowana, gdyż w dołączonym user guide wspominano o takim zjawisku. Jako sugestię podano, "replikę trzeba rozgrzać, rozchodzić".

 

Bzdura. Replika po nakręceniu dobrze magazynka powinna podawać wszystkie kulki a nie 30% nie podaje.

 

Odkręć śrubę w chwycie pistoletowym i sprawdź czy nie zsunął się kabel od silnika.

Jeżeli tam jest ok, to usterka jest w gb. Najprawdopodobniej nie działa łącznik styków (nie przesuwa się).

Link to post
Share on other sites

Bzdura. Replika po nakręceniu dobrze magazynka powinna podawać wszystkie kulki a nie 30% nie podaje.

 

Odkręć śrubę w chwycie pistoletowym i sprawdź czy nie zsunął się kabel od silnika.

Jeżeli tam jest ok, to usterka jest w gb. Najprawdopodobniej nie działa łącznik styków (nie przesuwa się).

 

Sam sobie zaprzeczyłeś kolego. "powinna" nie oznacza "będzie" bądź "musi". Napisałam tylko to, co zaobserwowałam, nic nie wymyślam.

 

Zdjęłam rękojeść, kable są na miejscu - już to pisałam.

 

Spoko, też winię GB. Tylko interesuje mnie dlaczego zupełnie nowy kałach - tym bardziej Cymy - padł w tak szybkim tempie.

Edited by Solka
Link to post
Share on other sites

Replika ma podawać wszystkie kulki po nakręceni na maxa magazynka.

Czemu się zepsuł ? Bo to kałach cymy :D

Wszelkiej maści takie repliki przed strzelaniem, powinno się rozkręcić, poprawić po swojemu i dopiero użytkować :)

Na początek, proponuję rozkręcenie, zmianę smarów, korektę podkładek, zmianę okablowania z konektorami, zmianę gumki HU. Wtedy możemy uzyskać w miarę dobrą "niezawodność" sprzętu.

Link to post
Share on other sites

Cymowskie Hi-capy to loteria. Proponuje spróbować na magazynku kolegi.

Nie wiem jakich używasz kulek, ale jeśli coś w stylu P&J / gunfire, to lepiej zainwestować w coś rodzaju Guardery / G&G / Blaster.

 

Jeśli to nie pomoże, jest taka malutka magiczna część zwana "opóźniacz popychacza"- polecam.

 

No i jak ktoś wspomniał, bez podkładkowania, zmiany smarów, baterii i gumki HU to się nie obejdzie : )

Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie.

 

Nie wiem jakich używasz kulek, ale jeśli coś w stylu P&J / gunfire, to lepiej zainwestować w coś rodzaju Guardery / G&G / Blaster.

 

Jak już wspominałam, kupiłam G&G 0.25g.

 

Proponuje spróbować na magazynku kolegi.

 

Kupiłam do tego kałacha dodatkowo 2 full metal Mid-capy - za chwilę sprawdzę.

 

Jeśli to nie pomoże, jest taka malutka magiczna część zwana "opóźniacz popychacza"- polecam.

 

Z przyjemnością doczytam o tej części.

 

Na początek, proponuję rozkręcenie, zmianę smarów, korektę podkładek, zmianę okablowania z konektorami, zmianę gumki HU.

 

No i jak ktoś wspomniał, bez podkładkowania, zmiany smarów, baterii i gumki HU to się nie obejdzie :)

 

Gumka HU i lufa precyzyjna to mój kolejny, przyszły wydatek. Liczyłam jednak na to, że w ciągu pierwszych tygodni postrzelam sobie na niemodernizowanym AK 47 (jak większość moich znajomych). Bida w portfelu piszczy, a jeść trzeba!

 

@Aktualizacja

Wymiana magazynka oczywiście nic nie dała. Replika doznała chyba uszkodzenia w GB, bo nawet nie mogę wykonać "pustego strzału". Spust chodzi luźno.

Edited by Solka
Link to post
Share on other sites

"postrzelam sobie na niemodernizowanym AK 47"

Widzisz - niestety teraz są AKM'y Modernizowane repliki :D Trzeba rozebrać i zajrzeć co mu dolega. Na Twoim miejscu oddałbym komuś kto się zna na tym a nie sklepowi. Walić gwarancje.

Link to post
Share on other sites
Wymiana magazynka oczywiście nic nie dała. Replika doznała chyba uszkodzenia w GB, bo nawet nie mogę wykonać "pustego strzału". Spust chodzi luźno.

 

Bezpiecznik ?

 

P.S. Na mid-ach może nie podawać, lubią się zacinać. Jakiej firmy te magazynki ?

 

Edit: nie doczytałem że bezpiecznik ok.

 

Więc:

 

Zdejmij chwyt pistoletowy i sprawdź, czy kabelki są podłączone pod silnik- zdarza się że spadają. Można odkręcić kosz z silnikiem i spróbować nim zakręcić (nacisnąć spust przy podłączonej baterii)- jeśli silnik będzie kręcił, wstawić go z powrotem, dokręcić śrubki i spróbować strzelić- najczęściej pomaga. Jeśli nie, słać na gwarę, albo do kogoś kto się na tym zna- zwykła kosmetyka- 15-20 min roboty... Koszt w granicach 30 pln

 

Dziś na serwisie robiłem podobną replikę (ak74 APS) z podobną usterką- okazało się, że nie łapały blaszki w kostce stykowej- wystarczyło jedną z nich wygiąć i już bangla.

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites
P.S. Na mid-ach może nie podawać, lubią się zacinać. Jakiej firmy te magazynki ?

 

Rówież Cymy.

 

Zdejmij chwyt pistoletowy i sprawdź, czy kabelki są podłączone pod silnik- zdarza się że spadają. Można odkręcić kosz z silnikiem i spróbować nim zakręcić (nacisnąć spust przy podłączonej baterii)- jeśli silnik będzie kręcił, wstawić go z powrotem, dokręcić śrubki i spróbować strzelić- najczęściej pomaga. Jeśli nie, słać na gwarę, albo do kogoś kto się na tym zna- zwykła kosmetyka- 15-20 min roboty... Koszt w granicach 30 pln

 

Dziś na serwisie robiłem podobną replikę (ak74 APS) z podobną usterką- okazało się, że nie łapały blaszki w kostce stykowej- wystarczyło jedną z nich wygiąć i już bangla.

 

Facet, jesteś niesamowity! Poprosiłam kumpla, o pomoc i zrealizowanie Twojego pomysłu.

 

1. Odkręcił więc rękojeść.

2. Zdjął z silniczka kosz, następnie zakręcił nim manualnie tak 2-3 razy.

3. Wstawił go z powrotem, podłączył baterię i wszystko skręcił.

4. I wiesz co Ci powiem? Śmiga!!!!

 

Co w takim razie powinnam zrobić aby uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości?

 

Raz jeszcze dziękuję!

Edited by Solka
Link to post
Share on other sites

@Jacek GROT

Jaka była przyczyna konkretnie tego "weapon jamu"? Co spowodowało, że silniczek przestał pracować pomimo dostarczanego napięcia?

 

Prawdę mówiąc, nie satysfakcjonują mnie odpowiedzi typu "bo to produkt Cymy". Chcę doskonalić się w procesie poznawania kałasznikowa, stąd to zainteresowanie i dbałość o szczegóły.

Edited by Solka
Link to post
Share on other sites

Taka sprawa: jak się objawiała ta "miękkość" spustu? Po naciśnięciu spustu naprawdę nic się nie działo, 0dB dźwięku z wnętrza repliki, czy może jednak słyszałaś/czułaś lekkie szarpanie silniczka, który próbował dokonać obrotu, ale coś go blokowało?

Link to post
Share on other sites

Objawiła się po 2-3 sekundowym full-auto. Nagle, jak zdjęłam palec ze spustu i ponownie go tam umieściłam w celu wystrzelania kolejnej serii, było już "miękko".

 

Zaryzykuję stwierdzeniem, że była to raczej cisza absolutna.

Link to post
Share on other sites

Cisza zapowiada problem z zasilaniem, masz do sprawdzenia kilka fragmentów repliki:

- wtyczki baterii i repliki - stosowane w replikach minitamiyia to prawdziwe zuo, wystarczy że jeden kabelek się obsunie do tyłu i nie ma styku, a replika nie strzela

- bezpiecznik - jeśli masz dostęp to wypróbuj na innym albo po prostu zewrzyj obie blaszki, w które montuje się bezpiecznik

- przerwa na kablach - mało prawdopodobne, w jakimś miejscu kabel musiałby naprawdę mocno pracować aby żyły uległy uszkodzeniu

- połączenie silnika z kablami - najbardziej prawdopodobne, że gdzieś tutaj nie ma styku. Możliwe że któraś wsuwka się obluzowała na biegunie silnika i nie było zwarcia. Prosta metoda na to - uciąć wsuwki i przylutować kable do biegunów :D

- zbyt rozwarte blaszki styku - to możesz sprawdzić tylko i wyłącznie rozbierając gearbox, tracąc gwarancję

Edited by eMBeKa93
Link to post
Share on other sites

Ja strzelam że Kałach doznał zacinki.

Sam jakiś czas temu musiałem bawić się w terenie kolegi cm.028 i zrobiłem podobnie (post #9) i hula jak na razie.

To jest raczej spowodowane jakimiś niedociągnięciami w GB i może po prostu przerywacz cały czas podnosił kostkę.

 

A co postów kolegów głównie Grota.

Czasami warto przeczytać poprzednie posty bo koleżanka pisała że sprawdzała okablowanie i to dwu krotnie a ty ponownie doradziłeś to co raczej już zostało kilka razy sprawdzone.

To tylko taka mała uwaga.

 

Ja ze swojej strony w razie takich ponownych problemów mogę poradzić żeby zrobić tak:

- Wyjąć silnik

- podłączyć do niego kabelki (nie montować go na GB) i sprawdzić czy zakręci jak nie...

- zakręcić trochę za pomocą śrubokręta płaskiego zębatkę nr.1 w GB i spróbować ponownie

Link to post
Share on other sites

Skoro replika jest nowa i objęta gwarancją to odradzę głębszą ingerencję w jej wnętrze. Może się okazać że gwarancję tym grzebaniem złamaliśmy i zostajemy z ręką w nocniku. I trzeba szykować kasę nie tylko na wysyłkę gwarancyjną ale i za serwis.

Link to post
Share on other sites
A co postów kolegów głównie Grota.

Czasami warto przeczytać poprzednie posty bo koleżanka pisała że sprawdzała okablowanie i to dwu krotnie a ty ponownie doradziłeś to co raczej już zostało kilka razy sprawdzone.

To tylko taka mała uwaga.

 

Ja ze swojej strony w razie takich ponownych problemów mogę poradzić żeby zrobić tak:

- Wyjąć silnik

- podłączyć do niego kabelki (nie montować go na GB) i sprawdzić czy zakręci jak nie...

- zakręcić trochę za pomocą śrubokręta płaskiego zębatkę nr.1 w GB i spróbować ponownie

 

To przeczytaj poprzednie posty i zgadnij kto koleżance podsunął rozwiązanie, które o dziwo rozwiązało jej problem : ) Też taka mała uwaga. Kręcenie zębatką jest ostatecznością- jeśli coś w środku pękło, to może to narobić więcej złego niż dobrego.

 

By takie zacinki nie zdarzały się w przyszłości:

 

- Lepsza, firmowa bateria (najlepiej LiPo dobre, 7.4V, ale do tego droga ładowara). (Zacinki zdarzają się najczęściej w końcowej fazie położenia tłoka przed jego zwolnieniem- stockowa bateria jest za słaba, żeby wtedy to ustrojstwo uciągnąć).

- Wymiana sprężyny na Guardera (może być M120, prędkość powinna zostać taka sama). - Stockowe potrafią powodować zacinki.

- Wypozycjonowanie zębatek (podkładkowanie).

- Odpowiednie przesmarowanie repliki.

- Dobrze wszystko skręcić, żeby nie było luzów (przede wszystkim na koszu silnika).

 

Edit: Arend- replika przyjdzie na sklep z taką "zacinką", wstawią mocniejsza batkę, albo zakręcą silnikiem i powiedzą że jest sprawna- spotkałem się z tym wielokrotnie u ludzi którzy serwisowali u mnie repliki i mieli taki problem.

 

To jest właśnie chińska loteria w cymach. Jak trafi się trefny model, to potrzebne są obeznane łapki, żeby zrobić z tym porządek.

 

Cisza zapowiada problem z zasilaniem, masz do sprawdzenia kilka fragmentów repliki:

- wtyczki baterii i repliki - stosowane w replikach minitamiyia to prawdziwe zuo, wystarczy że jeden kabelek się obsunie do tyłu i nie ma styku, a replika nie strzela

- bezpiecznik - jeśli masz dostęp to wypróbuj na innym albo po prostu zewrzyj obie blaszki, w które montuje się bezpiecznik

- przerwa na kablach - mało prawdopodobne, w jakimś miejscu kabel musiałby naprawdę mocno pracować aby żyły uległy uszkodzeniu

- połączenie silnika z kablami - najbardziej prawdopodobne, że gdzieś tutaj nie ma styku. Możliwe że któraś wsuwka się obluzowała na biegunie silnika i nie było zwarcia. Prosta metoda na to - uciąć wsuwki i przylutować kable do biegunów :D

- zbyt rozwarte blaszki styku - to możesz sprawdzić tylko i wyłącznie rozbierając gearbox, tracąc gwarancję

 

Zdarzało się, że mimo kompletnej ciszy, elektronika była w porządku- po prostu zacinka w dość "krytycznym" położeniu zębatek.

Ale z samą "procedurą" jak najbardziej się zgadzam : )

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Ja się parę razy w kałachach CM 0.28 spotkałem z problemem, że replika nagle przestaje działać, po prostu milknie. Często właśnie pomaga odkręcenie silnika, sprawdzenie czy działa oddzielony od Gearboxa, jeśli tak to podłączamy go z powrotem i replika cudem działa. :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Koledzy, witam po dłuższej przerwie.

 

Replika wróciła z reklamacji. Przegląd wykonano a w jego zakresie regulację śruby i podkładkowanie zębatki silnikowej. Jaki będzie tego efekt sprawdzę na dniach, bo trudno o obiektywną ocenę przy poprawnym wystrzale 200 BBs.

 

Nie chcąc już zakładać nowego tematu, zadam jeszcze kilka podstawowych pytań związanych z CM048M. Powolutku planuję przeprowadzać pierwsze modernizacje repliki. Najbliższy zakup jaki mnie czeka to gumka HOP UP, sprężyna i batka z ładowarką.

 

Jaką polecicie do tego modelu gumkę i sprężynę? Guarder SP130 czy SP 140? Oczywiście batka lipo, z tym że która ;)?

 

Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi.

 

Miłego dnia życzę.

Link to post
Share on other sites

SP553, da Ci mnóstwo FPS. Jesteś świeża, odpuść sobie takie upgrejdy. Od razu na SP140. Wsadź sobie SP120 i pobiegaj tak. Potem chciej mordować FPSami kolegów. A najlepiej zamiast springa to wstaw preckę wraz z gumką. Gumka? Systema/G&G. Bateria to modelarski pakiet z Allegro.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Nie, SP120 tam nie ma na dzień dobry. Znajduję się chiński kawał drutu, któremu daleko do miana sprężyny. W zależności od egzemplarzu prędkość wylotowa może się wahać od 350 do 450 fps . Bez chrono to możemy sobie gdybać. SP120, czyli sprężyny producenta Guardera, który jako JEDYNY oznacza swoje sprężyny "SP", ustabilizuję FPS, wprowadzi je na poziom ok. 420 fps. Dlaczego nie gumka Guardera? Bo ja ich nie lubię i ich nie polecam. Czarne słabo kręcą, a przeźroczyste są za bardzo delikatne. Trochę za łatwo je zniszczyć. Teraz w swoim AK wymieniłem gumkę, 5 letnią systemę, poległa. Pokaż mi Guardera z takim wynikiem. A baterii Koleżanko Miła to ja Ci nie definiowałem. Informuje Cie, że najlepiej kupić PAKIET MODELARSKI z Allegro o parametrach przewidzianych do tunningu, który chcesz przeprowadzić. Jeśli to ma być coś około M120 to 7,4. Wyżej 11,1. Ale ja bym i tak wsadził 11,1, bo wszędzie lubię 11,1.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...