Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pomysł na bombę ASG


Recommended Posts

Więc mamy pomysł na stworzenie bomby ASG, nie bardzo wiemy jakie rozwiązania zastosować przy tworzeniu jej (parę sztuk pójdzie na sprzedaż), prosiłbym Was o napisanie jak widzielibyście taką bombę, której chcielibyście używać na strzelankach :d. Sposób rozbrajania itd, z ekranem czy bez, z klawiaturą, może ze stacją na kluczyk... Postaramy się zebrać najlepsze pomysły i stworzyć jak najlepszą bombę :D.

 

Nasza poprzednia bomba :

Link to post
Share on other sites

Tak, musi być dużo kabelków, najlepiej na wtyczki, żeby nie trzeba było ciąć, a jak już się potnie, to żeby łatwo je zastąpić. Wyświetlacz klasyczny, najlepiej taki. Aby dodać kolorytu musi być koniecznie jakiś ładunek - kawałek plasteliny udający plastik, kostka C4, albo najlepiej spory pocisk moździerzowy wykonany z gipsu, czy czegoś podobnego. Całość KONIECZNIE klejona taśmą "makgajwerką" :)

 

Takie coś byłoby naprawdę fajne:

82MM_Mortar_IED_ezr2.JPG

Edited by Dread
Link to post
Share on other sites

Tylko potrzeba pocisku moździerzowego :d.

 

Zrób model z gliny (zdjęcia pocisku znajdziesz w sieci) później trzeba zrobić formę z gipsu, najlepiej sztukatorskiego (jeżeli nie wiesz jak, pisz na priv) taka forma (jeżeli będziesz o nią dbał) pozwoli Ci na odlanie, przynajmniej kilkunastu modeli. :wink:

Link to post
Share on other sites

W takie coś można się pobawić na zamówienie, coś takiego będzie sporo kosztować wykonanie (płytka), najtańsze byłyby zrobienie "seryjnej" bomby. Najbardziej rozchodzi się o płytkę i funkcje bomby, później można to w różne opakowanie upchać :).

Edited by lon3star
Link to post
Share on other sites

Lon3star, tutaj naprawdę wiele nie trzeba - zegar, kabelki, fajny wygląd. Ewentualnie odpalenie zdalne np. komórką. Skup się, żeby to wyglądało i działało jak w filmach, a będzie git.

 

Elektronicznie, niech będzie plątanina kabli, programowanie kabelka "rozbrajającego", ustawienie czasu i jakaś logiczna zagwozdka pozwalająca odgadnąć który to kabel. W środku "bomby" koniecznie coś do robienia hałasu - może być alarm osobisty (130 decybeli), do tego jakaś ciekawostka - na przykład dodatkowe styki na zapalniku, czy na taśmie, żeby saper musiał się pobawić przed otwarciem bomby, na przykład mostkując styki.

 

Co od samej łuski z moździerza, to da się to całkiem fajnie zrobić z papier-mache i w formie gipsowej. Po zalakierowaniu można nawet zrobić gwint na zapalnik.

Link to post
Share on other sites

Może na początek zrobimy bombę jak w Counter-Strike, rozbrajaną na kod, z wyświetlaczem... Kod byłby stały, ponieważ generowany losowo = nie możliwy do zgadnięcia ;d. Na przykład 16 cyfrowy kod, który wyświetla się na ekranie bomby i trzeba go po prostu przepisać na klawiaturce w celu rozbrojenia.

Link to post
Share on other sites

Ale wtedy rozbrajanie trwa dosłownie 2 sekundy, a tu raczej chodzi, żeby drużyna saperska stała tam przynajmniej z 5 minut i ciągle była narażona na ostrzał ;)

Wtedy jest lepszy klimat, działanie pod presją itd. Ja bym już np. wolał żeby wpisywało się dowolną liczbę dwucyfrową a drużyna rozbierająca musi ją zgadnąć. Wtedy ma 99 możliwych kombinacji i troszkę tam posiedzi ale jednak 2h godzin im to nie zajmie ;) Można by ewentualnie ustawić, że po 30 nie udanych próbach bomba się "odpala".

Link to post
Share on other sites

Cytat : " do tego jakaś ciekawostka - na przykład dodatkowe styki na zapalniku, czy na taśmie, żeby saper musiał się pobawić przed otwarciem bomby, na przykład mostkując styki."

 

Co masz dokładnie na myśli?

 

Co do kodu to w urządzeniu które ja będę tworzył użytkownik będzie mógł wybrać wszystkie opcje w menu przed uruchomieniem "bomby" Np. wpisać swój własny kod 4 cyfrowy albo ustawić opcje aby się "wylosował" i wtedy nikt nie będzie wiedzieć jaki jest kod. Może to być przydatne bo w różnych sytuacjach ,będzie mogła istnieć potrzeba pierwszego lub drugiego rozwiązania.

Jeśli chodzi o logiczne zgadywanie to będzie można uruchomić również system podpowiadający saperowi kod. Będzie on działał w ten sposób ,że po wpisaniu kodu na LCD będzie wyświetlały się liczby które:

 

a) Powtarzają się względem poprawnego kodu

b) Są dodatkowo na tych samych miejscach

 

Np. Wpisujemy kod 1234 a powinniśmy wpisać 1325

 

Powtarzają się: 1 ,2 , 3

Na tych samych miejscach : 1

 

Dodatkowo może być ograniczona ilość prób. To będzie zależało od osoby ustawiającej bombę (będzie można wybrać także nieograniczoną ich liczbę)

 

Co do kabelków to również planuje zrobić możliwość "losowania" ich funkcji lub wybierania samemu.

 

Ważne jest również to że wszystkie komponenty jak i sposób ich działania osoba uzbrajające bombę będzie mogła samodzielnie ustawić.

Link to post
Share on other sites

Jeśli o mnie chodzi, to pomysł z tą grą logiczną jest bardzo dobry, ale fajnie by było gdyby dało się ustawić ilość czasu, w którym trzeba się zmieścić z rozbrojeniem. Np. ustawiamy czas na godzinę, w tym momencie zaczynamy strzelanie i im szybciej drużyna atakujących oczyści dany teren i dostanie się do bomby tym więcej czasu ma na jej rozbrojenie.

Link to post
Share on other sites

Wiesz może jak hakowało się kompy w Falloucie 3? Można zrobić coś podobnego, ale prostszego i na samych cyfrach. To by podpowiedziało który kabelek trzeba przeciąć, bo bez cięcia kabelka ani rusz!

 

Co masz dokładnie na myśli?

 

Masz bombę owiniętą taśmą. Spod taśmy wystaje kawałek blaszki. Odwiniesz taśmę, to będzie bum, ale jak wcześniej złapiesz blaszki kombinerkami to nie przerwiesz obwodu. To samo może być pod zapalnikiem, albo pod pokrywką zegara. Jak się to fajnie zrobi, to można nawet bez kodów rozbrajających się obejść, po prostu trzeba będzie umiejętnie "otwierać" bombę nie przerywając styków, a jak na przykład dojdziesz do zapalnika, to wiesz który kabel ciąć.

Link to post
Share on other sites

you-dash to że w tego typu bombie będzie zegar to przecież podstawa i oczywista oczywistość więc tego już nie napisałem ( z mozliwościa ustawienia do 99h z dokładnością do jednej setnej sekundy XD) Dane czasu przy uzbrajaniu wpisujemy w formie HH : MM : SS : Setne sekund z tym że wyświetlacz będzie tylko 6 cyfrowy więc gdy czas będzie wyższy niż 1h będzie wyświetlał godziny, minuty, sekundy a gdy niższy niż jedna godzina minuty , sekundy , setne.

 

Co do kabelków to planuje domyślnie wmontować w urządzenie kabelki na łączówki bo niektórzy boją się ciąć :icon_biggrin: . Będą one jednak wymontowalne i będzie można je podmienić własnymi żeby se poprzecinać.

To z tymi blaszkami i otwieraniem pokrywy itp. wiązało by się ze zmianą "stylu" urządzenia - niektórzy mogą twierdzić że zaburzyło by to nieco estetykę.

Ewentualnie w obudowie urządzenia mogą być jakieś wejścia/wyjścia dla których będzie można ustawiać warunki np. w menu wpisujemy : bomba wybucha gdy połączenie pomiędzy stykami A i B zostanie przerwane a każdy już indywidualnie sobie dorobi blaszki lub coś dowolnie innego. Takie rozwiązanie zapewni dużą plastyczność gdyż każdy będzie mógł to wykorzystać wedle własnego pomysłu.

 

Planuje zrobić również możliwość zapisu ustawień parametrów uzbrojenia w EEPROMIE - dzięki temu np. jeśli ktoś często korzysta z tych samych ustawień nie będzie ich musiał ciągle wklepywać przy każdym uruchomieniu bo będą "pamiętane" te które były ostatnio używane.

Edited by wojts
Link to post
Share on other sites

Macie takie fajne rzeczy do urozmaicenia gry, a do nas ani razu nie przywiozłeś.

Weźcie to do nas na poligon 24.06.12.

Zapraszamy, macie wolny czas to wpadnijcie.

 

Pozdrawiam: Wolves Gniezno

 

Wnosząc coś do tematu, dobrze by było podłączyć świecę dymną.

Albo "minę" z kulkami.

Edited by zajaszcze
Link to post
Share on other sites

Jakbyś zrobił taką bombę jak na zdjęciu od Dreada to myślę, że sam bym się skusił :D

 

Zrobienie takiego czegoś to 30 minut, łącznie z wycieczką to sklepu elektronicznego (poza formą moździerza) i koszt ca. 5zł (bez telefonu). W sumie to mam już coś takiego gotowego tylko muszę obudowę zrobić i konektory to zapałów pirotechnicznych. Jak będą chętni po szczegóły to mogę opisać, bo to jest naprawdę proste jak budowa cepa (z elektronicznego punktu widzenia).

Link to post
Share on other sites
wyświetlacz będzie tylko 6 cyfrowy więc gdy czas będzie wyższy niż 1h będzie wyświetlał godziny, minuty, sekundy a gdy niższy niż jedna godzina minuty , sekundy , setne.

Zegar musi mieć sekundy, bez setnych! Jak Ty sobie wyobrażasz, że zatrzymam bombę na 00:01 jak to będzie setna sekundy, a nie cała? :)

Link to post
Share on other sites

No czemu nie? Jak masz farta to zatrzymasz setne sekundy przed wybuchem ,co nie? To że będą setne sekundy pokazywane na wyświetlaczu nie wpływa przecież w ogóle w praktyczny sposób na czas który ci pozostaje.

 

Przykładowo rozbrajasz bombę tak naprawdę 0,01 sekundy przed wybuchem który miał nastąpić :

Na wyświetlaczu mniej dokładnym zobaczysz : 00:00:01 < - wynik będzie bardziej przekłamany

Na wyświetlaczu moim 00:00:00:01

 

Przecież tego typu zegary nie zaokrąglają? Tak więc za bardzo nie rozumiem co jest nie tak z tą dokładnością (a raczej zaokrąglają rzeczywisty czas ale zawsze w górę - nie dało by się zrobić zegara mierzącego rzeczywisty czas z nieskończoną dokładnością bo musiał by mieć nieskończoną ilość cyfr)? Wiem ,że z praktycznego punktu widzenia setne sekundy nie są potrzebne ,ale na pewno nie wpływają negatywnie na funkcjonalność - po prostu oprogramować to to niej jest duży problem.

 

Poza tym trochę się pomyliłem z objaśnianiem tego systemu pomagającemu saperowi zgadnąć kod. Działa on w ten sposób ,że tylko podaje informacje o ilości cyfr powtarzających się i będących na własnym miejscu (ale nie mówi które to cyfry)więc np.

 

Np. Wpisujemy kod 1234 a powinniśmy wpisać 1325

 

Lcd wyświetla :

Powtarzają się: 3 cyfry

Na tych samych miejscach : 1 cyfra

 

Myślę ,że teraz będzie trzeba naprawdę trochę pogłówkować.

 

Poza tym wracając do kabelków będzie ich kilka (zależy ile zostanie mi wolnych nóżek mikroprocesora). Będą miały między innymi funkcje:

1) Rozbrojenie

2) Wybuch

3)Pokazanie 2 pierwszych cyfr kodu

4) Zablokowanie możliwości rozbrojenia kodem

5) 2 x przyśpieszenie czasu zliczania

6) Niespodzianka - bomba wygląda jakby została rozbrojona ale po chwili zaczyna odliczać 2 x szybciej

 

Dorobię także tzw. przystawkę nuklearną - będą płynnie pulsować zielonym światłem a w momencie wybuchu zapalać się na czerwono.

Dodam również przystawkę telefoniczną - na wyświetlacz telefonu będzie można nałożyć specjalną nakładkę z fotoczujnikiem - kiedy komórka zadzwoni fotoczujnik zareaguje na skutek zapalenia wyświetlacza i doprowadzi do wybuchu bomby.

Poza tym będzie (ale tego jednak nie jestem do końca pewny) możliwość rozbrojenia stacyjką samochodową.

 

 

 

A to na zdjęciu od Dreada to co to właściwie jest? Syrena uruchamiana na telefon czy jak?

Link to post
Share on other sites
A to na zdjęciu od Dreada to co to właściwie jest? Syrena uruchamiana na telefon czy jak?

To jest IED zrobiony z pocisku moździerzowego. Częsty widok w Afganistanie, czy Iraku.

 

Przecież tego typu zegary nie zaokrąglają? Tak więc za bardzo nie rozumiem co jest nie tak z tą dokładnością (a raczej zaokrąglają rzeczywisty czas ale zawsze w górę - nie dało by się zrobić zegara mierzącego rzeczywisty czas z nieskończoną dokładnością bo musiał by mieć nieskończoną ilość cyfr)? Wiem ,że z praktycznego punktu widzenia setne sekundy nie są potrzebne ,ale na pewno nie wpływają negatywnie na funkcjonalność - po prostu oprogramować to to niej jest duży problem.

Chodzi o to, że zatrzymany zegar na 00:01 wygląda bardziej dramatycznie, niż rozbrojony na 00:00:65. W filmach zegar odmierza sekundy i już. Setne nie są do szczęścia potrzebne.

Link to post
Share on other sites

Dodam również przystawkę telefoniczną - na wyświetlacz telefonu będzie można nałożyć specjalną nakładkę z fotoczujnikiem - kiedy komórka zadzwoni fotoczujnik zareaguje na skutek zapalenia wyświetlacza i doprowadzi do wybuchu bomby.

 

 

Gorzej jak przyjdzie jakiś komunikat sieciowy podczas rozgrywki :)

 

 

A co wy na to... Bomba zawierała by płytki drukowane (atrapy) zamocowane w slotach pod zegarem w liczbie co najmniej 5. Na końcu płytek znajdowały by się "numery seryjne" których odpowiednia kombinacja stanowiła by kod do rozbrojenia bomby. Centralka podawałaby numer płytki oraz którą cyfrę z kolei potrzebuje do zagadki matematycznej, której wynik umożliwiłby rozbrojenie bomby. Zagadka byłaby losowana z puli. Płytki na końcu byłyby pokryte pierścieniami, a slot wyłożony metalem. Wyjęcie ich ze slotu musiałoby się odbyć tak by nie dotknąć ścianek, gdyż to spowodowałoby zamknięcie obwodu i detonacje. Zagadka logiczna i zadanie zręcznościowe, a to wszystko na czas.

Edited by Kestrel
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...