you-dash Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Cześć, zamówiłem trochę części do swojego M14 G&G i mam stabilne 360 fps na sprężynie M160... Wymieniłem zębatki na SHS 100:300, tłok na niebieski SHS z metalowymi zębami, prowadnicę na łożyskowaną SHS i sprężynę na M160 też SHS. Włożyłem do połówki szkieletu tłok z głowicą, cylinder z głowicą, dyszę i popychacz razem ze sprężynką, dysza jest w położniu jak przy strzale, zaciskam palcem wylot dyszy, wciskam mocno tłok i od razu się zatrzymuje, szczelność jest 100%. Wydaje mi się, że to nieszczelność na odcinku dysza-gumka bo podrzuca papierek podczas testu i czuć lekki podmuch jak się przyłoży twarz. Rozbierałem i składałem replikę już kilka razy, zawsze stabilne 360fps. Wcześniej miałem 410fps na M110 SHSa, więc wynik bardzo dobry. Dodam jeszcze, że przy wymianie tych części nie ruszałem w ogóle komory, gumki i lufy. Co może być przyczyną aż takiego spadku fpsów? GB jest idealnie szczelny, czemu dysza nagle nie dochodzi do końca? Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Tarcie popychacza o zębatkę tłokową albo samego tłoka o jego prowadnice. Zacznij od tego. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 Hmm, czyli wychodziło by na to, że za wysoko spodkładkowałem zębatkę tłokową, nie pomyślałem o tym, faktycznie ma to sens bo dysza jakoś dziwnie chodziła, zaraz sprawdzę i napiszę czy pomogło ;) Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 Obniżyłem trochę zębatkę tłokową i jest już 440 fps ;) Jeszcze trochę się z tym pobawię i powinno być ok, dzięki wielkie ;) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Proszę bardzo. A teraz choć i chwal me imię! Quote Link to post Share on other sites
Jaeger Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 choć i chwal me imię! Chyba "chodź" :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
musashi Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Chyba "chodź" :icon_biggrin: Jak nie wiesz o co chodzi to się nie odzywaj . Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 Poskładałem ją znowu kilka razy i teraz ciągle jest 440fpw :P Czy to normalne, że batka 7,4V 1000mAh 15C i 9,6V 1200mAh naciągają tą sprężynę bez problemu na singlu a nawet na auto i rof nie jest jakiś strasznie tragiczny? Kable mam stockowe, silnik też, mosfetu nie mam, wtyczki to deansy ale przy batce 9,6V mam jeszcze przejściówkę deans-tamiya bo batka ma tamiyę. Jak kupowałem M160 to myślałem, że silnik będzie do wymiany i do tego mocne lipo 11,1V a tu proszę, taka nie spodzianka... Zwątpiłem czy czasem w fabryce się nie pomylili i nie wsadzili mi M120/130 do opakowania M160. Z resztą M160 było nie wiele dłuższe od M110 i jakoś specjalnie trudno nie było mi jej wcisnąć do GB. Jak myślicie? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Myślę, że nie masz M160. Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Nom... zgodzę się z AnR-em Moja M14 CA po wsadzeniu przez jakiegoś inteligenta (usprawiedliwiam się, z 2-giej ręki brałem) M150 i zostawieniu stockowej elektryki wyzionęła ducha. Silnik się spalił, a nic słabszego niż LiPo 11 nie chciało jej nawet ruszyć. Sprawdź inne springi. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 (edited) No właśnie podejrzana sprawa. Liczyłem, że jak to wszystko złożę to jedyne co usłyszę na tych batkach to puknięcie silnika i nic więcej, a tu wali na auto a nawet bezpiecznik się nie spala w replice... Zrobiłem tak jak radziłeś, zmniejszyłem trochę podkładkowanie na zębatce tłokowej, wynik 440fps, zmniejszyłem jeszcze trochę a także na środkowej żeby nie tarły, popychacz chodzi już bardzo płynnie, nawet lekko go wytarłem z prawej strony i nadal 440fps. Ma ktoś może pod ręką w miarę nową M160 SHSa i mógłby zmierzyć dla mnie jej długość? Myślę, że zostawię obecną konfigurację i wsadzę znowu M110, jak będzie 410fps jak wcześniej to znaczy, że układ jest szczelny jak był i to wina nowej sprężyny. Jak będzie sporo mniej to będzie oznaczać, że problem tkwi gdzies po stronie nowych części. PS. Silniki w M14 G&G są chyba dosyć dobre? Przynajmniej lepsze niż w CA. Powinien wytrzymać prawdziwe M160 czy raczej padnie? Edited June 27, 2012 by skapskiadi Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Mało, który silnik markowy jest gotowy na M160. :D Nie wiem jak G&G bo unikam ich jak ognia. SHS to słaby wybór. Jak już robisz coś na M160 to warto zainwestować w porządnego springa. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 Hmm, specshop w opisie M14 odnośnie silnika napisał takie coś: "Silnik: 25000rpm Hi-Torque", nie znam się na tych oznaczeniach więc sami oceńcie. Jak musiałbym wymieniać silnik to pewnie wybiorę elementa o zwiększonym momencie obrotowym. Teraz na sprężynie nie będę oszczędzał, pewnie wezmę SP160 (ale może być za mocny) lub jakieś M160 JBU czy tam Madbulla. Czytałem na Twoim blogu trochę o częściach SHS i o tłok i zębatki się nie martwię ;) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 Weź Guardera. JBU są takie sobie, a MB robione ze struny od fortepianu. Strasznie głośne przez to są. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 Ok, tak zrobię. Jutro zobaczę ile fpsów da poprzednia M110 i dam znać. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc ;) Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 No błagam... Robisz tuning mocowy, ponieważ to M14 to zakładam że parasnajperkę, i ty chcesz AŻ TAK oszczędzać na częściach? Man.... "Jak musiałbym wymieniać silnik to pewnie wybiorę elementa o zwiększonym momencie obrotowym." Weź chłopie systemę MAGNUM, a minimum to guardera. "Teraz na sprężynie nie będę oszczędzał,(...)" WOW... Weź guardera. Generalnie: Jeżeli chcesz mieć mocną i bezawaryjną snajperkę, bo 160 to już chyba podchodzi ciasno pod 600FPS, to nie oszczędzaj. Na niczym. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 27, 2012 Report Share Posted June 27, 2012 No błagam... No błagam, jak się nie znasz to nie wypowiadaj. Magnumy są awaryjne i źle skonstruowane, a Guardery mają kijowe szczotki. Element robi potężne silniki, mocniejsze niż te dwa, które wymieniłeś. Aleeeeeeee... Widać, że wiesz lepiej. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 27, 2012 Author Report Share Posted June 27, 2012 (edited) No błagam... Robisz tuning mocowy, ponieważ to M14 to zakładam że parasnajperkę, i ty chcesz AŻ TAK oszczędzać na częściach? Man.... "Jak musiałbym wymieniać silnik to pewnie wybiorę elementa o zwiększonym momencie obrotowym." Weź chłopie systemę MAGNUM, a minimum to guardera. "Teraz na sprężynie nie będę oszczędzał,(...)" WOW... Weź guardera. Generalnie: Jeżeli chcesz mieć mocną i bezawaryjną snajperkę, bo 160 to już chyba podchodzi ciasno pod 600FPS, to nie oszczędzaj. Na niczym. Hahahahah, chyba sam nie wiesz co piszesz :D Dobry tuning w cale nie musi być jednoznaczny z wydaniem kupy kasy, co pokazują np zębatki czy tłoki SHSa, w przypadku luf jest oczywiście odwrotnie. Silniki Elementa są akurat jedne z lepszych na rynku mimo tego, że są produkowane w chinach przez firmę, która raczej nie kojarzy się ze świetną jakością i wytrzymałością. PS. A jak wypada ten silnik G&G 25000 RPM na tle konkurencji? Da radę to uciągnąć? Zębatki to 100:300 więc zawsze trochę go odciążą. Edited June 27, 2012 by skapskiadi Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Dobra, sorry, wycofuję się. Przyznaję, silniki to nie do końca moja domena. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Jasne że DOBRY tuning nie musi oznaczać kupy kasy, ale w tuningu mocowym nie można zbytnio oszczędzać. Bo się posypie... Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 Owszem, ale w tym wypadku to o czym piszesz nie ma miejsca. Nie oszczędzam zbytnio, te części spokojnie dadzą radę pod taką sprężynę, a po co przepłacać na drogie części, skoro te są ok? Obecnie wyprzedaję trochę sprzętu (zapraszam do mnie do komisu) aby dozbierać na preckę promyka, więc nie ma tutaj żadnej mowy o zbytnim oszczędzaniu jak to ująłeś, co innego jakbym replikę składał z mieszanki części elementa, stockowych bebechów i do tego precka SRC czy inny syf :/ Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 OK, mea culpa :) Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 Wsadziłem znowu M110 SHS i jest 5fps mniej niż było wcześniej czyli to wina nowej sprężyny. Zamiast M160 mam M120 bo daje jakieś 35fps więcej od M110. Nie pozostaje mi nic innego niż kupienie drugi raz sprężyny... Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Jessy Posted June 30, 2012 Report Share Posted June 30, 2012 Panowie mam pytanie a okablowania i styki przy takim tuningu to wytrzyma (bo zakładam że jedynie batka 11.1 wchodzi w gre) czy raczej obowiązkowo mosfet na początku? Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 A masz stockowe to okablowanie? Ja to bym zrobił na pewno na kablach niskooporowych modelarskich, tak ze 2-2,5mm średnicy, no ale ja to bym we wszystkich replikach takie zrobił... :biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.