14100715 Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Witajcie, chciałbym się dowiedzieć, czy jest sens wymieniać kable w cm.048. Czy zauważyliście znaczącą poprawę po wymianie kabli i wtyczek? Dodam, że nie chodzi mi o sytuację, gdy ktoś wymienił kable i od razu wstawił mocniejszą baterię i inne cuda jak. np mosfet, a wymienił same kable i wtyczki. Otóż miałem w planach wymienić tamiye na banany 2mm i zmienić kable, ale jak teraz patrzę na te kabelki to wydają się dość porządne. Problem w tym, że się nie znam... Jakie jest Wasze zdanie? Czy efekt wymiany kabli będzie warty siedzenia nad gb i wydania kasy (ile by to nie było) na nowe kabelki (mam jakieś miedziane, raczej się nadadzą)? Gdyby to miało jakieś znaczenie to dodam, iż używam LiPo Zippy 7.4V, 3000mAh, 40C. Z góry dzięki za odpowiedzi. P.S. Żeby zdjąć listwę z gb muszę ją wygiąć? Po dobroci nie chce zejść. :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Zdecydowanie warto. Bierz kable srebrne, najlepiej modelarskie 1.5mm. Lepsze przewodnictwo prądowe, mniejsze zużycie baterii, lepsza wydajność energetyczna, możliwy podskok szybkostrzelności. Wtyczki od siebie polecam T-connecty, prąd przewodzony jest na całej powierzchni wtyczek. Płaski śrubokręt wkładasz między płytkę i tym czarnym dzyndzlem. Obracasz śrubokręt i masz :D. Nie musisz rozbierać GB, żeby zmienić wtyczki. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=23_653&products_id=491 http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=23_653&products_id=490 Tu masz kable. Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted August 10, 2012 Author Report Share Posted August 10, 2012 Te kable wyglądają na zwykłe miedziane. Na tych moich kablach coś pisze, ale jest to bardzo słabo widoczne. Jutro odczytam przy świetle dziennym i przepiszę tutaj. Co do rozkręcania gb: chcę zmienić dyszę i przeczyścić go. Dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Zwykłe miedziane? Widziałeś przekrój żyły w stockowych kablach? Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted August 10, 2012 Author Report Share Posted August 10, 2012 W stockowych nie, ale mam inne, nie założone. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Ja polecam Ci te co podałem. Jakie posiadasz? Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted August 11, 2012 Author Report Share Posted August 11, 2012 http://imgur.com/yu6No Na kabelku jest napisane (może być niedokładnie, bo bardzo słabo widać): "Dkt cables H05V-K131mm^2 BBJ <HAR>" Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted August 11, 2012 Report Share Posted August 11, 2012 http://www.nastik.pl/kabel-pradowy-silikonowy-15mm21mb-komplet-p-654.html Tu są kable, o których pisałem. Nie ma tego w specyfikacjach ale są srebrne, giętkie, wytrzymałe i miło się je lutuje :). Sam je używam wraz z Li-Po DualSky 7.4V 2300 mAh na stykach T-Connect. Bez bezpiecznika, bo nawet samochodowe mini 30A nie wytrzymywały :P. A awarii nigdzie nie ma. Do tych kabli polecam jeszcze silnik Element MAX Speed. Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted August 11, 2012 Author Report Share Posted August 11, 2012 (edited) Na razie kabli nie ruszałem (nie mam wsuwek itd.), a zmieniłem jedynie wtyczki na banany 2mm. Wypodkładkowałem, że ładnie i cicho się kręci, uszczelniłem głowicę cylindra, nowa dysza i oczywiście problem ze złożeniem. :/ Ktoś mi powie co tu jest nie tak? http://imgur.com/a/y0BRL#0 Ze sprężyną nie dało rady, więc wyciągnąłem ją i prowadnicę, ale dalej nie chce się złożyć. Chyba, że muszę to zrobić na siłę (ale tak naprawdę mocno)? Edited August 11, 2012 by 14100715 Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted August 11, 2012 Report Share Posted August 11, 2012 (edited) Rivels oraz spust wszedł na swoje miejsce? Zawsze naduś spust żeby piny idealnie weszły. Edited August 11, 2012 by Kohan warrior Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted August 11, 2012 Author Report Share Posted August 11, 2012 Myślałem, że widać na 3 zdjęciu (nie wiem, czemu obcięło 4). Wszystko siedzi dobrze, oprócz zębatki tłokowej, wydaje się jakby siedziała kilka dych za bardzo w górę (czyli od nas- na zdjęciu). Na fotce może to być niewidoczne. No nic będę kombinować. P.S. Czy to może być wina cylindra lub popychacza? Tak, wiem, ze to mało prawdopodobne... Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted August 13, 2012 Author Report Share Posted August 13, 2012 AK złożony, tak jak podejrzewałem kwestia łożysk. Po wyczyszczeniu, przesmarowaniu i wypodkładkowaniu oraz wymianie wtyczek tamiya na banany 2mm reakcja na spust szybsza o mniej więcej 30%, a dźwięk strzału to zupełnie inna bajka. :) Ucieszony, ze wszystko ok przełączyłem na auto i tutaj problem: nie działa. Selektor nie chce zupełnie wejść na pozycję auto (można poczuć, że coś się blokuje). Kilkukrotnie wyjmowałem i poprawiałem el. selektora, ale dalej to samo. Sprężynka przy listwie selektora jest na swoim miejscu. Pomoże ktoś? PS. Ktoś wie od czego to? Wypadło albo z body jak wyciągałem gb, albo gdzieś z gb. http://imgur.com/A22L3 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.