Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wymiana kabli w cm.048.


Recommended Posts

Witajcie, chciałbym się dowiedzieć, czy jest sens wymieniać kable w cm.048.

Czy zauważyliście znaczącą poprawę po wymianie kabli i wtyczek? Dodam, że nie chodzi mi o sytuację, gdy ktoś wymienił kable i od razu wstawił mocniejszą baterię i inne cuda jak. np mosfet, a wymienił same kable i wtyczki.

Otóż miałem w planach wymienić tamiye na banany 2mm i zmienić kable, ale jak teraz patrzę na te kabelki to wydają się dość porządne. Problem w tym, że się nie znam...

Jakie jest Wasze zdanie? Czy efekt wymiany kabli będzie warty siedzenia nad gb i wydania kasy (ile by to nie było) na nowe kabelki (mam jakieś miedziane, raczej się nadadzą)?

Gdyby to miało jakieś znaczenie to dodam, iż używam LiPo Zippy 7.4V, 3000mAh, 40C.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

P.S. Żeby zdjąć listwę z gb muszę ją wygiąć? Po dobroci nie chce zejść. :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie warto.

 

Bierz kable srebrne, najlepiej modelarskie 1.5mm. Lepsze przewodnictwo prądowe, mniejsze zużycie baterii, lepsza wydajność energetyczna, możliwy podskok szybkostrzelności. Wtyczki od siebie polecam T-connecty, prąd przewodzony jest na całej powierzchni wtyczek.

 

Płaski śrubokręt wkładasz między płytkę i tym czarnym dzyndzlem. Obracasz śrubokręt i masz :D. Nie musisz rozbierać GB, żeby zmienić wtyczki.

Link to post
Share on other sites

http://www.nastik.pl/kabel-pradowy-silikonowy-15mm21mb-komplet-p-654.html

 

Tu są kable, o których pisałem. Nie ma tego w specyfikacjach ale są srebrne, giętkie, wytrzymałe i miło się je lutuje :). Sam je używam wraz z Li-Po DualSky 7.4V 2300 mAh na stykach T-Connect. Bez bezpiecznika, bo nawet samochodowe mini 30A nie wytrzymywały :P. A awarii nigdzie nie ma. Do tych kabli polecam jeszcze silnik Element MAX Speed.

Link to post
Share on other sites

Na razie kabli nie ruszałem (nie mam wsuwek itd.), a zmieniłem jedynie wtyczki na banany 2mm. Wypodkładkowałem, że ładnie i cicho się kręci, uszczelniłem głowicę cylindra, nowa dysza i oczywiście problem ze złożeniem. :/

Ktoś mi powie co tu jest nie tak? http://imgur.com/a/y0BRL#0

Ze sprężyną nie dało rady, więc wyciągnąłem ją i prowadnicę, ale dalej nie chce się złożyć.

Chyba, że muszę to zrobić na siłę (ale tak naprawdę mocno)?

Edited by 14100715
Link to post
Share on other sites

Myślałem, że widać na 3 zdjęciu (nie wiem, czemu obcięło 4). Wszystko siedzi dobrze, oprócz zębatki tłokowej, wydaje się jakby siedziała kilka dych za bardzo w górę (czyli od nas- na zdjęciu). Na fotce może to być niewidoczne.

No nic będę kombinować.

 

P.S. Czy to może być wina cylindra lub popychacza? Tak, wiem, ze to mało prawdopodobne...

Link to post
Share on other sites

AK złożony, tak jak podejrzewałem kwestia łożysk. Po wyczyszczeniu, przesmarowaniu i wypodkładkowaniu oraz wymianie wtyczek tamiya na banany 2mm reakcja na spust szybsza o mniej więcej 30%, a dźwięk strzału to zupełnie inna bajka. :)

Ucieszony, ze wszystko ok przełączyłem na auto i tutaj problem: nie działa. Selektor nie chce zupełnie wejść na pozycję auto (można poczuć, że coś się blokuje). Kilkukrotnie wyjmowałem i poprawiałem el. selektora, ale dalej to samo. Sprężynka przy listwie selektora jest na swoim miejscu.

Pomoże ktoś?

 

PS. Ktoś wie od czego to? Wypadło albo z body jak wyciągałem gb, albo gdzieś z gb. http://imgur.com/A22L3

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...