krissolek Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem przy regulacji położenia zębatek w GB v.3.Otóż w momencie wkładania zębatek pojedynczo jest wszystko okej - kręcą się swobodnie,nie wydając niepokojących dźwięków.Sytuacja zmienia się diametralnie przy włożeniu zębatki środkowej i silnikowej.Czy są wypodkładkowane,czy nie - po pół obrotu zacinają się.Nie mam zielonego pojęcia co może być tego powodem,łożyska to kulkowe Systemy. Pozdrawiam, krissolek Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Zębatki chińskie? Zmień zębatkę silnikową i od nową i wypodkładkuj od nowa. Tez tak miałem z chińskimi zębatkami. Idealnie pracowały środkowa i tłokowa. Po włożeniu silnikowej - masakra, zacina się co pół obrotu. Klasyczne WTF na twarzy, 2 paczki papierosów o co chodzi. Po zmianie zębatki - śmiga pięknie :) Quote Link to post Share on other sites
krissolek Posted October 13, 2012 Author Report Share Posted October 13, 2012 Tak,zębatki chińskie A&K.O dziwo w dwóch V.2 śmigały perfekcyjnie,więc dlatego wolałem spytać.Dzięki za szybką odpowiedź ;) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 W takim razie inne pytania: - czy łozyska wbite są prosto w szkielet i pod prawidłowym kątem 90 stopni? - czy szkielet nie jest przekoszony? Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Sprawdź jak się kręcą zęby po wymianie tylko środkowej zębatki. Quote Link to post Share on other sites
krissolek Posted October 13, 2012 Author Report Share Posted October 13, 2012 1.Szkielet swoje już przeszedł,lecz Infinite Torque Up Guardera śmigają w nim elegancko,więc raczej odpada wina szkieletu. 2.Zęby są ustawione pod kątem około 90* 3.Problem występuje nadal (do zamiany użyłem zębatki Classic Army) Quote Link to post Share on other sites
METEOR Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Być może zębatka silnikowa jest zbyt ciasno wypodkładkowana lub po prostu łożyska blokują zębatki . Quote Link to post Share on other sites
Kuba Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 (edited) Po pierwsze naucz się tytułować wątki po polsku, bo wchodząc w ten temat ręce same opadają. Po drugie, rozumiem że sprawdzasz bez podpiętego silnika? Upewnij się, że zębatki są wypodkłądkowane w taki sposób, że ich powierzchnie boczne nie trą o siebie. Jeśli pomimo tego dalej będzie dochodziło do zacięć to oznacza, że osie zębatek nie są równoległe lub mają różne albo uszkodzone zęby. Co z kolei może wynikać z wad zębatek (jednej lub kilku), łożysk albo GB - co w tej kolejności należałoby sprawdzić (używając zamienników). W ten sposób samodzielnie jesteś w stanie ustalić co zawiodło. Jeśli zaś z jakichś powodów nie jesteś w stanie tego zrobić- lepiej oddać replikę do serwisu. Ale można też postawić ją przed monitorem licząc, że ktoś na forum telepatycznie znajdzie i naprawi usterkę, na odległość. Chociaż bardziej skuteczne będzie puszczenie jej Kaszpirowskiego ;-) Edited October 13, 2012 by Kuba Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.