Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

CNC High Tech - Mosfet GATE - Element High T - 130SP - spięcie, spalony mosfet.


Recommended Posts

Witam.

 

Dostałem w swoje łapki gearbox, przełożyłem wszystkie części z poprzedniego (wypodkładkowałem porządnie, tak jak zwykle). Wymieniłem SP100 na SP130 i zamieniłem wtyczki przy LiPo z Tami na T-connectory.

 

http://www.gatee.pl/gds4005_pl.pdf

 

Pierwsza próba przy użyciu wersji nr 1 układu. Taki układ miałem poprzednim razem i chciałem sobie oszczędzić zachodu. Podłączyłem, strzeliłem kilka razy na semi i usłyszałem trzask z mosfetu. Podłączyłem drugi, strzeliłem raz i cicho załkałem.

 

Stwierdziłem że może któryś z wykonanych przeze mnie lutów na kablach (przy męskim T-connector) jest słaby i opór jest za duży.

 

Wymieniłem całe okablowanie z 1,5mm w silikonie na 2,5mm w koszulkach termokurczliwych. Tym razem w wersji nr 2 z podanej instrukcji. Przewody na cienkie łącze wykonałem z kabelków do elektroniki. Zrobiłem porządne łączenia, tak żeby kable stykały się dużą powierzchnią z blaszkami. Wymieniłem nawet kostkę stykową na tą która była w zestawie z gearboxem. Można w niej strzelać tylko na semi.

 

Podłączyłem baterię, oddałem 5-6 strzałów na sucho. Kolejny zaciął się w połowie, pociągnąłem za spust drugi raz - poszło do końca. Kolejna próba to samo. Odkładam pukawkę na stół, a tu nagle *** ! Seria jak jasny ***, dym i trzask bezpiecznika na mosfecie.

 

Moje pytanie brzmi. Co do kutwy się stało?

 

Spaliłem 100zł w jeden dzień i nie chcę próbować po raz kolejny dopóki nie dowiem o co chodzi :icon_neutral2:

W sobotę ominie mnie Defcon II ...

 

 

 

Dodatkowo - może lepiej zastosować kable modelarskie 1,5mm ? Czy to mogło mieć wpływ?

Silnik jest sprawny, 2 tygodnie wcześniej wyprułem na nim 500kulek na weekendowej łupance.

 

Pozdrawiam

 

Sztyft

 

Następnym razem napisz posta bez tych niepotrzebnych, eksplicytnych wyrażeń.

/LgN

Link to post
Share on other sites

""Siema ,

 

poczytałem o twoim problemie z gb i msofetem . Z tego co zauważyłem wymieniłeś kable na dość grube 2.5mm^2 , sprawdź czy bolce stabilizujące 2 połówki gearboxa nie są wciskane w kable po skręceniu go . Ostatnio miałem coś takiego w gearboxie ics-a , skutek był identyczny z tym który opisałeś .

 

Pozdrawiam ""

 

 

czyli jednak przebicie :|

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Pozdrawiam

Sztyft

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...