Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zębatki [Element]


Recommended Posts

Zdzisiu a jaki miałeś zestaw do tunningu elementa ?

300% z helikalnymi zębatkami.

Wsadziłem ostatnio łożyska kulkowe do MP5 (kupiłem, zanim poznałem jaka to cudowna firma :-F). Bardzo miłą nowością jest fakt, że nic nie trzeba było piłować, polerować, poprawiać. Narazie działają i to dużo lepiej, niż ślizgówki Hurricane'a.

Pozdro

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Zębatki 300% helikalne poszły mi po ok 5k bb na sprężynie sp140 - zębatka wyłysiała o 1 ząb czego nie wytrzymał tłok. Natomiast zębatki hi-speed przeżyły mi ok 10k (czego tłoki nie wytrzymywały - systema i orginalny chiński AGM) na rofie 22-25 bb/s (m100). Nie obyło się bez problemów - szlifowanie bolców które wchodzą w łożyska - były zbyt duże. Nie polecam łożyska kulkowych element - wymieniałem je w tempie 1 łożysko na 1 strzelankę ta sama replika - dałem sobie siana i kupiłem systemy cierne i chodzą dotąd.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Osobiście mam bardzo dobre wspomnienia z zębami Elementa. Komplet o zwykłym przełożeniu za 55 plnów wytrzymał u kumpla 9 strzelanek (Systema magnum + LiPo 11,1 i m120 Classic Army). Dla porównania zębatki systemy za 260 złotówek wytrzymały 4 strzelanki (może coś źle poskładał, może nadużywał full auto-nie wiem, ale elementy wytrzymały 2 razy dłużej :))

Link to post
Share on other sites

przemek10 to rzeczywiście musi być jakiś nowy zestaw hi-speedów bo mój stary ma większe koło (zębatka tłokowa) stykające się z zębatką środkową.

Moje stare zdemontowałem po ok 20-25k bb z powodu dalszego experymentowania na replice - jedyne ślady zużycia to były na zębatce silnikowej (nieco wytarte zęby na styku z zębatką ośki silnika). Pracowały na sprężynie m100 i rofie ok 30bb/s zima, lato - działały bezproblemowo (moje stare - nie te nowe)

Edited by kermit
Link to post
Share on other sites

Jak nie planujesz mocniejszych sprężyn to zarzuć zębatki elementa o normalnym przełożeniu - podobno też są wytrzymałe. Silnik o ile jest neodymowy powinien z normalną batką dźwignąć to bez problemu.

Hi-speed zębatki są podejrzewam delikatne i mają przełożenie, które będzie utrudniać pracę na mocniejszych sprężynach.

Edited by kermit
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Powinny wytrzymać, w końcu to odpowiednik ITU. Tłok nie wytrzyma, chyba że na single i ze słabym aku.

 

dzięki za odpowiedź zamówie, do zestawu tłok promyka, jeszcze jedno pytanie czy przy zębatkach max torque SP 160 i lipolu 11.1V wystarczy aresowski stockowy silnik czy koniecznie trzeba jakiś mocniejszy np ten silnik ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Stało się, zębatki max torque nie wytrzymały sprężyny elementa m145, uleciał ząb na zębatce tłokowej, tłok promyka ocalał, co nie zmienia faktu, że z mojej strony zębatki otrzymują negatywną ocenę. Do awarii doszło podczas strzelania na full auto (pierwsza seria) silnik elementa ITU, batka 9,6 firefox -nawet nie podłaczyłem jeszcze lipola 11.1

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...