LeBreton Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 Ja mam Krakmana od listopada bodajże i oryginalna optyka siedzi jak należy nie zostawiając śladów na szynie. Po zdjęciu i założeniu nie trzeba zerować. A jesteś w stanie zmierzyć szynę? Górę i dół oraz jej wysokość? Albo zrobić zdjęcie z założoną optyką wzdłuż szyny - aby zobaczyć jak przylega do szyny? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 Dostałem chyba egzemplarz gfgwd czy jak tam to zwał... aczkolwiek w kolbie, wewnątrz widzę malutkie literki a&k. Jest to masywniejsze niż wcześniejsze modele a&k, zarówno body jest cięższe (o jakieś 300 gram) oraz pokrywa z przykręcanym zaczepem (o 50g), kolor body czarny z połyskiem. Selektor przykręcany, tulejka lufy szara. Nie wiem czy to składak nie jest jakiś... w każdym razie, o ile montaż cymowski pasuje, o tyle nie da rady założyć żadnej oryginalnej optyki (pso-1, lps, posp) - szyna jest minimalnie szersza i ma faktycznie inny kąt szlifu. Na szczęście na swds pasuje wszystko :D Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 @LeBreton, pomierzę szynę i jeszcze dziś postaram się wrzucić wymiary. @Mendi, korpus gfgwd cięższy o 300g? Czyli, że niby ma 650-700g? Ale jak to... :icon_neutral2: Mój od Krakmana ma 350g :icon_confused: Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 12, 2013 Report Share Posted April 12, 2013 Moje egzemplarze body z a&k mają ok 350g, natomaist body z tego wynalazku ma prawie 700g, objętościowo i wielkościowo nie widzę różnic, widać inny materiał odlewu. Myślałem nawet czy by sobie tego body nie podharcerzyć dla siebie (kumpel się zgodził), ale skoro porządne optyki nie wchodzą, a nie mam ochoty bawić się w frezowania i przekładanie - to nie sce ;p Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted April 13, 2013 Report Share Posted April 13, 2013 @LeBreton, u mnie kąt szyny montażowej to około 70-75°, więc wymiary ma pewnie takie, jak ta Twoja przed frezowaniem. Mimo to, montaż od oryginalnego PSO-1 siedzi bez prześwitu i nie trzeba go zerować po zdjęciu. Quote Link to post Share on other sites
LeBreton Posted April 16, 2013 Report Share Posted April 16, 2013 @LeBreton, u mnie kąt szyny montażowej to około 70-75°, więc wymiary ma pewnie takie, jak ta Twoja przed frezowaniem. Mimo to, montaż od oryginalnego PSO-1 siedzi bez prześwitu i nie trzeba go zerować po zdjęciu. Wychodzi więc że PSO-1 ma zupełnie inny montaż niż te produkowane przez Zenit-Belomo. Teoretycznie Jakbym sfrezował dolny ząb z mojego montażu to też pewnie by wszedł na szynę bo w praktyce i tak trzyma się tylko na tej śrubie która dociska. Tyle że nadal to by było trochę bez sensu. Ale dzięki Twoim pomiarom wiemy że chińczyki się nie pomyliły w jednym egzemplarzu (moim) tylko że wszystkie GFC SWD są błędnie w tym miejscu wykonane - widać może mieli problem z uwalnianiem z formy przy 60 stopniach. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Tak z ciekawości - Mój stock miał gumę dzieloną, coś jak bax.. dziś rozkręcałem innego rzekomo stockowego i... baxa ani śladu. Chinole mają dwie gumki? Quote Link to post Share on other sites
Ptaq5 Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Witam wszystkich! Od razu powiem ze jestem swierza rybka w airsofcie, moja licha wiedza sprowadza sie jedynie do tego co przeczytalem/ uslyszalem, obozu i paru szkolen. Panowie takie pytanie: czemu skupiacie sie tylko na broni z gunfire i ewidentnie gorszej (i nie wiem czy nie starej) wersji svd a&k, skoro Krakmani wypuscili jakis czas temu to: http://www.taiwangun.com/new-sniper-rifle-svd-style. Czy ktos moze badal ta zabawke? Przynajmniej z opisu wynika ze jest to punkt zwrotny w tym temacie... :icon_eek2: Co do gumek: masz swd od a&k? Jak tak to moj post moze to wyjasniac ale nie mam zielonego pojecia :icon_confused3: Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 (edited) Zaskoczę Ciebie, TEN temat jest o replice krakmana. Bo to bliźniaczka GFC. Tyle, że GFC ma subiektywnie brzydszy kolor bebechów. BTW. Wczoraj zmierzyłem prędkość na M180 ASPRO i wyszło 700,4 fps. Wahania to +- 3fps więc jest świetnie. :icon_razz: łopatologicznie M210 da ok. 800fps... Części oprócz komory/lufy/gumki/głowicy cylindra to stock jeśli nie liczyć lekkich przeróbek... nie wiem kto składa repliki w G&H skoro u nich ma M250 uzyskano 700fps. IMO nie popieram wstawiania takich dużych sprężyn bo nawet koledzy z którymi stale się strzelam mieli małe obiekcje a przed większością strzelanek trzeba pisać do organizatora czy wyrazi zgodę. Większości powinna wystarczyć stockowa sprężyna na której idzie wyciągnąć 600fps po uszczelnieniu układu. Osobiście nie strzelałbym się z nowym graczem z taką mocą. Nadal nikt nie odp. co z tym baxem? Edited June 4, 2013 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Panowie takie pytanie: czemu skupiacie sie tylko na broni z gunfire i ewidentnie gorszej (i nie wiem czy nie starej) wersji svd a&k, skoro Krakmani wypuscili jakis czas temu to: http://www.taiwangun...rifle-svd-style. Czy ktos moze badal ta zabawke? Przynajmniej z opisu wynika ze jest to punkt zwrotny w tym temacie... :icon_eek2: Co do gumek: masz swd od a&k? Jak tak to moj post moze to wyjasniac ale nie mam zielonego pojecia :icon_confused3: Po pierwsze to naucz się pisać starannie. Po drugie to czytanie ze zrozumieniem widać Ci nie idzie - Mikadorus już pojaśnił o co chodzi. Po trzecie - nowe nie znaczy lepsze, a skoro większość użytkowników a&k pozostawiła z niemal 4 letniej repliki: body, lufę, mostek z prowadnicą i zespół spustu, to nie ma powodu by się na nowe gfgwd rzucać. Już widzę hordy niepełnosprytnych, nieletnich posiadaczy swd z 700fps, naciągających sprężynę butem i strzelających na kulkach 0,25g... dobrze chociaż, że na większości imprez jest 18+ i limit 600fps. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 (edited) Już widzę hordy niepełnosprytnych, nieletnich posiadaczy swd z 700fps, naciągających sprężynę butem i strzelających na kulkach 0,25g... dobrze chociaż, że na większości imprez jest 18+ i limit 600fps. Bez kilku przeróbek, piłowania o których było w temacie o A&K to replika nie wytrzyma M180 na dłuższą metę a początkujący raczej nie uszczelnią karabinu w sposób zadowalający więc wątpię, że się znajdzie więcej sprytnych;). Zresztą nic się nie zmieniło.. nadal SWD z komisu to wynalazki nie mające wiele wspólnego z seryjną repliką a to oznacza, że ludzie albo nie czytają albo nie umieją. BTW - kolega ma rejestracje z 18 maja... to jak to się stało, że mógł pisać w dziale karabiny wyborowe? Z tego co pisał Foka to dopiero po 3 miechach od rejestracji można pisać w tym dziale. WTF? Edited June 4, 2013 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Dobre pytanie, z ciekawości aż się zapytam Góry. Quote Link to post Share on other sites
Ptaq5 Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Przepraszam za pismo. Pisałem na rzęchu bez polskich znaków. Mam nadzieję, że koledzy wybaczą mi wyrwanie się z tym postem. A to, że jest lepszy wyrwało mi się ze względu na parametry. Więcej się nie odzywam. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Inne fps to skutek innych sprężyn stosowanych w replikach. GFC ładują słabsze a krakmani mocniejsze. Ma to przełożenie na gwarancję. (6 a 24 miesiące) Ptaq'u - więcej poczytaj a jak czegoś nie będzie to się pytaj;). Quote Link to post Share on other sites
Ptaq5 Posted June 5, 2013 Report Share Posted June 5, 2013 Dzięki za info i wyrozumiałość. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 (edited) Mam dość tej repliki po tym jak ledwo się do niej dorwałem. Na śrubkach od mocowania lufy skręciłem imbusy (właściwie to połamałem) klejem pewnie pociapane. PSO-1 po manewrach z pilnikiem i innym cudowaniu nie chce wejść na szynę, gówno pewnie krzywo odlane. Zamka nie da się wyjąć normalnie jak w A&K bez rozbierania całej repliki. Okładki są jednocześciowe co utrudnia rozłożenie repliki. W skrócie większego szajsu nie widziałem. Jak SWD sprężynowe to tylko ATOZ albo A&K. Niedługo ten złom ląduje w komisie na części i kupuje A&K. Nie polecam. Edited June 22, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
PiPERo Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 1. Śrubki na lufie nie są niczym klejone. 2. Oryginalne PSO nie pasują do body gfc bo jest grubiej odlane i jest chyba 2x cięższe od A&K. 3. Chcesz mi powiedzieć że w A&K da się wyjąć suwadło bez rozkręcania repliki? 4. CHIŃCZYK ? Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 1. To czym tak dokręcone niby? Jakoś ich odkręcić nie mogłem. Jedynie imbusy połamałem. 2. Cięższe nie jest. W temacie o A&K było ważone i waży jedyne 350g tak jak w A&K 3. Chcę powiedzieć. Ale napisałem. 4. Co Chińczyk? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 (edited) Mam dość tej repliki po tym jak ledwo się do niej dorwałem. Na śrubkach od mocowania lufy skręciłem imbusy (właściwie to połamałem) klejem pewnie pociapane. PSO-1 po manewrach z pilnikiem i innym cudowaniu nie chce wejść na szynę, gówno pewnie krzywo odlane. Zamka nie da się wyjąć normalnie jak w A&K bez rozbierania całej repliki. Okładki są jednocześciowe co utrudnia rozłożenie repliki. W skrócie większego szajsu nie widziałem. Jak SWD sprężynowe to tylko ATOZ albo A&K. Niedługo ten złom ląduje w komisie na części i kupuje A&K. Nie polecam. 1. U mnie był klej na każdej śrubce.. odchodziły z "trzaskiem". Zwykłe imbusy po 30zł za 11 imbusów dały radę odkręcić. Pierwsze rozkręcanie kosztowało mnie jednego taniego imbusa, śrubkę i masę nerwów. Później jest ok. Pomimo naprawdę wielu rozkręcań jeszcze mi się nie wyrobiły gwinty/ śrubki. 2. Z tym montażem to fakt, można sfrezować lub podmienić body od A&K (kupić z komisu, zamienić body i sprzedać za podobną cenę). Ja jadę na szynie ACM. 3. a) tak jak w A&K - zdjąć pokrywę, odkręcić dwie śrubki, wyjąć prowadnicę springa i Trigger Boxa + tłok i dopiero potem zamek. W sumie minuta roboty. b) fakt, okładziny jednoczęściowe utrudniają rozkładanie. Plusem jest to, że nie widać łączenia. 4. Waga jest taka sama. :icon_razz: Mendi pewnie miał jakiś wzbogacany uranem stop. 5. Różnic jest kilka ale w zasadzie z każdą repliką SWD made in china jest tyle samo "pieprzenia". Edited June 22, 2013 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 (edited) Co do zamka. W A&K wystarczyło zdjąć pokrywę, nacisnąć spust i pociągnąć zamek. Tak przynajmniej u mnie było. PSO-1 założyłem... trochę dziwnie siedzi, ale siedzi, zlecieć nie powinno. Ale szynę ostro zmasakrowałem, wyregulować się da. Ale dzisiaj nie miałem do tego warunków (wieczorem udało mi się dopiero zrobić porządek z tą szyną cholerną). Replikę mam częściowo już stunningowaną, założyłem tylko lufę, gumkę i komorę. Jarzma nie założyłem i nie chciało mi się wyciągać tego zamka, żeby założyć głowicę. Optymistycznym akcentem okazało się to, że udało mi się osiągnąć świetną szczelność na głowicy czeskiej, która jest podobno krótsza, gumce Falcona przyciapanej sylikonem, komorze czeskiej i lufce JBU. Zero strat powietrza. Na stockowej sprężynie powinno dać jakieś ~550fps. Edited June 22, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 (edited) Co do zamka. W A&K wystarczyło zdjąć pokrywę, nacisnąć spust i pociągnąć zamek. Tak przynajmniej u mnie było. PSO-1 założyłem... trochę dziwnie siedzi, ale siedzi, zlecieć nie powinno. Ale szynę ostro zmasakrowałem, wyregulować się da. Ale dzisiaj nie miałem do tego warunków (wieczorem udało mi się dopiero zrobić porządek z tą szyną cholerną). Replikę mam częściowo już stunningowaną, założyłem tylko lufę, gumkę i komorę. Jarzma nie założyłem i nie chciało mi się wyciągać tego zamka, żeby założyć głowicę. Optymistycznym akcentem okazało się to, że udało mi się osiągnąć świetną szczelność na głowicy czeskiej, która jest podobno krótsza, gumce Falcona przyciapanej sylikonem, komorze czeskiej i lufce JBU. Zero strat powietrza. Na stockowej sprężynie powinno dać jakieś ~550fps. Hmm jak trafię na kolejne A&K to spróbuję ale nie wiem jakim cudem dałoby się zdjąć skoro suwadło jest na "szynie" a od tyłu blokuje je prowadnica. Krakmani osłabili sprężynę? Na full stocku miałem 560-70fps. Edited June 22, 2013 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Ja mam ganfrajerowski egzemplarz, z którego po przeładowaniu i obniżeniu lufy kulka wylatuje. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Ten egzemplarz z ciężkim body, to był jakiś składak widocznie, bo trochę różnił się od gfcwd, które mam obecnie na warsztacie - np. hu było pomarańczowe, ale tłok niebieski. Optyka pso-1 standardowo nie pasowała na szynę w body, zwłaszcza część czyny nad spustem była stanowczo za szeroka - może pasuje to w końcu chłopakom z gunfire zgłosić? Trzeba było ją na całej długości dremlem potraktować ( nie mam dostępu do porządnej frezarki) ale udało się i optyka siedzi, zeruje się bez problemu. A co do Mazowego wyciągania suwadła bez wypinania zespołu spustu - mi się tak nie udało w żadnym egzemplarzu, zawsze trzeba spust wypinać. Widać Maza miał egzemplarz z niżej osadzonym trigerboxem lub suwadło miał cieńsze, ewentualnie z nieziemskimi luzami. @Maza rozłóż i złóż komorę hu porządnie, cycuś gumki nie trzyma ci kulki lub dysza ci kulkę za daleko wypycha. Quote Link to post Share on other sites
PiPERo Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Z tym zgłaszaniem tego go GFów to chyba nie jest najlepszy pomysł bo ich narzędzia naprawcze to imadło młotek i imbusy... Jak dostali cynk że w ich gfg12 (hk416) jest przestawiona składana muszka i nie da się jej wyregulować, wkręcili wszystkie magazynowane sztuki w imadło i na siłę przestawili cały przedni ris razem z muszką która teraz jest ok ale co z tego jak nie można nic na przód zamonotować żeby siedziało prosto. Najdziwniejszy pomysł jaki spotkałem, mogli już dołożyć muszkę na risa. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Mendi gdzie dokładnie piłowałeś? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.