Rogaś Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 ....... Wyciszone głowice czy płaskie ??? Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Płaskie. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 No to możemy gadać. 1. Do głowicy cylindra doklejasz kawałek okrągłej gumy grubości 2-3mm dokładnie takiej samej jak już jest na głowicy oraz kupujesz tłok z 14 zębami albo... 2. Kupujesz zestaw cichych głowic i jak dobrze pójdzie to nic nie będziesz musiał robić + tłok z 14 zębami. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 (edited) Rozumiem. Jeśli wykonam tę czynność tak jak na filmikach to tłok nie powinien gubić już zębów? Ale nie rozumiem jednej rzeczy ponieważ w moim m16 p&j mam springa m120 i normalny stockowy tłok z 15 zębami i płaskimi głowicami i tam jakoś tłok się nie zrywa a katuję go na auto... Edited January 7, 2013 by NooBSaiboT Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Wszystko zależy od tego jak chińczyk poskłada, możesz mieć w M16 inna troszkę głowice cylindra z grubszą gumą na niej wiec AEO trochę lepsze. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Aha rozumiem. Czyli Im lepsze AOE tym tłok dłużej pożyje dobra. Postaram się coś wyskubać najwyżej napiszę jeszcze jakbym coś potrzebował dzięki za info i rady;]. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 8, 2013 Author Report Share Posted January 8, 2013 (edited) Co do zębów na tłoku to nie znikają one całkowicie tylko z jednej strony i na końcu tam gdzie umiejscowiona jest głowica tłoka. Są starte z jednej strony. Na pewno jest to wina AOE ? Czy może źle wypodkładkowana jest zębatka tłokowa ? I z trochę innej beczki. Jak mam w komorze stockowej od p&j zamontowany hopek przezroczysty guarder i wkładam samą dyszę to widać że się doszczelnia z hopkiemi wchodzi w kołnierz ta dysza. Przy gumce g&g zielonej zamontowanej w komorze czerwonej elementa tego nie ma. Wina gumki? Źle zamontowana? Wina jednak tej komory HU elementa ? Edited January 8, 2013 by NooBSaiboT Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 8, 2013 Author Report Share Posted January 8, 2013 Wybaczcie że piszę post pod postem ale z tego co gadałem z kumplem to nie jest to wina złego AOE tylko źle jest wypodkładkowana zębatka środkowa, znaczy się jest za wysoko i zjada dlatego zęby na tłoku. AOE nie trzeba ustawiać jego zdaniem. Po prostu zjada zęby z jednej strony i przy początku gdzie jest głowica tłoka... Spróbować wypodkładkować zębatkę tłokową niżej? Bo z tego co wiem to nie może ona trzeć o środkową ale nie może być właśnie za wysoko osadzona bo może to powodować taki problem jak mam czyli zjadanie zębów tłoka z jednej strony... Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 No to faktycznie nie jest to wina AOE, trzeba było od razu pisać gdzie tłok się wyciera. Samej zębatki tłokowej nie wypodkładkujesz, musisz wypodkładkować wszystkie zębatki od początku. Jak nie wiesz jak to zrobić to odsyłam do YT bo jest tam wiele toturiali. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 A ja podtrzymuje, żeby wymienić komorę. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 8, 2013 Author Report Share Posted January 8, 2013 A co ma komora do tłoka który się sciera? A AOE można tak czy siak zrobić czy nie jest ono wskazane skoro tłok się zaczepiać będzie idealnie jak dobrze wypodkładkuje? Ja dopiero się uczę tych podstaw i chciałbym się co nie co od was dowiedzieć. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 Sprawdź jaki jest AOE tak jak na filmikach, jak wypodkładkujesz to nasmaruj tłok i skręć gb bez zespołu cylindra, poruszaj tłokiem przód i tył i odcisną ci się zęby na tłoku, wyjmiesz i będziesz widział co i jak. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 8, 2013 Author Report Share Posted January 8, 2013 Czyli tak. Porobiłem wszystko co pisaliście tutaj posprawdzałem wypodkładkowałem i powinno działać. Na pierwszy rzut oka widać lepsza kulturę pracy gearboxa. Zobaczymy czy sypnie tłok odrazu czy po jakimś czasie i napiszę co i jak. Jak coś bd potrzebował to znów też napiszę i dzięki za rady. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 9, 2013 Author Report Share Posted January 9, 2013 (edited) Nadal strzela jak szajs... :((((((((( Nie wiem czego to wina nadal. Zjadło 3 tłok i uwierzcie mi że to nie wina podkładek bo pracowało to wszystko cicho i dobrze. Lecz nadal jest nieszczelność pomiędzy dyszą a komorą ... Powinno mieć dobry zasięg skupienie i więcej fps niż w moim g36c ares a tak nie jest. Gieta ma 360fps i strzela mocniej niż to ... Nie wiem czy wina komory elementa czy gumy HU czy dyszy czy wszystkiego naraz czy co ... nie wiem. Co sądzicie? Co trzeba wymienić lub przerobić? Zeszlifować może jeszcze czoło popychacza ? Z tłokiem nie wiem co jest grane że zjada naprawdę. Sprężyna jest za mocna? Aż dziwne bo kolegi aks74u na m135 elementa smiga 2 miesiac .... :/ Edited January 9, 2013 by NooBSaiboT Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 9, 2013 Report Share Posted January 9, 2013 Sprawdź czy nie ma czasem strzykawki wtórnej na tłoku w momencie jego powrotu... Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 9, 2013 Report Share Posted January 9, 2013 Szczerze powiem, że dawno tyle głupot się nie na czytałem, odkąd rzeczywiście kilku mądrych głów tutaj brak, to strach składać samemu repliki.... Składałem kilkanaście komór Elementa, często był jakieś nadlewki, ciasne, ale dało się to wyeliminować... Za tą cene dają rade... Autor tematu musi się postarać i dokładniej opisywać skutki uszkodzeń, bo koledzy trochę "strzelają"... Wrzuć fotki, tych padlin tłoków... Jaką masz prowadnicę sprężyny, głowice tłoka ? Z łożyskowaniem bez ? Rzadko tu wchodzę, bo tematy się powtarzają co tydzień, a każdemu się nie chce odpisywać, więc jakbym nie wchodził pisz na PW. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 9, 2013 Author Report Share Posted January 9, 2013 Właśnie miałem pisać. Mam prowadnice łożyskowaną metalową, do tego głowica tłoka też ma łoszyskowanie. Wydaje mi się że wszystko jest złożone dobrze gdyż po włożeniu samych zębatek do gearboxa bez zespołu cylindra i tłoka chodzą cichutko bez oporów. a i tak zjada tłok za każdym razem po jakichś 80strzałach :/. Nie wiem czego jest to wina. Może wina łozyskowanej prowadnicy i głowicy? Nie wiem. Tak samo z komorą HU jest i dyszą. Tam gdzieś musi przepuszczać. Przy m130 powinienem osiągnąć jakieś 450fps standardowo z tego co wiem. Postaram się powrzucac jakieś fotki tego tłoka ale za każdym razem zjada odd strony głowicy tłoka z jednej strony zęby... Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Zębatki sprawdzasz na skręconym szkielecie oczywiście ? Przy GB w każdej pozycji, pionowo, bokiem ? Sprawdź ręcznie czy sprężyna mieści się w tłoku swobodnie z luzem.... Weź prowadnice i sprężyne postaw ją pionowo i delikatnie od góry dociskaj tłok, tak aby się schowała, zdaj z tego relacje... No i czekam na fotki (dokładne) tłoków. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 Przez parę dni nie miałem czasu na bawienie się z tym HK. I ogółem nie miałem czasu na fotki ale postaram się je zrobić w tym tygodniu teraz. A propo nieszczelności systemu komora gumka i dysza to warto wymienić dyszę i gumkę Hu na inne? Np dysza shs do tego głowica shs i guma systema energy albo coś innego. Aha i do czego służą przedłużane dysze i głowice cylindrów? Może by się właśnie przydała w tym HK taka opcja skoro nie ma szczelności? Czy wystarczy wymienić dyszę na inną zwykła typ short właśnie? Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Na logike. Przed zmianami, na tej dyszy i głowicy cylindra działało ? Jak tak, to nie ma sensu. Coś źle złożyłeś... na moje oko... Praca dyszy jest w komorze energiczna? Po delikatnym zatkaniu lufy palcem, tłok ma opór ?(nie wiem jak to opisać- jest inny dźwięk, czasami zębatki za "chroboczą") Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 Wiem o co Ci chodzi. Zacznę od początku. Replika miała dwudzielną komorę (lipną strasznie) tam powietrze po zatkaniu lufy i włożeniu dyszy i zespołu cylindra i tłoka i przesuwaniu tłoka powietrze uciekało bokami wszędzie gdzie tylko chciało. Później zacząłem brać się za tuning i wymieniona została przy okazji komora na jednoczęsciówkę elementa. I tu jest to samo lecz problem nie polega na tym że powietrze ucieka komora tylko ucieka dyszą gdyż jest jakby źle wyfrezowana... i nie wchodzi w kołnierz gumki HU. Dla porównania w m16 p&j boyi i gumie guarder biały i tej samej dyszy co w HK jest ciut lepiej ale także ucieka. Z tego co słyszałem to ciężko uzyskać na tym strzykawkę (chodzi mi o to że jak włożysz cały zespół cylindra i dyszę do komory i wciśniesz tłok to pójdzie on z lekkim oporem ale nie będzie strzykawki) chyba że wiesz jak to zrobić to możesz doradzić. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Kolego mam pytanie. Bywasz w Poznaniu? Jak tak to wbij na dwie godzinki do mnie, to jakoś to ogarniemy. Jak chcesz to namiary na priv. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted January 23, 2013 Author Report Share Posted January 23, 2013 Dzięki koledze tredowi wszystko działa jak marzenie. 470fpsów i żadnego zjadania tłoków jak narazie nie ma i raczej nie będzie. Wina złego podkładkowania, nieszczelności na dyszy oraz komory. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.