Prokowal Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 (edited) Witam wszystkich maniaków. Mam pewne pytanie do zaawansowanych serwisantów od nie dawna zacząłem tuningowac i naprawiac repliki kumpli z teamu. Dużo czytałem na forach jak się to robi i kolega był zadowolony z moich amatorskich umiejętności składania gb ale do rzeczy. Uszczelnienie kombinuję nad jakimś sposobem sprawdzenia czy zespół cylindra jest szczelny wiem że istnieje sposób tzn strzykawki i też tym sposobem sprawdzam szczelnosc. I tu nasuwa się moje pytanie co by się stało gdybym cały zespół cylindra ( tłok g.tłoka cylinder i g. cylindra i dysza) wsadził do wiadra gdzie jest woda i w ten sposób sprawdzac szczelnosc coś w stylu sprawdzania czy dętka od roweru nie ma dziurki wiecie o co mi chodzi jak by były bombelki to bym wiedział gdzie jest nieszczelnosc i nie musiał bym kombinowac co może byc przyczyna ze tłok dochodzi do końca. Stało by się coś z częściami jak bym zrobił taki coś ? Edited January 4, 2013 by Prokowal Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Jeżeli byś wszystko dobrze wysuszył nic nie powinno się stać częściom stalowym (zęby tłoka, śruba mocująca głowicę tłoka, łożyskowanie głowicy tłoka). Ja zamiast bawić się w zgadywanie zawsze mam zapas O-ringów i wymieniam do skutku, możesz też sprawdzać szczelność bez dyszy. Quote Link to post Share on other sites
mikunda Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Bez sensu, zamiast wrzucać wszystko do wody lepiej sprawdzić każdy element z osobna. Jeśli masz nieszczelność, zdejmujesz dyszę i sprawdzasz bez, nie puszcza powietrza masz winowajcę, puszcza krok drugi. Jeśli puszcza nadal powietrze słuchasz gdzie ulatuje, czy przy głowicy cylindra czy przy tłoku, i tutaj już odpowiednio uszczelniasz. Quote Link to post Share on other sites
Prokowal Posted January 4, 2013 Author Report Share Posted January 4, 2013 Przeczytałem i robiłem tak jak mówicie sprawdzałem szczelnosc bez dyszy a teraz takie pytanie czy dysza np systemy uszczelniona daję 100% szczelnosc ? tak jak inne uszczelniane dysze ?. szymucha może i by dało rade jak bym to wysuszył kto wie :D Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Przeczytałem i robiłem tak jak mówicie sprawdzałem szczelnosc bez dyszy a teraz takie pytanie czy dysza np systemy uszczelniona daję 100% szczelnosc ? tak jak inne uszczelniane dysze ?. szymucha może i by dało rade jak bym to wysuszył kto wie :icon_biggrin: Zależy z jaką głowicą cylindra. Według mnie najlepsze są dysze Deep Fire mosiężne, praktycznie zawsze dają 100% szczelności i są niezniszczalne ;) Quote Link to post Share on other sites
Prokowal Posted January 5, 2013 Author Report Share Posted January 5, 2013 Witam mam pytanie bo oglądałem asg.tv i była rozmowa z serwisantem i on mówił ze nawet niekiedy te części np systema ,G&G, Laxy Lax to mogą ze sobą nie wspułpracowac np kupie tłok firmy G&G cylinder systemy g. tłoka g&g dysza np deep fire i nawet na najlepszych częściach mogą nie pasowac do siebie i będą powodawac to ze tłok nie stanie w połowie cylindra. Moje pytanie jest takie czy podczas robienia koledze tuningu do sp 120 dobrym rozwiązaniem było by sugierowac się częściami z strony np asgshop tak gdzie pisze ze podczas tuningowania u nich do np sp 120 wymienią takie rzeczy jak tłok na np df dysza na g&g i coś innego z dobrej firmy czy było by to lepszym rozwiązaniem zgapiania od nich czy brac części na własna rękę ?. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Witam mam pytanie bo oglądałem asg.tv i była rozmowa z serwisantem i on mówił ze nawet niekiedy te części np systema ,G&G, Laxy Lax to mogą ze sobą nie wspułpracowac np kupie tłok firmy G&G cylinder systemy g. tłoka g&g dysza np deep fire i nawet na najlepszych częściach mogą nie pasowac do siebie i będą powodawac to ze tłok nie stanie w połowie cylindra. Moje pytanie jest takie czy podczas robienia koledze tuningu do sp 120 dobrym rozwiązaniem było by sugierowac się częściami z strony np asgshop tak gdzie pisze ze podczas tuningowania u nich do np sp 120 wymienią takie rzeczy jak tłok na np df dysza na g&g i coś innego z dobrej firmy czy było by to lepszym rozwiązaniem zgapiania od nich czy brac części na własna rękę ?. A boisz się że posądzą cię o plagiat ?? Skoro ktoś takie części wrzuca do replik znaczy że ma to sens. Poczytaj o serwisowaniu na forum. Jakie części do czego, jakich firm itd... Quote Link to post Share on other sites
Prokowal Posted January 6, 2013 Author Report Share Posted January 6, 2013 Ok dziękuje wszystkim za odpowiedzi na moje pytania, zaraz poszukam tego posta o serwisowaniu i zabieram się do czytania wielkie dzięki. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 29, 2013 Report Share Posted January 29, 2013 czytanie czytaniem, ale praktyka robi swoje. Rozkręcaj, skręcaj, psuj i naprawiaj - najlepiej własną replikę, a dopiero później serwisuj kumplom. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.