Canguru Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Witam, szczesliwie bądź nie stałem sie posiadaczem m14 Veteran G&G. Postanowilem włozyc sprężyne m170 w tym celu zakupilem tłok madbulla z metalowymi zębami wszystkimi oraz silnik G&G na m160 do tego zebatki SHS 18:1(zębatki kupowal poprzedni właściciel) kupilem łożyska (jedno sie posypało) załozylem wszystko po czym sprobowalem odpalic cały układ na starym silniku (jakby mialo sie cos spalic albo wyobracać wolalem stracić stary silnik niż nówke) niestety sprężyna napięła sie tylko do połowy i nie jestem w stanie obrócić zębatek nawet śrubokrętem(naciagne troszke ale dalej juz nie dam rady wiec wydaje mi się ze zebatki sie nie zblokowały) no i nie wiem o co chodzi:( Może ma ktoś jakieś sugestie? W piatek idę do znajomego ktory jest troche madrzejszy w tym ale mówił ze sprawa nie wyglada dobrze. Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Prawdopodobnie silnik za słaby i nie wyrabia na tak mocnej spręzynie. Możliwe tez, że dałeś za dużo podkładek ma żebatkach i są "zmiażdzane" więc siła tarcia tez się zwiększa i silnik ma wieksze opory do pokonania. To tak co pierwsze przychodzi mi na myśl. Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 a jaką masz baterię w swoim M14, na pierwszy rzut oka to masz za słabą batkę, ale i silnik tez tu nie jest bez winy. Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 wiec baterie mam VBpower 9.6V 4200mah ale sprawdzałem na Firefoxie 11V LiPo wiec bateria odpada silnik owszerm jest slaby ale mam drugi ten G&G i na nim nie sprawdzalem.. ale zastanawia mnie jedna rzecz ze strasznie ciezko sie napina nawet jezeli robie to srubokretem (zachaczam o GB i kręce zebatka i do pewnego momentu idzie a potem to juz nie bardzo:/) a czy zebatki maja wplyw na ten problem (oprocz podkladkowania) Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Chyba nie sądzisz, że tak łatwo jest napiąć ręcznie M160? Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 No racja aczkolwiek wlozyłem ta sprezyne (m170) wiec ja napialem juz dosc mocno.. sprobuje z nowym silnikiem i napisze wyniki Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Panie, kupiłeś zębatki 18:1? To są zębatki o przełożeniu original torque o ile mi wiadomo, i takie zęby są w replikach ze sprężynami do M120 zazwyczaj (nie zawsze, ale nieważne). Do SP170, która chyba jest najmocniejszą AEGową sprzężyną (am I right?) daje się zębatki o duuużo wyższych przełożeniach, vide Guarderowskie ITU (45:1). I jeszcze chciałbyś żeby ruszył Ci to stockowy silnik? G&G? Panie kochany, zapomnij pan! Nie próbuj nawet więcej, bo albo spalisz styki (najszybciej), potem silnik kable wtyczki i cała elektryka pójdzie Ci się ....ebać. Generalnie tuning pod SP170 to już grubsza sprawa. Masz wymienione głowice? Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 (edited) Wiec zebatki sa kupowane nie przeze mnie tylko przez poprzedniego właściciela. silnik takze mam juz drugi (tu sie klania czytanie ze zrozumieniem) dlatego ten temat czy napewno na tych zebatkach nie ruszy czy je takze musze wymienic pod tuning juz wiekszosc rzeczy wymienione tylko wlasnie te zebatki ktore pomyslalem ze beda w miare (nieznam sie na tych przelozeniach a takze nie mam doswiadczen w tej materii wczesniej strzelalem tylko z l96 i vsr i o takich mechanizmach mam pojecie niestety nie na AEG... wszystkiego wiedziec nie mozna) czyli silnik G&G dokladnie ten to nie obleci? (http://www.specshop....r_M140_-_Krotki) jakis konkretny przyklad zebatek? niestety na niektorych zebatkach nie widze zadnych oznaczen typu 40:1 lub 45:1 Edited January 13, 2013 by Canguru Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Nie jestem serwisantem, moja wiedza pochodzi z milionów godzin czytania o airsofcie wypowiedzi ludzi BARDZO mocno oblatanych w temacie, ale jak dla mnie: Silnik raczej nie. Właściwie nie sądzę. Chyba że dasz zębatki o gigantycznym przełożeniu, np. właśnie 45:1 Guarder ITU Zębatki na 99,9% nie. Chyba że dałbyś silnik od traktora. Generalnie ważna jest zależność sprężyna-zębatki-silnik-bateria. Im mocniejsza sprężyna tym musi być albo większe przełożenie albo mocniejszy silnik, ale ta druga opcja wymusza mocniejszą baterię i bardziej obciąża układ, a pierwsza nieznacznie osłabia reakcję na naciśnięcie spustu... Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 No dobra jednak znalazłem CHYBA odpowiednie zebatki tylko jest jeden problem: na zebatkach jest napisane: Przeznaczone do współpracy ze sprężynami od M150 do M170 oraz tłokami ze zwężanymi zębami (Half Teeth) niestety albo stety ja mam full teeth czy nie koliduje to? czy to poprostu skraca tylko zywotnosc? Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 To czy zebatki są do tloka full czy half to zależy od ich przełożenia, które wymusza ich konstrukcję taką a nie inną. największe przełożenie do full teetha to stu, bodajże 24:1. przy odpowiednio mocnym silniku dadzą radę, ale dla świętego spokoju ja kupilbym nowy tłok i te zęby, i masz szanse że ten twój silnik m140 ci to pociągnie. chcesz M170? no to BMW... Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 14, 2013 Author Report Share Posted January 14, 2013 (edited) niestety (luib stety) będe zmuszony do sprężyny m150 jak narazie bo zębatki sa drogie no i w tej chwili nie posiadam takiej sumy na caly zestaw tłok+zebatki. czy zebatki infinite torque up wystarcza? Edited January 14, 2013 by Canguru Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 jeżeli takie masz sprawdź to, btw m170 jest strasznie mocną sprężyną. Dawno, dawno temu posiadałem replikę z mechaboxem systemy i od razu zmienilem sprężynę na m150 z obawy że nawet ten gb nie wytrzyma, więc wydaje mi sie że ta decyzja jest słuszna. Zmontuj wszystko i sprawdz jak śmiga, na tym co masz, nic Ci nie powinno sie spalić najwyżej bezpiecznik Ci pójdzie, a jak nie to styki sie odlutuja i to wszystko. Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 14, 2013 Author Report Share Posted January 14, 2013 no zebatek takich nie mam ale jest mozliwosc odkupienia od znajomego. No tu na forum krążą opowieści o m14 G&G veteran z m170 działającą..czyli najlepiej kupic te zebatki do tego odpowiedni tłok i zrobic albo m170 albo m150? i powinno smigac? Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Słuchaj, na forum są M14stki złożone na STU i M170 i działają, tylko mają pieruńsko mocne silniki. Jeżeli poskładasz sobie zestaw na M170 i ITU to pociągnie Ci to nawet słabszy silnik. Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 Dziekuje za wszelkie odpowiedzi:) jestem ciekaw jaka bedzie zywotność calego zestawu ale to juz nie tutaj o tym.. Temat uważam za zamkniety Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Dla przykładu: zebatki 100:300 spring m150 stockowy silnik Boyi batka 2s lipo ciągnie bez problemu, tylko ROF niski. Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 na rof mi nie zalezy bo to ma byc karabin wyborowy;) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Ale od silnika też zależy reakcja na spust. Jak będzie ślimakowata no to trochę lipa :) Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 mam nadzieje ze ten silnik "obsluzy" w takiej konfiguracji a reakcja na strzal nie bedzie jak w... niewiadomo czym:) Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Przy ITU i mocnej baterii obsłuży IMO Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.