jonboy2312 Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 a wie ktoś czym się różni GB Systemy do M16A1/VN/XM/MP5/G3 a ten do M16A2 / M4 - o ile wiem to wszędzie jest GB v.2 więc co to za rozróżnienie??? - oba są dostępne na redwolfie - ostatnie dwa w dziale z GB (nie moge zrobić linka ) Do M16A1/VN/XM i replik H&K nie potrzeba gearboxa z otworami w tylnej części (widać przez nie sprężynę i prowadnicę)- są tylko po to, by łatwiej przechodziły uszy przy "łamaniu" repliki. Miałem XMkę, kolega ma VN - żaden z nich nie ma okienek w GB, a mają je gearboxy w M16A2, M4A1, i garboxy CA. Oczywiście w nowych M-kach CA, które są rozsuwane podobnie jak stare modele Marui (A1, Xm itp), a nie łamane, te okienka nie mają już zupełnie sensu i tylko osłabiają całą konstrukcję, jak sądzę... Cóż, sorry za odgrzanie starego kotleta, ale jakoś nikt na to pytanie nie odpowiedział ;) Quote Link to post Share on other sites
izi Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 a wie ktoś czym się różni GB Systemy do M16A1/VN/XM/MP5/G3 a ten do M16A2 / M4 - o ile wiem to wszędzie jest GB v.2 więc co to za rozróżnienie??? - oba są dostępne na redwolfie - ostatnie dwa w dziale z GB (nie moge zrobić linka ) Do M16A1/VN/XM i replik H&K nie potrzeba gearboxa z otworami w tylnej części (widać przez nie sprężynę i prowadnicę)- są tylko po to, by łatwiej przechodziły uszy przy "łamaniu" repliki. Miałem XMkę, kolega ma VN - żaden z nich nie ma okienek w GB, a mają je gearboxy w M16A2, M4A1, i garboxy CA. Oczywiście w nowych M-kach CA, które są rozsuwane podobnie jak stare modele Marui (A1, Xm itp), a nie łamane, te okienka nie mają już zupełnie sensu i tylko osłabiają całą konstrukcję, jak sądzę... Cóż, sorry za odgrzanie starego kotleta, ale jakoś nikt na to pytanie nie odpowiedział ;) Masz wyobraźnie :wink: Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 Masz wyobraźnie :wink: Serio - w XM-ce i M16VN (i na pewno w pochodnych) nie ma okienek z tyłu gearboxa. Xmkę miałem sam a w VN grzebałem parę tygodni temu. Sprawdź sam :) A w końcu jaka inna różnica może być między tymi boxami? Quote Link to post Share on other sites
izi Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 Czyli CA robi takie GB(z wlotami powietrza), tylko po to, by łatwiej przechodziły uszy przy "łamaniu" repliki. ? :wink: Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted January 5, 2006 Author Report Share Posted January 5, 2006 Jonboy dlaczego z kazdym twoim postem mam coraz wieksze wrazenie ze nie masz pojecia o czym piszesz tylko sie duzo naczytales czy cos w ten desen? Jak dla mnie otwory z tylu GB sa niezbedne w sytuacji kiedy wlozysz pelen cylinder bez otworow poniewaz wtedy tlok nie ma skad "nabrac" powietrza i czerpie je wlasnie przez te otwory. Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 http://www.renegaderecon.com/images/articl...RIMG0063_rr.jpg Pod powyższym linkiem masz "nowy" v2, z okienkami... W Xmkach i innych takich był ten: I o ile się orientuję (mogę się mylić), Systema robi oba typy :) IMHO najsolidniejszy byłby GB systemy bez okienek, ale cena odstrasza :) Też myślę o tym gearboxie G&P (6mm), ale te 'horror story' mnie trochę wystraszyły... jest choć trochę lepszy od stocku CA? Trochę czasu już minęło od założenia tego topica i miałem nadzieję że może ktoś mógłby się podzielić nowymi doświadczeniami z tym typem. Czy w ogóle te gearboxy dożyły do dzisiaj? ;) Quote Link to post Share on other sites
izi Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 A co mają okienka do solidności GB'a? Widziałeś kiedyś połamany GB? Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 Jonboy dlaczego z kazdym twoim postem mam coraz wieksze wrazenie ze nie masz pojecia o czym piszesz tylko sie duzo naczytales czy cos w ten desen? Jak dla mnie otwory z tylu GB sa niezbedne w sytuacji kiedy wlozysz pelen cylinder bez otworow poniewaz wtedy tlok nie ma skad "nabrac" powietrza i czerpie je wlasnie przez te otwory. Holman, zamiast się mądrzyć otwórz sobie jakiś XM albo M16A1 i popatrz uważnie na gearbox :roll: Nie ma tam żadnych otworów, a w wersjach gb v2 z oknami bynajmniej nie służą do zasysania powietrza, bo głowica tłoka nigdy tam nie sięga. Jeśli chodzi o ich zastosowanie w Classic Army - najstarsze repliki CA, te oznaczone np "M4A1", o co pogonił ich Colt, były "łamane", jak Marui, a nie rozsuwane. Poszukaj recki starego egzemplarza na arniesairsoft. Stopniowo zmieniali konstrukcję, dochodząc w końcu do rozsuwanego body i jednoczęściowego HU, ale skorupę GB wciąż odlewają z oknami, mimo że nie mają praktycznego zastosowania. Miałem replikę z bezoknowym v2 (XM177), grzebałem niedawno w M16 VN, więc daruj sobie swoje mądrości, bo coś nie bardzo wiesz co piszesz... Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted January 5, 2006 Author Report Share Posted January 5, 2006 Coz miedzy nami jest taka roznica ze ja pisze to co ma pokrycie a nie ukladam jakies teorie z kosmosu... I zauwaz ze to nie ja sie madrze w kazdym mozliwym temacie tylko ty (chocby temat o M15 gdzie teoretyzowales o jakiejs podkladce pod silnikiem ktorej po prostu tam nie ma) Naprawde wierzysz ze ten otwor powoduje oslabienie GB? A wiesz ze GB praktyczne nigdy nie pekaja w tym miejscu bo tam sa niewielkie naprezenia? Wiesz gdzie pekaja GB? Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 A co mają okienka do solidności GB'a?Widziałeś kiedyś połamany GB? Widziałem pęknięcie przy przedniej krawędzi okna na cylinder, oraz wyłamania pod bolcami trzymającymi głowicę cylindra. Przód przyjmuje znacznie większe obciążenia niż tył, to jasne. Z tyłu jest tak spokojnie że obecność lub nie okien nie powinna mieć wielkiego znaczenia. Stąd moje "jak sądzę" - bo póki co nie widziałem, żeby coś tam pękło, ale chyba nie sądzisz że taka wielka dziura u podstawy ściśniętej sprężyny nie robi nam 'brzydkich' napręzeń, przynajmniej w teorii (bo i tak przód puści pierwszy). Podstawowa mechanika konstrukcji, zapraszam na wykłady prof. Rychtera na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej :) [ Dodano: Czw 05 Sty, 2006 ] Coz miedzy nami jest taka roznica ze ja pisze to co ma pokrycie a nie ukladam jakies teorie z kosmosu... I zauwaz ze to nie ja sie madrze w kazdym mozliwym temacie tylko ty (chocby temat o M15 gdzie teoretyzowales o jakiejs podkladce pod silnikiem ktorej po prostu tam nie ma) Gość potrzebował pomocy, więc wymieniłem możliwe przyczyny, co z tego że lepiej znam M16A2 Marui? Czy to w ogóle ma znaczenie? To jest forum, jak jest jakaś róznica, ktoś to prostuje, tyle. Naprawde wierzysz ze ten otwor powoduje oslabienie GB? A wiesz ze GB praktyczne nigdy nie pekaja w tym miejscu bo tam sa niewielkie naprezenia? Wiesz gdzie pekaja GB? A ty wierzysz, że nie? Jasne, że przód pęknie najpierw, albo na kancie okna cylindra, albo na bolcach trzymających głowicę cylindra, ale nikt mi nie wmówi że okna wielkości kciuka nie mają wpływu na osłabienie tyłu, niezależnie czy jest jakakolwiek szansa na pęknięcie w tym miejscu czy nie. I wreszcie, co u diabła masz do moich wypowiedzi? Od poniedziałku mnie na forum znów prawie nie będzie, więc się pewnie ucieszysz. Póki co - jestem, moge być, a jeśli nie mam racji co do różnicy między gearboxami w A1/VN/XM a A2/M4, oraz co do genezy okien w gearboxach CA - udowodnij, zamiast odgrywać guru. Miałem zarówno repliki z oknami jak i bez, i chyba, do kaduka, przekonałem siędo czego one służą i tym samym dlaczego są akurat w takich modelach a nie innych. EDIT: Przy okazji... Powiedzmy..., byly przypadki ze przy 150 PDI wyrwalo tyl od GB CA (pozdrowienia dla Rataja :F ) Zatem... okna nie osłabiają? :język2: Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted February 26, 2006 Report Share Posted February 26, 2006 Mam pytanie odnośnie gearboxa ver.2 6mm Hurricane'a. Jaką można maxymalnie włożyć do niego sprężynę aby działał sprawnie przez dłuższy okres?? W gearbox'ie byłby zestaw FTK Hurrican'a oraz zębatki CA torque up. Pozdrawiam pidzejfat Quote Link to post Share on other sites
wally Posted February 26, 2006 Report Share Posted February 26, 2006 W MP5SD2 z CA po roku pracy na sprężynie 170 PDI, został "odstrzelony" praktycznie cały przód geara (v.2). Co ciekawe miałem "wyciszoną" głowicę tłoka, która powina nieco zmniejszyć obciążenie geara ale jak widać nie zrobiła tego. Ktoś wie jaka jest teoria na to, że cześciej pękają prawe strony geara? Quote Link to post Share on other sites
RAI wilku Posted March 9, 2006 Report Share Posted March 9, 2006 Witam Po tym jak po kilku strzałach w domu pękł GB CA (o sporym przebiegu) mam teraz nie dwie połówki tylko 4 częsci, zamówiłem GB G&P. Rzeczywiście sprawia solidniejsze wrażenie od CA. Czy Wam też ciężko wchodził selektor ognia ? po jego włozeniu nie możliwe jest jego poruszenie :/. Ma ktoś patent na oporne łozyska co nie chcą wejść w BG GP ? pozdr. Quote Link to post Share on other sites
tomow Posted March 15, 2006 Report Share Posted March 15, 2006 czy ktoś z Was montował już springa M170 do gearboxa G&P?? mam taki zamiar więc proszę o opinię w tym temacie chodzi mi głownie o wytrzymałosc (jak wszystkim chyba :D ) nie mam zamiaru strzelac serią, tylko ogien pojedyńczy 8) pozdro Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted March 15, 2006 Author Report Share Posted March 15, 2006 Czy Wam też ciężko wchodził selektor ognia ? po jego włozeniu nie możliwe jest jego poruszenie :/. Tak' date=' ale nie blokuje to przesuwu plytki i mozna dzialac. Ma ktoś patent na oporne łozyska co nie chcą wejść w BG GP ? pozdr. Wez okragly pilnik, kilka obrotow, wejda. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.