maly46 Posted April 2, 2013 Report Share Posted April 2, 2013 Zamierzam powiekszyc otwory na lozyska i tu moje pytania. 1. czy przewiercenie powiedzmy 7mm wiertłem wystarczy czy trzeba robic cos jeszcze. 2 czy wq to ma sens z 6mm slizgowych przesiasc sie na 7 mm kulowe. Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted April 2, 2013 Report Share Posted April 2, 2013 Robiłem tak u siebie na gearboxie v3 cymy który leży u mnie nie używany, chciałem się pobawić i zobaczyć co z tego wyjdzie. Stockowo były łożyska 6mm, rozwiercałem wiertłem bodajże 6,7mm, nie próbowałem wiertłem 7mm. Wywiercone otwory lekko podpiłowałem okrągłym pilnikiem pod średnicę otworu i łożyska ładnie pasowały, były osiowe i nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości podczas pracy zębatek i całego gearboxa. Jeżeli zrobisz to bardzo precyzyjnie to wszystko będzie dobrze pracować. Czy jest sens to wykonać? Moim zdaniem tak, bo łożyska kulkowe 7mm dużo lepiej pracują niż zwykłe 6mm ślizgowe, różnica jest odczuwalna. Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted April 2, 2013 Report Share Posted April 2, 2013 po co? po co? po co? po co? I jeszcze raz, po co? Łożyska to groszowy wydatek, po co się babrać w takie coś... Quote Link to post Share on other sites
buszmen82 Posted April 2, 2013 Report Share Posted April 2, 2013 Jeśli nie dysponujesz wiertarką stołową to nie bierz się za to. Zwykłą nawet nie próbuj, ja tak zrobiłem i szkoda mojej roboty było. Po czasie zrobiły się luzy i szkielet na złom się nadaje. Quote Link to post Share on other sites
musashi Posted April 2, 2013 Report Share Posted April 2, 2013 (edited) Szkielet 50 zł więc szkoda pracy . Edited April 2, 2013 by musashi Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 2, 2013 Report Share Posted April 2, 2013 Jak już to TYLKO okrągłym pilnikiem. Bez wiertarki stołowej i innych narzędzi. Ewentualnie jeszcze dremel by zrobić dodatkową fazę pod kołnierz łożyska. Ale jeśli już sie bawić to od razu na 8 albo i 9 mm. Tylko co chwila mierzyć średnicę suwmiarką. Robienie samym pilnikiem okrągłym sprawi, że otwór będzie lekko stożkowy i pozwoli na faktycznie sztywne osadzenie łożyska. Ale pilnikiem robić TYLKO od wewnętrznej strony GB. Kiedyś gdzieś raz tak dopasowywałem jak miałem szkielet inny a łożyska inne i klient już nie chciał dokładać do budżetu. Da się i da się spokojnie zrobić to prosto i osiowo. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.