Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zwalniacz magazynka w AK


Recommended Posts

Witam,

Chodzi mi o tę część:

http://i.imgur.com/JiRgwxV.jpg

Na początku zwalniacz chodził dosyć sztywno i magazynek siedział pewnie. Po kilku ostatnich strzelankach zauważyłem, że teraz jest luźno. Magi nie wypadają, ale nie czuję się teraz zbyt pewnie - ostatnio ledwie zahaczyłem o gałąź i już magazynek był na ziemi. Wiadomo, każda replika z czasem się "wyrabia", ale czy tak ma być? Jest to proces odwracalny, da się tamtą sprężynę jakoś ponownie zacieśnić?

Link to post
Share on other sites

Nie, ale jakiś czas temu na próbę wziąłem od kumpla mida i go podpiąłem. Musiałem użyć trochę siły w porównaniu do hi-capa (dołączonego do repliki).

 

Co powinienem zrobić? Czy czeka mnie zakup czegoś w tym stylu: http://www.brownells.com/rifle-parts/receiver-amp-action-parts/magazine-latch-parts/magazine-latch-springs/ak-47-74-magazine-catch-spring-prod42340.aspx ?

Link to post
Share on other sites

Masz ten zatrzask pinowany czy przykręcany do body?

Poza tym można to zwykle naprawić - jeśli jest to wina miękkiej sprężynki. Wystarczy rozpinować i rozgiąć sprezynkę lub wymienić na sprężynkę ze spinacza do bielizny

Link to post
Share on other sites

"Masz ten zatrzask pinowany czy przykręcany do body?"

Nie wiem co oznacza co, więc po prostu pokażę na zdjęciu.

http://i.imgur.com/0d4n0Vr.jpg (można powiększyć)

Dokładnie coś takiego. Po drugiej stronie też jest takie kółko, jak to zaznaczone strzałką. Nie wiem jak miałbym to wymontować by założyć nową sprężynkę.

 

Jak już tu piszę, podobna sytuacja dotyczy selektora ognia. Na początku chodził bardzo ciężko, za ciężko, obsługa repliki była po prostu bardzo niewygodna. Teraz w drugą stronę, jest za luźno. Na safe siedzi porządnie, ale czy ustawię na auto czy semi - selektor lata pomiędzy tymi dwoma. Ledwo muśnięcie palca przesuwa. Jakiś pomysł jak go "zaciśnić"?

Edited by cymek999
Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że masz tsynaście lat i w życiu nikt ci nie pokazał co to jest nit a co śrubka, a pin to czarna magia jest.

Z fotki wnioskuję, że masz AKS74u Boyi model rk-01 (co powinieneś napisać na początku), a osłona spustu z zatrzaskiem maga jest nitowana/pinowana do body. To "kółko: to właśnie pin - stalowy wałeczek metalowy. To można wybić młotkiem i punktakiem, wtedy jest dostęp do sprężynki - której ponowne założenie jest jednak sporo trudniejsze niż wyciągnięcie.

 

A selektor - cóż czasem się luzuje i trzeba dokręcić - o ile w cyma jest tam śrubka na śrubokręt krzyżak, o tyle w boyi jest zwykle śruba z płaską szeroką główką, do której należy użyć kombinerek.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam ;) Mam problem z zamontowaniem zwalniacza maga. Jest to temat o tym więc postanowiłem odświeżyć. Prosił bym o proste wytłumacznie która strona sprężynki ma co odbiajać, no i czy macie Panowie na to jakąś technikę.... ?

 

Aha model jakby co to cm.045 (AKSu)

Link to post
Share on other sites

Witam :icon_wink: Mam problem z zamontowaniem zwalniacza maga. Jest to temat o tym więc postanowiłem odświeżyć. Prosił bym o proste wytłumacznie która strona sprężynki ma co odbiajać, no i czy macie Panowie na to jakąś technikę.... ?

 

Aha model jakby co to cm.045 (AKSu)

Masz tylko 2 możliwości włożenia sprężynki - dobrą i złą. Przypatrz się sprężynie i na bank załapiesz w jakiej pozycji ma być - ma odpychać górę zatrzasku w stronę maga. Natomiast złożenie tego to już ekwilibrystyka - potrzeba kombinerki, śrubokręt i trochę zabawy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...