hindus Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Jakbym miał wybierać koniecznie 3-celowego lipola, to wziąłbym Turnigy nano-tech'a 2200mAh 11.1V. Jeśli miałbym wybierać lipola dla siebie, wziąłbym 2-celowego Turnigy nano-tech'a 2200mAh 7.4V. Wszystkie parametry i teoria o której piszę są warte poznania, bo dzięki temu lepiej jest wybrać coś najlepszego dla siebie i nie jest to kupowanie na ślepo "kupię tego czerwonego Fiata zamiast srebrnego Mercedesa bo bardziej podoba mi się kolor i jest tańszy". Jak wiesz jak to działa, to łatwiej będzie porównać i przewidzieć efekt który otrzymasz na innej baterii. Ale nikt Cię oczywiście do tego nie zmusi i możesz zwyczajnie wybrać coś z wymienionych powyżej ;) Quote Link to post Share on other sites
KaXardas Posted June 15, 2013 Author Report Share Posted June 15, 2013 Spoko, ale z jakim C musi być? Oczywiście zaraz zostanę zjechany za "lenia" ale jeśli możesz to podeślij link proszę Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Odpowiedzi, ba, konkretne linki do konkretnych baterii, masz już w tym temacie. To chyba aż za duża podpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
KaXardas Posted June 15, 2013 Author Report Share Posted June 15, 2013 Rozumiem iże chodzi ci o tą podesłaną przez Szanownego Pana mike88? http://allegro.pl/li-po-turnigy-nano-tech-2200mah-3s-11-1v-45-90c-i3311889328.html Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Jeżeli bierzesz batkę, to bierz dobrej firmy a nie jakieś wynalazki. Ja na Twoim miejscu brałbym mocniejszą batkę, czyli 30C stałego. Lepsze parametry, odporniejsze, mniejszy opór wewnętrzny ogniw. Poza tym 11,1V do silnika systemy - długo nie podziała, spali sie szybko, one nie iubią wysokich napięć.. Weź lepiej 7.4V. Quote Link to post Share on other sites
KaXardas Posted June 15, 2013 Author Report Share Posted June 15, 2013 Muszę się poważnie zastanowić nad tym nano-tech... jednak to wielkie C trochę mnie przeraża... Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Dlatego właśnie uważam, że znajomość tego co leży u podstaw działania akumulatorów jako takich i ich wpływu na silniki się przydaje. Nie masz czego się bać przy dużych możliwych wartościach prądu. Silnik weźmie dokładnie tyle ile będzie potrzebować. Jeśli bateria nie będzie mu w stanie zapewnić wystarczającego prądu, to... weźmie go tak czy inaczej - różnica będzie taka, że mniej wydajna bateria będzie odczuwać efekt podobny do zwarcia przewodów - zacznie się mocno rozgrzewać, spadnie napięcie, silnik będzie dłużej się rozkręcał i sam również się grzał. Wydajniejsza bateria nie będzie miała takiego efektu bo jej zdolność do dostarczania prądu nie będzie wykorzystana ponad 100%. KaXardasie, dziwi mnie Twój niezrozumiały upór. Mam wrażenie, że gdzieś "nasłuchałeś się" wyssanych z palca teorii i poniekąd z uporem maniaka próbujesz je forsować. Jeśli wiesz dobrze czego potrzebujesz, to po co pytać? Jeśli chcesz się nas poradzić, to już Ci tej rady udzieliliśmy. Czy z niej skorzystasz, to już Twoja sprawa, więc w czym dalej masz problem? Quote Link to post Share on other sites
Lafayette Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Turnigy nano-tech 7,4V 2,2Ah 35-70C to batka, która przyszła do mnie w sobote. Była od razu ma 1 strzelance. Miodzio! Quote Link to post Share on other sites
KaXardas Posted June 16, 2013 Author Report Share Posted June 16, 2013 Dlatego właśnie uważam, że znajomość tego co leży u podstaw działania akumulatorów jako takich i ich wpływu na silniki się przydaje. Nie masz czego się bać przy dużych możliwych wartościach prądu. Silnik weźmie dokładnie tyle ile będzie potrzebować. Jeśli bateria nie będzie mu w stanie zapewnić wystarczającego prądu, to... weźmie go tak czy inaczej - różnica będzie taka, że mniej wydajna bateria będzie odczuwać efekt podobny do zwarcia przewodów - zacznie się mocno rozgrzewać, spadnie napięcie, silnik będzie dłużej się rozkręcał i sam również się grzał. Wydajniejsza bateria nie będzie miała takiego efektu bo jej zdolność do dostarczania prądu nie będzie wykorzystana ponad 100%. KaXardasie, dziwi mnie Twój niezrozumiały upór. Mam wrażenie, że gdzieś "nasłuchałeś się" wyssanych z palca teorii i poniekąd z uporem maniaka próbujesz je forsować. Jeśli wiesz dobrze czego potrzebujesz, to po co pytać? Jeśli chcesz się nas poradzić, to już Ci tej rady udzieliliśmy. Czy z niej skorzystasz, to już Twoja sprawa, więc w czym dalej masz problem? z tymi "teoriami wyssanymi z palca" masz rację, niepotrzebnie zaufałem znajomemu :( Dobra! Już wszystko rozumiem, zwłaszcza po twoim poście, dziękuję ci jak i wszystkim co udzielili się w tym temacie! Pozdrawiam i temat do zamknięcia ;] I chciałbym jeszcze powiedzieć coś osobą które proponowały mi 7,4... otóż - nie, tylko 11.1 Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 17, 2013 Report Share Posted June 17, 2013 Ale silniki systemy nie lubią wysokiego napięcia. Twój wybór. Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 @seger czym się przejmujesz, za niedługo założy temat co zamiast silnika systemy bo mi z niewiadomych przyczyn zdechł ale będzie miał swoje lipo 3s więc w czym kłopot. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 W sumie :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.