BackLogers Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 (edited) Witam, Po wymianie sprężyny z stockowej (dawała około 360fps) na nową sp120 guardera replika podczas strzelania (najczęściej ogniem ciągłym) zatrzymuję tłok w tylnej pozycji. Jest to dziwne zjawisko ponieważ po takim zatrzymaniu replika przestaje strzelać a silnik grzeje się jak szalony. Kolejną sprawą jest że replika zacina się najczęściej po oddaniu kilku serii a nie zaraz po pierwszym strzale. Jeśli chodzi o gearboxa to został on wypodkładkowany, silnik jest dobrze dociśnięty, zamontowany jest mosfet Merf 3.2 oraz bateria redox 7.4 Proszę o sugestie co może być nie tak? Edited June 15, 2013 by BackLogers Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Spróbuj inną baterię ew sprawdź czy sprężyna wchodzi luxno w tłok, mi nie wchodziła i było identycznie. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Dzięki za odpowiedz. Przez ostatnie dni próbowałem coś zadziałać, jednak bez efektu. Jedynie zauważyłem że prowadnica sprężyny i tłok nie są łożyskowane, jedynie na prowadnicy jest mały plastikowy pierścień który chyba nic nie daje, dlatego mam pytanie czy zmiana prowadnicy na inną z łożyskami rozwiąże mój problem z zacinająca się sprężyna w tylnym położeniu? Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 A sprężyna wchodiz luzem w tłok? Łożyskowana da parę FPS więcej. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Tak sprężyna luźno wchodzi w tłok, ale czy te łożyskowana prowadnica i tłok rozwiążą problem? Czy ta prowadnica i tłok spasują do reszty elemntów w gearboxie? http://bbmax.com.pl/metalowa-prowadnica-sprezyny-v2-lozyskowaniem-protech-p-738.html http://bbmax.com.pl/wzmocniona-aluminiowa-glowica-tloka-lozyskowaniem-protech-p-736.html Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Tym bardziej może zaszkodzić bo sprężyna nie bedzie mogła się ścisnąć ale przy sp120 guardera dwa łożyskowanie to nie powinien być problem. Sprawdź czy tłok luźno jeździ w prowadnicach. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Z tego co wiem dopiero koło sp130 podwójne łożyszkowanie może zaszkodzić a jeśli chodzi o tłok to chodzi luźno po prowadnicach. Proszę o prostą odpowiedz co lepiej kupić głowice tłoka i prowadnice sprężyny czy samą prowadnice gdyż nie wiem co będzie lepsze. Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 złóż cały GB bez sprężyny i zrób cały cykl ręcznie, aluminiowej głowicy nie polecam bo zabójca szkieletów V2, A łozyskowanie mam w każdej replice i działa. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Sprawdź, czy masz wszystkie zęby i ręcznie wykonaj kilka cykli strzelania. Łożyskowana głowica tłoka problemu raczej nie rozwiąże. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Tak jak pisałem od kilku dni nad tym siedzę cały gearbox jest miodzio, ładnie spodkładkowany, przesmarowany. Zresztą na starej sprężynie działa więc wszystko jest ok. Są raczej tylko trzy możliwości dlaczego nie działa:| Słaba bateria Słaby silnik Brak łożyskowania Z tych trzech najtańszą i najprostszym rozwiązaniem jest zakup prowadnicy z łożyskowaniem. Czyli ta mosiężna prowadnica od Pro Tech powinna coś pomóc? Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Bez łożyskowanej prowadnicy też będzie strzelać. A spróbuj wyjąć tłok, wsadź sprężynę, potem na nią prowadnice i wepchaj, jak nie wejdzie równo z tłokiem to masz przyczyne. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 (edited) Sprawdziłem tak jak kazaliście. nic po wciśnięciu sprężyny wraz z prowadnica do tłoka wszystko ładnie wchodzi nic się nie klinuję, zamknąłem gearboxa bez sprężyny i powtarzałem cykl naciągania tłoka też wszystko ładnie chodzi. Więc co może być nie tak? Edited June 18, 2013 by BackLogers Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Możesz cyknąć fotkę GB złożonego + sprezyna wystająca z GB, może coś się skapniemy. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Oto link do zdjęć: http://imageshack.us/gal.php?id=r5ak0Z_cnZrj1NyS Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Jaki masz silnik? Masz możliwość pożyczyć inny na podmianę? Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Silnik nie bardzo mam od kogo ale postaram się. Głowica silnika jest czerwona spód koloru ciemno zielonego. Na srodu naklejka: HFS-480B2SA-7120 8.4VDC 29000rpm Taki jak ten http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000478/0000478881_normal.jpg Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Kombinowałbym tylko już z smarem któego brak :P i podmienić silnik, a może nawet jest za bardzo podkręcony? Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Nie sądzę :) Od jutra mam już czas to zacznę się bawić z tym gearboxem ostatecznie wyśle replikę do jakiegoś serwisu ale ta opcja niestety nie do końca mi odpowiada czasowo i finansowo. Jeśli chodzi o smar to jest tam silikonowy GFC może nie za dużo ale jest na zębatkach i tłoku. Jeśli coś wymyśle lub odnajdę rozwiązanie problemu to oczywiście podzielę się odpowiedziom. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted June 19, 2013 Author Report Share Posted June 19, 2013 Przeczyściłem replikę, i złożyłem kilkakrotnie niestety problem nie znikł dalej nie wiem co jest nie tak. Mam pytane posiadam mosfet Merf 3.2 z hamulcem który powinien automatycznie zawsze zatrzymywać układ dokładnie po oddaniu strzału, niestety ale u mnie po lekkim naciśnięciu spustu tłok naciąga się do połowy też nie wiem dla czego. Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 Mój ostatni pomysł :P Podepnij silnik na krótko bez mosfetu i zobacz czy naciągnie. Quote Link to post Share on other sites
adame12 Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 ja mam tak na li po 7,4 ze spręzyną m130 shs mam łożyskowanie na głowicy tłoka i prowadnicy sprężyny. Pare razy strzela normalnie a póxniej tłok sięblokuje tak jak u Ciebie. Silnik to classic army high torgue. Problem jest u mnie z baterią. Po prostu jużjest dosć stara wyeksploatowana. Formatowałem i nic. Podpinam 11,1 i nie ma takiego problemu, biore od kolegi 7,4 i również nie ma problemu. Czy to z mosfetem czy bez. Więc sprawdz na mocniejszej baterii. Quote Link to post Share on other sites
BackLogers Posted July 15, 2013 Author Report Share Posted July 15, 2013 Aby zakończyć temat napiszę rozwiązanie. Okazało się że jeden ze zwojów w silniku się spalił (tak zostało mi to wytłumaczone przez serwisanta) i dla tego replika w różnym momencie się zacina. Po wymianie silnika wszystko pięknie lata. Temat do zamknięcia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.