Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z reklamacją w Gunfire.pl


Recommended Posts

Witam!

 

Mam problem, z reklamacją w Gunfire, otóż, po okresie, gdy reklamacja powinna być rozpatrzona (14dni) otrzymałem wiadomość, że bateria została wysłana do producenta, napisałem, że mało mnie to obchodzi i zgodnie z prawem mają 14dni na rozpatrzenie reklamacji, jeśli tego nie zrobią, wtedy moja reklamacja jest uznawana za zasadną, po czym sklep odpowiedział mi, że to prawo nie ma tu zasadności, bo nie zaznaczyłem czego oczekuję po reklamacji, a w gunfire NIE MA takiego miejsca w zgłoszeniu reklamacyjnym, jest za to prośba o podanie numeru konta bankowego, co sugeruje zwrot gotówki, ale jednak zostałem zrobiony w konia (przez własną niewiedzę, brak podejrzliwości i wymaganego pragmatyzmu w takiej sprawie) baterii nie widziałem od ponad miesiąca, czy mogę liczyć na jakąś pomoc tutaj? Czy zwrócić się do rzecznika praw konsumenta?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Obawiam się że jest takie miejsce gdzie możesz to wpisać . Otóż to jeśli chcesz by wymienili Ci produkt bądź go naprawili musisz napisać to w miejscu gdzie piszesz jaką masz usterkę . Bodajże punkt drugi ;) .

Link to post
Share on other sites

Nie ma, sprawdź, ale dziękuję znalazłem coś ciekawego:

 

Aby przyśpieszyć zwrot pieniędzy w przypadku gdy reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, podaj niżej w jaki sposób oczekujesz zwrotu pieniędzy. Samo podanie tych informacji nie oznacza, że reklamacja zakończy się zwrotem pieniędzy.

Edited by Wojdatuz
Link to post
Share on other sites

też mam problem z reklamacją w Gunfire.

Rzecznik praw konsumenta polecił mi aby im napisać, że:

 

"reklamuję produkt na podstawie :

USTAWY z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Dz.U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176,z 2004 r. Nr 96, poz.959.

 

ART 4.1

"Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili

jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności

przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała

ona w chwili wydania."

 

W tej samej ustawie ART 8.3

 

"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie

ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za

uzasadnione."

 

Powodzenia i nie daj się, u mnie rzecznik zadzwonił do nich w sprawie mediacji i oczywiście szli w zaparte i też odnosili się do zgłoszenia reklamacyjnego.

Nie daj się też, jeżeli będą mówić, że jest to uszkodzenie mechaniczne to mają obowiązek na swój koszt powołać rzeczoznawcę który to potwierdzi:

chrona konsumenta polega na założeniu ustawowym, że jeżeli klient zareklamuje wadę przed upływem 6 miesięcy od zakupu (skoro minęło tak niewiele czasu a już coś nie funkcjonuje jak należy), to towar na pewno miał wadę materiałową, produkcyjną, technologiczną już w chwili jego wydania, za którą materialnie odpowiedzialny jest sprzedawca. To właśnie jest to domniemanie istnienia wady w towarze. Ustawodawca zakłada, że kupiono rzecz z wadą. Takie założenie ustawodawcy powoduje, że sprzedawca, chcąc się uwolnić od odpowiedzialności za sprzedanie wadliwego towaru, powinien udowodnić np. poprzez opinię niezależnego, obiektywnego rzeczoznawcy, że jednak wadę spowodował konsument używając towaru niezgodnie z instrukcją, natomiast nie sprzedano wadliwego towaru. Jednym słowem konsument może oczekiwać opinii rzeczoznawcy powołanego na koszt sklepu. Czyli ciężar dowodu, że towar nie był wadliwy w momencie sprzedaży, a wada powstała z przyczyny leżącej po stronie kupującego – obciąża sprzedawcę.

 

Powodzenia

Edited by keisim1983
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...