sewe11 Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Witam! Niedawno otrzymałem tę replikę AK 74 (nie jest nowa, wygląda na taką, która trochę już przeszła). Wszytko było w porządku, działała, strzelała, wszystko dobrze lecz pewnego razu strzelając (na sucho) ogniem półautomatycznym przestała strzelać. Zupełnie tak jakby ktoś odłączył akumulator. Bateria jest sprawna, ponieważ sprawdzałem na innej replice. Z silnikiem też wszystko ok (podpinałem na krótko by sprawdzić czy sam silnik działa). Problem raczej nie leży w zębatkach, ponieważ (tak mi się wydaje, zajmuje się ASG dosłownie od kilku dni) nie słychać żadnego mielenia ani nic. Jak już wspomniałem wygląda to tak jakby ktoś odłączył baterię, dlatego od początku moim głównym podejrzeniem były kable. Zacząłem rozbierać replikę ale zanim dobiorę się do gearboxa (wydaje mi się że problem leży w okolicach spustu) wolałem zapytać na forum, gdyż póki co jestem zielony. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, ponieważ zależy mi na tej replice. Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Przeszukaj forum, znajdziesz odpowiedź. Twoje rady są tak trefne jak fałszywe dolary na stadionie.... Do autora tematu, sprawdź bezpiecznik czy nie jest spalony. Jeśli tak to wymień, a najlepiej by było gdybyś się go całkiem pozbył. Bezpiecznik generuje duże opory w obwodzie. Upewnij się że bateria jest naładowana poprawnie. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Bezpiecznik nie jest spalony, sprawdzałem. Podpinałem też bez przedłużki z bezpiecznikiem - również nic. Bateria naładowana poprawnie (sprawdzałem na dwóch). Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Bezpiecznik nie jest spalony, sprawdzałem. Podpinałem też bez przedłużki z bezpiecznikiem - również nic. Bateria naładowana poprawnie (sprawdzałem na dwóch). Odkręc chwyt silnikowy (śrubka na spodzie) i sprawdź czy konektory są podłączone do styków silnika. Sprawdź czy we wtyczkach baterii i tych od GB kabelki nie wyskoczyły z plastikowej obudowy. Czasem i takie jaja mają miejsce. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Są podłączone do styków silnika. Nie do końca wiem jak sprawdzić wtyczki od GB (jak mówiłem jestem jeszcze zielony). Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Chwyć za wtyczkę (plastik) i szarp po kolei za czarny i czerwony kabelek patrząc czy których z nich nie wychodzi. Dobra rzeczą było by chwycić miernik w rękę i przedzwonić kabelki, może się któryś odlutował, przerwał, jest zwarcie gdzieś. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Wszytko ok, żaden kabel nie wychodzi. Fakt, miernik to dobry pomysł, postaram się ogarnąć to jutro i odezwę się co i jak. Jakieś jeszcze ewentualne propozycje ? Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Sprawdź organoleptycznie czy kabelki gdzieś nie są przetarte. Jeśli nic takiego nie ma to może być wina w kostce stykowej wewnątrz GB która najzwyczajniej w świecie wypadła z prowadnic i nie zamyka układu. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 1, 2013 Author Report Share Posted July 1, 2013 Okej, póki co wielkie dzięki. Dobrze, że znalazł się ktoś pomocny. Dokładniej sprawdzę wszystko jutro. Link to post Share on other sites
P&P Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 verb007 - twoje wypowiedzi są jak najbardziej nie na miejscu. Jest tyle tematów o replikach że nie ma możliwości aby temat się NIE powtórzył, wujek gogle wie wszystko. Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 verb007 - twoje wypowiedzi są jak najbardziej nie na miejscu. I don't want to life on this planet anymore..... Link to post Share on other sites
OFF Posted July 2, 2013 Report Share Posted July 2, 2013 P&P jeśli nie masz nic do powiedzenia NA TEMAT to nie pisz. Koniec jakichkolwiek dyskusji, przejdźcie na PW jak chcecie jeszcze o czymś pogadać. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 3, 2013 Author Report Share Posted July 3, 2013 (edited) Okej, pobawiłem sie miernikiem i jak sprawdzam miedzy czarnym kabelkiem przy silniku a końcówką (wtyczką wychodzącą do baterii) to jest okej, prąd płynie. Co innego w przypadku kabelka czerwonego. Tu prąd już nie płynie. Czerwony kabelek idzie do gearboxa, czyli po naciśnięciu spustu obwód powinien się zamknąć. Sprawdzałem z naciśniętym spustem i nic. Czyli trzeba rozebrać GB, bo najprawdopodobniej tam coś nie styka, mam rację ? Edited July 3, 2013 by sewe11 Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Tak. Wygląda na problem ze stykami, skoro replika używana to pewnie styki do wymiany. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 3, 2013 Author Report Share Posted July 3, 2013 GB już wyjęty więc postaram sie go rozebrać i zobaczyć co "słychać" w środku. Link to post Share on other sites
sewe11 Posted July 3, 2013 Author Report Share Posted July 3, 2013 Styki okazały się dobre. Rozebrałem GB i tak jak myślałem od początku po prostu nie stykało i nie zamykało obwodu przez co silnik zwyczajnie się nie kręcił. Wiem już co jest więc temat zakończony. Dziękuję za pomoc :) Link to post Share on other sites
Recommended Posts