Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

zamiana komory hop up ICS na komorę innej firmy? + inne pytania


Recommended Posts

Jeśli było to proszę o linka do tematu.

 

Zamieniłem oryginalną komorę hop up ICS na komorę JG. Dokonałem oczywistych modyfikacji (zeszlifowanie ramienia dociskającego dystanser (w przeciwnym przypadku ramię jest cały czas dociskane i kulka jest podkręcana), dokleiłem około 2-3 mm rurki w miejscu gdzie wlatują kulki z magazynka (żeby w ogóle wypadały z magazynka).

Wszystko fajnie tylko kulki są albo podkręcane w kosmos albo w ogóle. Minimalny ruch kółkiem i w niebo, delikatne cofnięcie - kulki lecą w ziemię. Dlaczego???

Z problemów innych które dostrzegłem to ruch komory - trzeba dołożyć okrągłą podkładkę w miejscu styku komory z gearboxem (tam gdzie wpada dysza) w przeciwnym wypadku komora będzie albo za blisko gearboxa i dysza będzie za daleko wchodziła w hop up i kulka nigdy nie wejdzie do komory albo komora odsunie się od gearboxa i będą duże "przewiewy" (kulka w zasadzie ledwo wypada z lufy). Co jeszcze można zrobić? Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy to podłużne wypustki po obu bokach komory mogą mieć luzy - ale i tu ponaklejałem taśmę żeby komora wchodziła ciaśniej na swoje miejsce. Czy komuś ta sztuka się w ogóle udała? Jeśli tak to komora jakiej firmy będzie się do tego nadawała.

 

I jeszcze jedno pytanie:

Czy komora ma mieć luz (w sensie ruchy do przodu i do tyłu)? Po coś w końcu jest sprężynka na komorze (że niby ma odpychać?). U mnie w m4 ICS na oryginalnej komorze nie ma luzu. Można zdjąć sprężynkę i nie ma różnicy. Jest po prostu "na ścisło". Jak jest w innych replikach?

Link to post
Share on other sites

W temacie o M4 ICSa jest sporo napisane o dopasowywaniu innych komór (bodajże KA lub G&P, nie jestem już pewien). Pytanie tylko, dlaczego komorę ICSa zastępowałeś szajsem od JG?

Co do samej komory - może masz zbyt twardy dystanser? Próbowałeś go zmieniać? Sprężyna przy komorze hop-up ma za zadanie dociskać ją do czoła gearboxa tak, aby uzyskać jak największą szczelność układu.

Link to post
Share on other sites

Genialne! Wybawicielu! Czemu na to sam nie wpadłem? Tak, to był dystanser! Oczywiście teraz uwidoczniły się w całej okazałości problemy ze szczelnością. Ale będę walczył.

 

Dlaczego komora JG? Bo była najtańsza. Mam dwie repliki ICS. W jednej pękł hop up i nie chcę sprowadzać hopka ze Stanów (w Polsce ktoś je oferuje? tak żeby były, a nie w dostawie?). A teraz to już w sumie chcę dopasować inną komorę dla sztuki bo opór tej materii mnie zadziwia. Poza tym nie mam uprzedzeń do chińskich produktów. Przeszedłem przez repliki G&G G&P ICS Well CYMA Boyi ACM:-) Jedynie Cyma była bez zarzutu i działała 5 lat aż ją sprzedałem bo mi się znudziła:-)

Link to post
Share on other sites

Na dystanser wpadłem bo w obu moich komorach ICSa miałem zbyt grube dystansery i hopek nawet ustawiony na zero kręcił kulki 0,25g zdecydowanie za mocno. Komory ICSa w sprzedaży w sklepie już daaaaaaawno nie widziałem, nawet na Madonionie. Pozostaje polować na sztuki z drugiej ręki, które zwykle kosztują około 50 zł.

Ja również nie mam uprzedzeń do chińskich produktów, ale nie włożę już badziewnej komory do repliki po tym, jak kiedyś musiałem zainstalować komorę Boyi w swojej emce G&P. Efekt był daleki od zadowalającego więc mam z tego nauczkę na przyszłość.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...