Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 - problem ze spustem, dość specyficzny, bo teoretycznie działa.


Recommended Posts

Witam.

 

Krótki opis co się stało: w replice siedzi SP130 guardera, silnik elementa hitroque, bore up guardera. Tłok z jakiegoś tworzywa w zestawie do aluminiowego gearbox'a 9mm z azji :icon_razz: LiPo 11,1 GePower pack + mosfet gate (starszy model, zwykły)

Od mojego ciążkiego palca, przy solidnym ROF i konkretnych wibracji odręciła mi się głowica tłoka. Nie posmarowałem środkiem zabezpieczającym przed odkręceniem.

 

W efekcie tłok trafił szlag, metalowe zęby zostały wciśnięte w tłok. Jednak minęło trochę czasu, zanim usiadłem do repliki. Podkładkowanie od nowa, próba wciśnięcia większych kabli. I tu zaczyna się cyrk.

 

Okazało się, że za każdym naciśnięciem spustu, zębatki tylko lekko posuwały się do przodu. Przekładałem wszystko w te i na spowrotem myśląc że coś zrypałem w trakcie. Smarując oczywiście wszystkie śruby środkiem... Nie obeszło się bez wiercenia itd. Finalnie pomyślałem że coś jest nie tak z tymi gruymi kablami, poszły w cholerę, zastąpione przez 1,8mm. Teraz musiało wszystko grać.

 

Ale jednak nie. Problem cały czas ten sam, regulowałem silnik itd, ale za c..ja nie mogłem wywnioskować co jest nie tak. Lekko do przodu, 2-3 naciśnięcia spustu i dopiero pełen strzał. Nie chcąc katować repliki po 2 próbach dochodziło do powtórki. Aż gdzieś wyczytałem, że to może być wina samego spustu :icon_razz: ...

 

I faktycznie, lekko dociskając - nie do końca. Replika szaleje na auto i na semi (strzela dobrze, nie hałasuje). Na semi przy normalnym naciśnięciu silnik nie nadąża z wystrzałem. Nie chcę wydawać za dużo $$, replika jest dość kosztowna, ale nie zrobiłem jej w miesiąc. Chciałbym uniknąć zbędnych wydatków i zdiagnozowaćproblem odrazu.

 

Pytanie czy jest to:

- kostka stykowa (może się wytarła? wcześniej działała dobrze :icon_neutral2: )

- spust (standardowy m4, nie wiem jakiej firmy i czy to robi różnicę)

- cały zestaw styków? może wytarły się te małe plastikowe szyny trzymające kostkę?

- popychacz dyszy (stawiam na to, gdzieś wyczytałem, że jeśli się wytrze to może nie trzymać porządnie kostki. I ta ucieka, nie pozwalając elektryce dokończyć cyklu.

- selektor? - ale co miałby selektor do tego? :icon_neutral2:

 

Dużo napisałem, mam nadzieję że wystarczająco.

 

Pozdrawiam

Sztyft

Edited by Sztyft
Link to post
Share on other sites

Ale spust chodzi normalnie? Bo jeśli wyczuwalne jest takie "podskoczenie" styku to albo wina właśnie wytartej kostki stykowej, albo przerywacza. Po rozkręceniu wszystko powinno być widoczne jak na dłoni. Jak coś jest wytarte, albo ułamane to wiadomo - wymienić, a jak nie to stawiał bym jednak na przerywacz.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

No I mam ten sam problem. Poskładałem gearbox ze złomu, teoretycznie wszystko bangla, oprócz styków :(

Słychać I czuć moment kiedy kostka stykowa zeskakuje ze spustu. Przy strzelaniu efekt taki, że jak lekko przycisnę spust to wystrzeli. Na semi nie ma problem, tylko trzeba to robić delikatnie, ale na auto to od wstrząsow sama kostka po paru strzalach zeskakuje.

Styki przykręcone do gearboxa.

Mam w związku z tym pytanie, czy ma ktoś patent na zmodyfikowanie kostki stykowej? Może by tak z kleju dwuskładnikowego dorobić większą powierzchnię styku ze spustem?

Link to post
Share on other sites

Witam i dzięki za szybki odzew.

Sylver, chodziło mi o dolną część kostki stykowej, tak więc dolutować się nie da bo plastikowa.

Karol, no o tym nie pomyślałem. Sprawdzę organoleptycznie po południu jak wrócę z pracy. Coś mi się jadnak wydaje, że to sprawka boyi'owskich styków w innym gearboxie. Nie podoba mi się jak te styki siedzą w tej budzie. Na obudowie jest grawerunek "SB", tak więc wychodzi, że to jest stary JG.

Wczoraj dorobiłem nadlewkę od dołu kostki stykowej coby zwiększyć i obniżyć miejsce styku ze spustem. Dzisiaj powinna być gotowa na szlifowanie.

Cały ten GB to jeden wielki eksperyment, do tego zostanie wlożony do ASR101. Jak toto będzie strzelac to będę bardzo zadowolony, bo właściwie cała replika będzie złożona z części, które znalazłem w domu.:)

Link to post
Share on other sites

No I sprawa się rozwiązała. Do kostki stykowej (ten element który jest poruszany przez spust) dorobilem nadlewkę z kleju dwuskladnikowego od spodu, około 1mm I to rozwiązało problem. Gearbox sklecony ze śmieci ma się dobrze I wszystko działa.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...