Holman Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Po zlozeniu GB (v2) pojawil mi sie dosc dziwny problem - po kilkunastu testowych strzalach tlok zostaje w tylnej pozycji i nie chce wrocic do przodu. Slychac jak po nacisnieciu spustu silnik probuje go ruszyc ale nie daje rady. Teoretycznie wszystko jest dobrze zlozone a zebatki spozycjonowane sa prawidlowo. Czy ktos ma moze jakis pomysl? Quote Link to post Share on other sites
Medium Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Jakiego producenta Gearbox? Pozdrawiam Medium Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted July 8, 2005 Author Report Share Posted July 8, 2005 Aktualnie CA ;) Wlozylem ten nowy zolty tlok CA, sprezyna 190 PDI. Zeby bylo smieszniej jak wlozylem spowrotem tlok alumniowy systemy bylo to samo. Natomiast jeszcze przed rozkreceniem na aluminiowym strzelal bez problemu. Ja wiem ze cos gdzies jest zle zlozone lub niedopasowane ale za cholere nie moge dojsc co... Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Bazując na własnych przejściach z M15CA widzę dwie możliwości: 1. słabo naładowana bateria 2. usmażony silnik (możliwe, że przepaliło się jedno uzwojenie... to tak jak byś w daewoo tico wykręcił jedną świecę zapłonową i jeździł na dwóch cylinderkach ;) ). Quote Link to post Share on other sites
Medium Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Czemu się domyślałem, że to CA? 8O Zrób zdjęcie Gearboxa "od środka" pokazujące nieprzelotowe gniazdo antyreversala. Zamieść tutaj lub prześlij mi na e-mail’a. Wtedy odpowiem Ci czy dotknęła Cię "Klątwa CA" i jeśli tak, jak temu zaradzić. :wink: Pozdrawiam Medium Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted July 8, 2005 Author Report Share Posted July 8, 2005 Nie da rady ze zdjeciem bo nie mam czym aktualnie, poza tym siedze w robocie wiec w akcie bezsilnosci spamuje na forum ;) Medium czy mozesz jakos doszczegolowic pojecie klatwy CA i co sie z tym wiaze ? :) Slyszalem o tym samym w innym CA wiec to moze byc to hehe. @Olo: mam 2 silniki Systeme Torque UP (Porsche) i CA (Tico), obydwa niezle furcza :) Probowalem na obydwu - to samo. Bateria naladowana prawie na fulla. Quote Link to post Share on other sites
Medium Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Trudno to wytłumaczyć bez zdjęcia ... Nie musisz zdjęcia robić od razu, może być za jakiś czas; bez zdjęcia nie chciałbym się wypowiadać, być może już masz wprowadzoną poprawkę likwidującą "klątwę CA", poza tym na razie trzymam to w tajemnicy, chociaż jak próbowałem wytłumaczyć Spped'owi i Pietrzakowi i tak nie zrozumieli, a M15 Speed’a mam aktualnie w naprawie w domu ... Będzie zdjęcie - to opiszę tak, że będziesz wiedział o co chodzi. Pozdrawiam Medium PS. Jak możesz to zmierz czy sprężynka antireversala jest z drutu 0,3 mm. Ewentualnie połóż ją obok we wnętrzu gearboxa – dam rade tak zmierzyć jeśli zastosujesz makro. Quote Link to post Share on other sites
Medium Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Zapomniałem dopisać – później przeedytuję, żeby było w jednym poście – sprawdź czy ośka antireversala się nie wygięła i z tego powodu nie blokuje pierwszej zębatki, ale jej wygięcie powoduje „Klątwa CA” Pozdrawiam Medium Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted July 8, 2005 Author Report Share Posted July 8, 2005 Ok posprawdzam w domu ale ze zdjeciem bedzie ciezko bo nie mam sprzetu do takich zdjec wiec prosilbym o jakis opis klatwy :) Nie obrazajac poprzednikow istnieje szansa ze ja zrozumiem hehe :) Mam nowa wersje GB CA ktora machinegun.pl dopiero niedawno dostal - optycznie jest to zupelnie inny stop. Mozliwe ze to naprawili ale mozliwe tez ze napsuli jeszcze bardziej hehe. Zebatki palcem bez tloka przy skreconym na maxa GB kreca sie luzno i prawidlowo. Antireversal prawidlowo je blokuje. Sprezynka antireversala jest ok. Oska tez. Quote Link to post Share on other sites
Medium Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Otwór na oś antyreversala nie jest okrągły, co powoduje, że cienki drucik sprężynki wchodzi między ośkę i ściankę gniazda antyreversala. Jeśli tak wejdzie ta sprężynka, żaden silnik nie obróci zębatek, tym bardziej, że główna sprężyna daje spory opór. Z czasem oś antyreversala ulega wygięciu i wzmacnia ten efekt. Jeśli potwierdzisz, że Twój Gearbox ma tę wadę napiszę jak to usunąć. Wyszło trochę chaotycznie, ale tak to jest. Inny opis tylko z pokazaniem na zdjęciu. Pozdrawiam Medium Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted July 8, 2005 Author Report Share Posted July 8, 2005 O cholera. Mysle ze wiem o co chodzi. Tym bardziej ze odnioslem wrazenie ze ten zwoj sprezynki antireversala jest jakos podejrzanie "skompresowany". Po poludniu dam wiecej info. Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted July 8, 2005 Author Report Share Posted July 8, 2005 Medium niestety nie mam jak zrobic fotek, ale porownalem sobie starszy GB CA (z karabinku o nr seryjnym 10848) i ostatni GB G&P ktory mialem. We wszystkich gniazda antireversala wygladaja tak samo i sa raczej okragle. Nie mam specjalistycznych przyrzadow zeby to zmierzyc ale po wsadzeniu okraglego srubokreta w otwor przy sciankach nie ma luzu. Co rozumiesz przez to ze nie sa idealnie okragle? Drut 0,3mm sie zmiesci i tak bo jest owal? Sam antireversal nie wyglada na zwichrowany. Natomiast nie wykluczam ze taka jest przyczyna jak mowisz. Czy opracowales sposob zapobiegania wchodzeniu drucika w otwor? (drucik w otwor hehehe ;) ) Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted July 9, 2005 Author Report Share Posted July 9, 2005 Dobra juz warczajet :) Przyczyna byla bateria ktora sprawdzilem i okazalo sie ze jakims cudem nierowno podawala napiecia wiec w pewnym momencie przestawala ciagnac. Dziekuje wszystkim za sugestie. Quote Link to post Share on other sites
aikman84 Posted February 5, 2006 Report Share Posted February 5, 2006 miałem to samo z src tez była wina bateri wymieniłem na firmowa a nie made buy taiwan i wszystko gra Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.