Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

CA33E - niespodziewana awaria


Recommended Posts

Podczas dzisiejszej strzelanki mój CA33E, który jak dotąd sprawował się wręcz wzorowo nagle, ni z tego, ni z owego, przestał strzelać. Tak jakby nie było baterii. Ale bateria jest, i to bardzo sprawna (sprawdzałem na gunie kolegi). Bezpiecznik także jest w porządku, tak samo kable, do których podłącza się baterię. Przed momentem odmówienia posłuszeństwa nie działo się abslutnie nic dziwnego.

 

Co się mogło popsuć w takiej sytuacji, czy da się to naprawić samemu? Czytałem, że w M15A4 CA czasami same odłączają się kable od silnika, czy tu także mogło nastąpić coś takiego.

 

Gun jest w pełni stockowy, jeśli ta informacja może pomóc komuś w udzieleniu mi pomocy.

 

Z góry dzięki

Link to post
Share on other sites

wysuń silnik i sprawdź, czy się kręci jak wciśniesz spust. Jeśli nie, to albo któreś połączenie padło, albo silnik. Jeśli się kręci to wsadź na miejsce i sprawdź, czy wciąż nie strzela. Jeśli nie, to coś ci w gearboxie padło. Będziesz musiał otworzyć i obejrzeć, lub oddać do serwisu jeśli jest na gwarancji.

Link to post
Share on other sites

Wyjąłem silnik, włożyłem go spowrotem i stał się cud - gun strzela. Widocznie jakieś styki nie łączyły.

 

EDIT:

 

Ten problem powtarzał się kilkukrotnie, za każdym razem, gdy to się stanie musze wyjąć silnik, ręcznie wykonać jego końcówką ok 1/10 obrotu, i silnik znowu działa. Zauważyłem, że silnik przestaje działać, gdy zatrzyma się w określonej pozycji.

 

Jeśli to pomoże w wyjaśnieniu problemu, to silnik jest taki: http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...1be014a2715680b

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Jeśli silnik startuje tylkoz pewnej pozycji to znaczy, że ma coś ze uzwojeniem. Był taki wątek niedawno na forum o silnikach CA. W mp5, m15, obojętnie. O tu:

 

http://forum.wmasg.pl/viewtopic.php?t=14866

 

Tylko tam silnik się grzał, spadała szybkostrzelność - powodem były uszkodzone szczotki lub przewody doprowadzająće do nich prąd (jużw środku silnika).

 

Jednak u Ciebie stawiałbym na rozwalenie jakiegoś zwoju, bo tego objawem jest zwykle ruch na pych :). Z tego co wiem MG wymienia te silniki od ręki.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wyjmij silnik, to Cię mogą zaskoczyć wiadomością, że gwarancja została utracona. Nie chodzi mi o to, że nie popieram samodzielnych napraw itp :) Jak najbardziej, swojego guna trzeba znać od środka jak kieszeń, ale nie muszą o tym wiedzieć Panowie z serwisów. Wyślij całego guna, jeśli jest na gwarancji.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Ja najpierw wysłałem sam silnik, naprawili go, ale po kilkudziesięciu strzałach znów uległ awarii. Okazało się że przyczyna awarii silnika leżała poza nim. Ale co było dokładną przyczyną panowie z MG nie powiedzieli. Jako ciekawostkę powiem, że wymienili mi komore hop-up. Nie mam pojęcia co ona miała do rzeczy.

Co do gwarancji to jej nie stracisz, o ile uprzedzisz MG o tym, co robisz.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...