Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problemy z MP5A3 TLF CA


Recommended Posts

Witam, mzoe ktos z was bedzie wiedzial o co chodzi. DZis na stzrelance moja MP5 nagle odmowila posluszenstwa. Myslalem ze to wina akumulatorka (rozladowanie) ale po podpieciu innej baterii to samo. Brak ruchu, tak jakby za kazdym razem byl podpiety do rozladowanej baterii. Zaznaczam ze wszystkie baterie na ktorych bylo testowane byly sprawne i dzialaly na innych karabinkach. Co mzoe byc przyczyna ???

Link to post
Share on other sites

Spalony bezpiecznik, przerwany obwód (uszkodzenie kabli), spalony silnik.

Oczywiście, jeżeli w ogóle nie słychać aby silnik próbował ruszyć.

 

Sprawdzaj w takiej kolejności.

 

Johanowi z naszej ekipy silnik w MP5 CA "poszedł" bardzo szybko. Wytrzymał tylko kilka strzelanek od momentu zakupu repliki. Nie wiem nawet czy to było aż kilka...

 

-

Link to post
Share on other sites

Po pierwszej przerwie w stzrelaniu, po chwili oddala jeszcze kilka strzalow, a potem objawy byly jakby akumulator byl wyczeroany. Teraz juz ani be ani me ani tratatata, ale slychac jakby silnik chcial obrocic zebatki a nie moze. Czyzby wina lezala po ich stronie ???

 

A co do bezpiecznika, to wogole go tam nie zauwazylem .....

Link to post
Share on other sites
Spalony bezpiecznik

Nie znalazłem tam nigdzie bezpiecznika

 

przerwany obwód (uszkodzenie kabli)

kable sprawdzone, brak uszkodzen

 

spalony silnik.

Slychac ze silnik probuje ruszyc ale tak jakby go cosik blokowalo.

 

Dodatkowo grzeje sie bateria - brak mi juz koncepcji co to moze byc. CZy grzanie sie baterii moze byc spwodowane tym ze silnik nie mzoe obrocic zebatek ???

 

Jarcher - co da odciagniecie reversala ???

Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie masz tam bezpiecznika to lepiej nie przesadzaj z naciskaniem spustu.

 

Sam byłem świadkiem spalenia dwóch silników w dwóch egzemplażach M15 CA ze sprężynami 170, także lepiej wyjmij silnik, odkręć tą niebieską pokrywkę ze szczotkami i miernikiem sprawdź opór cewek (powinien być bardzo mały).

Link to post
Share on other sites

Niestety w TLFach chyab nie ma bezpiecznika bo nie znalazlem go nigdze w srodku gdy wymienialem sprezyne a obejzralem cale bebechy.

 

 

 

A co do tego reversala, czy jak otworze GB to nie wyskoczy mi wszystko na mnie lub we wszystkie strony ???

Link to post
Share on other sites

Pogmeralim w tej MPie Lecha deczko.

Wolalem zwolnic riwersala najpierw. Otwieranie GB przy naciagnietej sprezynce 170 nie wydawalo mi sie wlasciwym rozwiazaniem.

 

Wlasciwie to calosc sytuacji nie jest jasna, ale az prosi sie o pewne wnioski. Zeby bylo jasne MP5 story w telegraficznym skrocie:

Nowa giwerka nowa bateria(9,6v 800mAh) stokowa sprezynka kilka strzelanek brak klopotow.

Kolejne strzelanki , okazuje sie ze na akumulatorkach da sie wywalic okolo 4, max 5 magow. Lechu postanawia dokupic Akuulatorek.

Pomysl sie rozwija do akumulatorka i sprezyny. Wymieniamy sprezyne.Pierwsza strzelanka na nowym sprzecie i pierwsze dziwnosci.

Podczas strzelania lechu musial wymienic akumulator z powodu, jak mniemal jego rozladowania. Zdziwilem sie bo z tego co slyszalem ( a slyszalem dokladnie kazdy jego strzal ) nie szalal za bardzo.

No ale moze mial rozladowana lekko wczesniej, pomyslalem.

Po podpieciu nowej pojawily sie problemy. Nie pamietam ile to Lechu bylo ale chyba wywalilems cos kolo 2 magow. I nagle kupa, zablokowal sie.

Efekt jak wyzej opisany, slychac ze silnik stara sie przekrecic ale nie daje rady, oczywiscie bateria momentalnie ( po kilku probach strzelenia) ciepla. Zacznaja sie experymenty i testy. Okazuje sie ze na mojej bateri z M15 oddalo jeszcze kilka strzalow i tez kicha, tez grzanie sie baterii.

Podejmujemy decyzje o wymianie na stokowa sprezynke ponownie.

I co sie okazuje, wszystko pstryka jak nalezy, nawet na tych bateriach ktore "nie dawaly rady".

Wniosek.

 

Niestety sprezyna 170 nie jest najrozsadniejszym rozwiazaniem do MP5TLF CA z powodow takich jak:

Beznadziejna zywotnosc akumulatorkow nawet o wiekszej pojemnosci.

Brak mozliwosci zastaosowania mocniejszych akumulatorkow, nie wlaza w gripa poprostu, a kombinowanie gdzies jakosc na pasku tasma czy guma to tak deczko tak jakos nieteges... ;)

I nalezy inaczej spojzec na to co pisa w sklepach ze 170 jest najmocniejsza dotej broni zapewniajac nierowalenie bebechow... brak dopisku ze calosc zaczyna ledwie dzialac. W sensie wiecej z tym klopotow niz zabawy potem :)

Link to post
Share on other sites

Akumulatorki to byly 9,6V 1100mAh, pierwszy ktory podzialal troche na stockowej sprezynie na 170% dawal rade 4-5 magow. Natomiast bateria ktora od "nowosci" po sformatowaniu dzialala tylko na 170-tce pociagnela niecale 2 magazynki. Jedynym rozwiazaniem zostaje zatem wsadzenie stalej kolby i do niej baterii 10,8 lub 12 zeby to wszystko chodzilo jak nalezy .....

Co do silnika, nie zauwazylem zeby sie grzal. Jedynie co sie gzralo to akumulatorki, ale to tylko ten nowy ktory zaczal prace od 170-tki. stara bateria ktora zaczela dzialac od stockowej 130 nie gzrala sie tylko krotko trzymala.

Link to post
Share on other sites

Dostalem odpowiedz od MG w sprawie wspolpracy sprezyny 170 CA i baterii 9,6V 1100mAh.

 

rzeczywiscie, moze byc za slaba. Pewnosc daje zmiana zebatek na takie: Zębatki Torque Up [ZS-02-12]

 

Trzeba bedzie jednak zainwestowac w stala kolbe i bakterie 10,8V albo i zebatki.

Link to post
Share on other sites
rzeczywiscie, moze byc za slaba. Pewnosc daje zmiana zebatek na takie: Zębatki Torque Up [ZS-02-12]

 

"Ojej , no faktycznie , ze tez nie wpadlismy na to wczesniej ze moze 170 jest granicznie silna...ale nic nie szkodzi kup pan zembatki"

 

Kup Lechu od razu aku 10V, tłok i głowice - bo bedzie zdrowo napierdzielać na tych 10V, prec lufe, wzmocniony GB, łożyska no i silnik, aha, i od tego momentu tylko kulki wysokiej jakości dostępne jedynie w .....:P

I na co ci była ta 170? :D

sorki Lechu nie moglem sie powstrzymać...

Jakiś jadowity jestem od kilku dni.

Link to post
Share on other sites

Taa, i na tuning wydaj tyle co na karabinek :P. Ale jak to mowia, czlowiek sie uczy na wlasnych bledach. A zeby bateria chodzila w miare w miare na 170 to musi najpierw jakis czas podzialac na stockowej 130 zeby sie ulozyla do karabinka, bo samo formatowanie ::odchody:: daje :P

 

 

A tego jadziku upuscimy ci juz od poniedzialku :twisted: :twisted: :twisted:

Link to post
Share on other sites

Gratuluje nowego nabytku.

W moim przypadku sruba silnika akurat nie ma nic do rzeczy. A co do HU to po lewej stronie karabinka zaraz nad koncowka frontgripa jest mala dzwigienka, to jest regulacja HU. Do przodu zmniejszasz HU do tylu zwiekszasz.

Przu zakladaniu frontgripa rob to delikatnie i uwazaj na plastikowe szny w gripie ktorymi musisz trafic na szyne w MP5, bardzo latwo je polamac. Ja juz jedna stracilem :(.

 

PS. Nie swiec sobie latarka po oczach, ma bardzo silne światło. Moralez moze to potwierdzic :twisted: :twisted:

 

Dbajmy o kulturę proszę. Medium.

 

PPS. Wybacz Medium jakos tak mi sie wymksnelo ...

Link to post
Share on other sites
]To znaczy sie do regulacji HU sluzy ta dzwignia co w oryginale jest raczką przeladowania? Dobrze wiedziec, dzieki Lechu

Rączka przeładowywania w tym aeg nie ma żadnego zastosowania. Regulacja hop up`u znajduje się po lewej stronie gripa w miejscu gdzie łaczy się z lufą zew.(mała dźwigienka).

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam serdecznie, jestem tu nowy. Mam identyczny problem jak ten w temacie, tyle, że mam całkowicie stockowego MP5 sd3 CA. Replika jest nowa i wystrzelała jakieś 500 kulek. Nagle się zacieła i stop. Bateria naładowana, silnik po wyjęciu działa. Kiedy bebechy są w środku, w rączce słychać jakby silnik chciał a nie mógł. Bateria się grzeje. Jestem w kropce a jutro na strzelance to będę chyba tylko pif paf paszczą robił :cry:

 

Jest jakaś możliwośc, żebym rozwiązał ten problem sam, bez wysyłania do MG. ? Rozbierać gearbox trochę się boję, jako że jeszcze jestem w tym temnacie zielony.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Po kolejnym ładowaniu bateryjki silniczek nadal niemrawo się stara a zębatki chyba go olewają. Wysyłam do MG. Mam nadzieję, że nie tylko to naprawią ale też podpowiedzą co zmienić, co podrasować, żeby taka sytuacja się nie zdażyła.

 

Pytanie do was: po dzisiejszej strzelance mam sporo wątpliwości co do CA. Wiem że ten temat był już poruszany ( CA vs TM vs ICS ) ale mi nie chodzi o wybór, ja niestety ( mam nadzieje, że przesadzam ) już wybrałem i zapłaciłem. Co zrobić, co zmienić w bebechach, żeby to MP5 SD3 CA było jak najmniej awaryjne ( zabezpieczyć się z każdej strony :D )? Dopuszczam możliwość przeglądu w serwisie raz w roku i standardowe smarowanie, czyszczenie, ostrożność itp. Dziś słyszałem pare historyjek o gościach co słali swoje CA po 5 razy w roku do serwisu. Słyszałem też, że praktyką jest wkładanie jakiegoś podrasowanego gearboxa z TM do świerzych CA.

 

Rozpisałem się, ale myślę, że awaria guna przed pierwszą ( jego i moją ) strzelanką po wywaleniu zaledwie 500 kulek do znaku drogowego może być z lekka frustrująca :cry:

 

Jak tak dalejj będzie, to opycham po następnej naprawie i inwestuję w TM

 

Pozdr

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...