MajkiWRC Posted April 9, 2014 Report Share Posted April 9, 2014 Cześć. Ja w temacie, szukam lufy zewnętrznej kompatybilnej z frontem 9" (konkretnie tą tanią podróbką MOE). Z tego co mi wyszło to pierwsze żłobienie pod blok gazowy powinna mieć +/- na 25-tym centymetrze. Im krótsza, tym lepsza. Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 10, 2014 Report Share Posted April 10, 2014 Kup sobie atrapę bloku gazowego skręcanego na imbusy i każda lufa będzie kompatybilna. Quote Link to post Share on other sites
MajkiWRC Posted April 12, 2014 Author Report Share Posted April 12, 2014 Właśnie o tym myślałem ale czy wtedy (posiadam front 9" a żłobienia pod muszkę na 7") będę mógł założyć klasyczną muszkę na lufie? Quote Link to post Share on other sites
Remington Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 (edited) A w jaki sposób? Skoro masz żłobienia na 7 calu, a front ma długość 9 cali to czego tu nie wiedzieć. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby: - zakupić blok gazowy montowany na standardowej długości - poszukać muszki o jakiej pisał wyżej Nath, czyli coś tego rodzaju, takiego, albo innego. EDIT Zasymulowałem sobie powyższe w pimpmajganie i jest mały problem, bo standardowa lufa 14,5 cala jest zwężona (pod granatnik) w miejscu gdzie akurat pasowało by mocować muszkę. Będziesz musiał ją wypuścić nieco do przodu. Całkiem ładną i chyba rzadką spotykaną emeczkę, można z tego wykręcić. Edited April 13, 2014 by Remington Quote Link to post Share on other sites
Remington Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Nie mogę już edytować a zdałem sobie sprawę z głupoty jaką palnąłem z tym blokiem gazowym. Czyli jednak musi taki skręcany na imbusy. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Właśnie o tym myślałem ale czy wtedy (posiadam front 9" a żłobienia pod muszkę na 7") będę mógł założyć klasyczną muszkę na lufie? No zastanów się sam, frezy pod trzpienie masz w miejscu zasłoniętym przez chwyt. Jak chesz założyć klasyczną muszę bez tych frezów?! Jeśli koniecznie chcesz mieć tą muszkę to na moje oko szukasz lufy 16'' Quote Link to post Share on other sites
miran016 Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Miałem podobny problem w m4 w której nie było miejsca na piny ( były odlane) jak odpowiednio ustawisz wszystko ( nie wiem czy się da z tym chwytem) to i tak przykręcisz od dołu nie musisz mieć tego wcięcia na lufie by przykręcić imbusem muszkę . zostawisz jedynie ślad gdzie imbus się wkręcał na lufie :) Quote Link to post Share on other sites
MajkiWRC Posted April 13, 2014 Author Report Share Posted April 13, 2014 Dzięki wielkie, ile to jak bym pieniędzy bez Was stracił :P? A jeszcze jedno pytanie, czy lepiej inwestować w ten blok gazowy czy po prostu poprowadzić rurę gazową do muszki? Quote Link to post Share on other sites
Remington Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Miałem podobny problem w m4 w której nie było miejsca na piny ( były odlane) jak odpowiednio ustawisz wszystko ( nie wiem czy się da z tym chwytem) to i tak przykręcisz od dołu nie musisz mieć tego wcięcia na lufie by przykręcić imbusem muszkę . zostawisz jedynie ślad gdzie imbus się wkręcał na lufie :) Czekaj, czekaj. Czy Ty radzisz mu żeby oparł montaż muszkę na lufie jedynie o ten mały imbusowy pin? Przecież to się przy mocniejszym pacnięciu wykrzywi, albo puści w ogóle i front poleci. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Imho kup sobie blok gazowy na imbusy i na moe dołóż sobie szynę ris+jakieś mechaniczne przyrządy celownicze. Quote Link to post Share on other sites
MajkiWRC Posted April 13, 2014 Author Report Share Posted April 13, 2014 (edited) No generalnie wszystko kumam, tylko że mam kilka obaw wobec tego rozwiązania (acz innego nie widzę). Po pierwsze do bloku gazowego ma być poprowadzona rura gazowa a na niej jak wiadomo opiera się chwyt. Czy jeżeli zrobię jakiś gwałtowny ruch to mi wszystko nie poleci? W końcu to tylko ściśnięta imbusami lufa. Ale coś wymyślę, najwyżej nawiercę te żłobienia i tyle. @ A czy nie będzie to samo jeżeli poprowadzę tą rurę nieco dalej i wbiję ją po prostu w muszkę? Też rozmyślałem nad muszką na RIS'a, ale najnormalniej w świecie mi się to nie podoba. Edited April 13, 2014 by MajkiWRC Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 14, 2014 Report Share Posted April 14, 2014 (edited) Na rurze gazowej NIC się w moe nie opiera. Niektóre szynu typu ris/ras mają śrubę wkręcając którą stabilizujesz górną połówkę chwytu o rurę gazową, ale w MOE nic takiego nie ma i rura gazowa jest kwestią stricte estetyczną. Jeśli jednak nie pasują Ci przyrządy celownicze na risie to pozostaje zmiana lufy zewnętrznej na dłuższą albo robienie frezu. Zastanawia mnie tylko jedno-czemu nie założysz MOE 7 cali?! Edited April 14, 2014 by Nath Quote Link to post Share on other sites
MajkiWRC Posted April 14, 2014 Author Report Share Posted April 14, 2014 (edited) Nie mogę się przyzwyczaić żeby łapę bliżej trzymać, poza tym, jakoś tak, sam nie wiem. Jestem zielony w tych tematach i kompletnie nie wiem z czym się to je. Czyli, żeby zamontować front, a raczej żeby ustabilizować go od przodu nie potrzebuję zmieniać lufy. Do tego służy taki pierścień na lufie przed muszką? Podpatrzyłem na klasycznej A1. Edited April 14, 2014 by MajkiWRC Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 14, 2014 Report Share Posted April 14, 2014 Pierścień stabilizuje okładziny i trzyma je w kupie, ale musi być o coś oparty. Gdy masz założoną muszkę standardową to o nią się zapiera, jak ją zdejmiesz to musisz dać na jej miejsce coś innego (blok gazowy na imbusy na ten przykład). A jak masz za blisko rękę trzymać to kolbę sobie rozsuń bardziej :D. Quote Link to post Share on other sites
MajkiWRC Posted April 14, 2014 Author Report Share Posted April 14, 2014 Hehe, dzięki za podpowiedź, ale akurat na to że kolbę da się rozsuwać wyjątkowo wpadłem :D. Czyli generalnie wystarczy mi tylko blok gazowy czy ta blaszka też musi tam być? Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 15, 2014 Report Share Posted April 15, 2014 Też musi tam być, bo ona "zbiera" i przytrzymuje okładziny razem. Quote Link to post Share on other sites
Punishment Posted February 13, 2015 Report Share Posted February 13, 2015 Panowie podpinam się pod temat. Mam problem. Mam front ras dokręcany śrubą stabilizującą do rury gazowej. Ostatnio po składaniu repliki włożyłem trochę za dużo siły w dokręcanie śruby i przekręciłem imbus w śrubce. Teraz nie mogę ruszyć śrubki bo klucze się w niej ślizgają. Mam nadzieję, że przy okazji nie zruszyłem gwintu we froncie. Muszę znaleźć jakiś sposób na ruszenie tej śruby ale tak czy inaczej jest do wyrzucenia. Wiecie gdzie mogę zakupić nową, dedykowaną do takich frontów śrubkę? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 13, 2015 Report Share Posted February 13, 2015 Wbij w śrubę płaski śrubokręt/rozwierć. Quote Link to post Share on other sites
Punishment Posted February 13, 2015 Report Share Posted February 13, 2015 Rozumiem. Dzięki za odpowiedź i sorry za dublowanie tematu. A nową śrubkę tego typu idzie gdzieś dokupić? W sensie dokładnie ten sam kształt łebka i długość czy raczej trzeba się posiłkować czymś ze sklepów metalowych? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.