Znachor Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 Cześć, naszła mnie taka myśl, czy można wpiąć potencjometr do stockowych kabli i ew. jaki potencjometr i gdzie go wpiąć? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 Ale gdzie co i jak ? po co ? Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 pewnie żeby regulować rof, musiał byś mieć potencjometro o baarrdzo duże mocy i baarrdzo małym oporze. Inaczej mówiąc nie. Lepiej PWM Quote Link to post Share on other sites
Znachor Posted April 30, 2014 Author Report Share Posted April 30, 2014 To panowie powoedzcie jak mam taki temat rozwiazac. Gearbox m130, silnik tornado f1 gunfire, kable niskooporowe i na lipo 7,4 jest mułowaty a na 11.1v jest kosiarka... To panowie powoedzcie jak mam taki temat rozwiazac. Gearbox m130, silnik tornado f1 gunfire, kable niskooporowe i na lipo 7,4 jest mułowaty a na 11.1v jest kosiarka... Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 Niestety ale te silniki maja taka charakterystyke pracy na 7.4V. Silniki GFC Tornado te niby HT to są jakoś dziwnie produkowane. Owszem, są one mocne na 11,1V spokojnie targały u mnie M155 Elementa przy ponad 550FPS z rofem 18RPS ale na 7,4V to już była porażka. Jeśli nie zamierzasz używać 11,1V to radzę zmienić silnik. GFC Tornado w porównaniu z Guarderem ITU na Promykach 22:1 @ 11,1V to: GFC -18rps Guarder ITU - 15rps Można by powiedzieć że silnik GFC jest bliżej HS niż HT na wyższym napięciu jednak przy tym samym radzi sobie z mocniejszymi sprężynami. Miałem dwa GFC Tornado, pozbyłem się obu... Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 Możesz spróbować wrzucić MOSFET z pakietem 7.4 albo zastosować jeden z układów kontroli ROF'a np. ten w MERFie http://gatee.eu/pl/merf-3-2 gdzie sobie dokładnie wyregulujesz szybkostrzelność. Quote Link to post Share on other sites
adrIan Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 Mosfet z regulacją rofa, ASCU, albo coś w tym stylu. Możesz jeszcze pokombinować z zębatkami, ale na 11.1V z zębatkami HT zbijesz rofa razem z reakcją na spust, a przy HS i 7.4V będziesz ostro grzał silnik i batkę jeśli nie ma odpowiedniej wydajności Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 Przy merfie i regulacji rofa silnik też ładnie lubi się zagrzać. Proponuję dobrać idealnie przełożenie zębatek do mocy silnika, zastosowanej baterii oraz mocy sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 1, 2014 Report Share Posted May 1, 2014 Możesz zrobić mosfet sterowany PWM i wtedy dostosujesz sobie rof jakiego potrzebujesz. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted May 1, 2014 Report Share Posted May 1, 2014 @relativy, myślisz, że autor tematu poradzi sobie z układem PWM silnika, skoro nawet nie do końca wiedział o co chodzi w samym potencjometrze? ;) Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 1, 2014 Report Share Posted May 1, 2014 Jeżeli będzie chciał to sobie poradzi. Zawsze możemy mu pomóc. Jeżeli jest kolejnym, któremu trzeba wszystko podać na tacy, to no cóż... ma problem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.