Obi-Wan Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 No siema. Kupiłem sobie włącznik żelowy do mojej latarki Convoy C8. Taki. http://allegro.pl/wlacznik-zelowy-do-latarki-ultrafire-c8-c11-i4194925554.html Jak go założyłem, to mi się smutno zrobiło, bo nie działa. Latarka w ogóle nie reaguje na naciskanie. Podejrzewam że to przez to, że włącznik nie wkręca się do końca. Tak wygląda latarka ze 'stockowym' włącznikiem, który działa prawidłowo: http://i.imgur.com/EqoRige.jpg A tak wygląda latarka z nowym, acz niedziałającym włącznikiem żelowym: http://i.imgur.com/UnBtPyr.jpg Nie, nie da się wkręcić dalej. Blokuje się. A przecież 'na chama' wkręcać nie będę. Ktoś miał styczność z podobnym problemem? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Czy mi się wydaje, czy na drugim zdjęciu to uszczelka uniemożliwia dokręcenie włącznika? Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted May 8, 2014 Author Report Share Posted May 8, 2014 Włącznik zatrzymuje się przed uszczelką, nie dotyka jej Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Jak na moje oko to najzwyczajniej w świecie jest tam mniej gwintu. Z resztą w opisie akucji jest napisane, że pasuje do modelu C8, tyle że Ultrafire, nie Convoy. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 (edited) Rozbierz włącznik i złóż ponownie. Miałem podobnie. Rozebranie pomogło. Stosujesz zabezpieczone ogniwa? To może być też przyczyna, że się nie dokręca do końca. Ponadto, jeżeli za mocno dokręcisz włącznik, naciskasz przez to za mocno na driver, który w tym momencie przestaje działać. Jak to nie pomoże, masz prawdopodobnie zimny lut w samym pasku. Rozetnij koszulkę, i sprawdź. Koszulka ta to zwykła termokurczka z modelarskiego. Jak masz multimetr, sprawdź czy jest przepływ prądu przez włącznik. @MCET UF, convoy, fandyfire i wiele innych pochodzą z jednej fabryki. Przy zamówieniu 100 sztuk mogę sobię wymyślić nazwę tits on fire. Polecam alibaba.com Edited May 8, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted May 8, 2014 Author Report Share Posted May 8, 2014 Jak się rozbiera włącznik? Może i durne pytanie, ale tam nie widzę żadnej śrubki do odkręcenia ani nic xD To nie jest kwestia ogniw, na pustą latarkę też nie chce wejść. Po lewej włącznik żelowy. Zabawne, wychodzi na to, że on ma WIĘCEJ gwintu http://i.imgur.com/jLAd8xZ.jpg Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 No nie wiem, może poleć do pasmanterii po twardą szczoteczkę do zębów i solidnie wypucuj gwint. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted May 8, 2014 Author Report Share Posted May 8, 2014 (edited) Według suwmiarki oba włączniki różnią się między sobą średnicą wewnętrzną o 0,1 mm. Mierzone nie na gwincie, tylko przed gwintem, w tym czarnym miejscu. Może to jest przyczyną. Przydałaby się tokarka. Edited May 8, 2014 by Obi-Wan Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Przesmaruj gwint np. smarem silikonowym (byle nie tym syfem w spreju) i popróbuj. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 (edited) Albo krzepa w łapie! Przy takiej różnicy w wymiarach da radę nakręcić, gorzej w drugą stronę. Edit, tym bardziej z pomocą smaru. Edited May 8, 2014 by MrMCET Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted May 8, 2014 Author Report Share Posted May 8, 2014 W sumie racja. Wygląda na to, że włącznik zatrzymuje się nie na gwincie, tylko na średnicy zewnętrznej tuż przed uszczelką. Więc nawet jak na chama dokręcę, to gwintu nie uszkodzę Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Rozkręcsz następująco. Masz nakrętkę od środka z dwoma nawiertami. Wkładasz w otwory nożyczki, cyrkiel, i przekręcasz. Odkręcasz i wszystko wylatuje. Ale zanim to zrobisz to sprawdź multimetrem czy jest przepływ. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted May 8, 2014 Author Report Share Posted May 8, 2014 (edited) Jest postęp. Odkręciłem w sposób opisany przez Nitro, pokombinowałem. Na obecnym etapie sytuacja wygląda tak, że ta nakrętka z dwoma nawiertami jest lekko odkręcona (nie jest dokręcona na maksa). Wtedy, gdy nacisnę włącznik i jednocześnie docisnę w miejscu zaznaczonym strzałką, latarka świeci. http://i.imgur.com/vdtytnq.jpg Gdy ta nakrętka jest dokręcona na maksa, nie da się tego miejsca zaznaczonego strzałką wcisnąć, a latarka nie reaguje na przycisk żelowy. EDIT: Mwahahaha, naprawiłem. Podłożyłem kółko od kluczy do środka tak, żebym nie musiał tego pierdolnika(???) dociskać. Nie chce mi się tłumaczyć. Dzięki za dobre chęci i każde pomocne słowo, zwłaszcza dla pana Nitro, który nauczył mnie rozkręcać włącznik :icon_biggrin: Jeno tylko okleję czarną izolką z zewnątrz coby uszczelnić, w końcu się nie dokręca Edited May 9, 2014 by Axel Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.