Marek_pno Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 (edited) Może kogoś temat zainteresuje. Mając okazję przeprowadzania badań razem z kolegą na jednych z zajęć, porównaliśmy mikrostruktury zębatek CA i JG. Zapraszam https://docs.google....05oTE4yQXM/edit Edited June 8, 2014 by Marek_pno Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 Która generacja Jg? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 Ale i tak 90% nie zna wykresu żelaza i węgla :P Wiec nazwy typu martenzyt nic im nie powiedzą :) Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 czytając to nie powiem zajrzałem parę razy do Wikipedii i dowiedziałem się paru ciekach rzeczy co jak dlaczego :) Quote Link to post Share on other sites
danesz Posted June 9, 2014 Report Share Posted June 9, 2014 Rewelacja Panowie. Wrzucajcie więcej :) Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted June 9, 2014 Report Share Posted June 9, 2014 Fajny pomysł na sprawozdanie ;). Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted June 9, 2014 Report Share Posted June 9, 2014 Tak, to dosyć ciekawe. Dzięki za udostępnienie. Aczkolwiek wolałbym porównanie taniego zamiennika od SHS i CA. Bardzo mnie ciekawi jak wypada SHS właśnie pod względem użytych materiałów - przy dogłębnej analizie jak ta powyższa - w porównaniu do produktów markowych. Quote Link to post Share on other sites
Marek_pno Posted June 10, 2014 Author Report Share Posted June 10, 2014 Cieszę się, że ktoś to przejrzał. Szkoda, że tak mało podobnych laboratoriów jest na politechnikach, w efekcie studenci są oderwani od rzeczywistości. Więcej badań niestety nie zrobię, bo mam nadzieję zaliczyć te projekt :P. Zębatka ca jest z auga ca kupionego 2009. Zębatka wg mnie padła w wyniku złego podkładkowania i zbyt mocnej baterii (lipol 11.4V) Zębatka JG jest 2 generacji. Nie jestem pewien ,ale kolega katował ją chyba zbyt mocną sprężyną. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted June 10, 2014 Report Share Posted June 10, 2014 (edited) Ciekawe!!! Potwierdziło się to, co podejrzewałem - elementy przekładni zębatych są wykonywane najtańszą metodą - spiekania. Metoda ta daje elementy o dobrej tolerancji wymiarowej, przyzwoitej twardości i ścieralności, ale mało odporne na obciążenia udarowe. Dlatego uszkodzenia części gearboxa polegają przede wszystkim na złamaniach udarowych, niż na ścieraniu powierzchni lub złamaniach zmęczeniowych. Wniosek: upgrade gearboxa w kierunku zwiększenia żywotności, powinien polegać na wymianie kół zębatych i zębatki tłoka na elementy wykonane metodą obróbki wiórowej z surówek odlewanych (poddanych obróbce termicznej) lub wykonanych metodą kucia matrycowego. Laboratoria inżynierii materiałowej są na każdej politechnice. Chodzi tylko o wybranie tematu pracy i akceptacji przez prowadzących. Jeśli są otwarci, to nie ma problemu, żeby wykonać pracę przejściową, lub dyplomową na temat, który leży w zakresie zainteresowań studenta. Jeszcze raz gratulacje! Edited June 10, 2014 by Cortes Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.