Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Dywagacje o sensie stosowania BU


Recommended Posts

Oczywiście, zależy od pojemności cylindra etc. Z tym 100mm może też trochę przesadziłem ale to nie jest broń palna. Długość lufy nie ma aż takiego znaczenia. Są maniacy co dają lufy i 650-700mm, ale po co? Ja na 247mm zrobiłem 480FPS na M130 i cylindrze typu 2, potem wsadziłem lufę guardera 455 w celu testów co ma długość lufy wyszło, że średnio przybyło 3 fps. (obecnie zredukowałem do 440, bo to było za dużo) i zasięgu mam skutecznego między 70 a 80m. Wszystko zależy tu od Hop-upa, lufa jest sprawą drugorzędną. Co do FPS przy długości lufy, bardziej to zależy od typu cylindra i ilości powietrza tłoczonego.

 

Wracając do tematu i pytania w temacie. BU nie stosuje się do zwiększania FPS a nakarmienia powietrzem długich luf. Co wg. mnie ma niewielki sens, ja BU nie używam i nie planuję, skoda kasy.

Edited by relativy
Link to post
Share on other sites
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A zmieniłeś na cylinder 0 przy lufie 455mm ? Pewnie nie...

Nie, bo chodziło o testy tylko i wyłącznie długości lufy.

Jak bym zmienił też cylinder, to tłoczył by on więcej powietrza i wtedy FPS przybędzie, ale nie ze względu na długość lufy, a więcej powietrza w cylindrze.

Link to post
Share on other sites

Ale jeżeli w cylindrze mieści się mniej powietrza niż w lufie (chodzi o objętość obu tych rzeczy) to tego powietrza nie starczy do efektywnego pchnięcia kulki przez całą długość lufy. Jeżeli w cylindrze jest powietrza więcej niż zmieści się w lufie to część powietrza sie zmarnuje (że tak powiem "zasyfonuje" poza lufą gdzie już kulki nie pcha). A chyba pchnięcie większej ilości powietrza wymaga więcej energii więc może nawet nastąpić spadek fpsów (bo silnik/sprężyna wolniej pchną tłok ponieważ więcej powietrza stawi większy opór). To tak na chłopski rozum.

Jeżeli chcemy robić obiektywny test na wpływ długości lufy musielibyśmy mieć przynajmniej dwie tak samo zrobione lufy (tej samej marki), ale innej długości i cylindry przy założeniu, że stosunek objętości cylindra do objętości lufy będzie taki sam we wszystkich sprawdzanych przypadkach (optymalnie 1:1 lub troszkę większy, ale tak ciut, ciut - tu już niech lepsi w fizyce powiedzą). No i oczywiście reszta czynników nie zmieniona - czyli np. taka sama sprężyna i takie same kulki.

Link to post
Share on other sites

Marek, pierwszym magazynem energi jest sprężyna, potem tłocząc powietrze przekazuje ją jemu, a powietrze przekazuje energię kulce, więc większy cylinder nie spowoduje spadku fps. Dopiero jak zastosujesz cylinder typ "-5", że będzie tak wielki, że nasza sprężynka nie da rady stłoczyć naszego powietrza do odpowiedniego ciśnienia nastąpi spadek FPS. Ale przy tym co mamy w airsofcie. typ 0, 1, 2 ,3 i jeszcze v2 long panuje zasada, większy cylinder=>więcej fps.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...