virus191 Posted August 18, 2014 Report Share Posted August 18, 2014 Cześć, zamówiłem do swojej M4 KWA kable modelarskie 15AWG (1,5mm). Mam problem z miejscem gdzie przechodzi czarny kabel, raz mi go już zębatka silnika przetarła i zniszczyłem Li-Po (poszły iskry i ogień). Teraz też, niby minimalnie przytarło izolację. Usunąłem fabryczną izolacje bo była dość gruba i zastąpiłem ją rurką termokurczliwą. Jak wymienialiście w swoim sprzęcie kable? Quote Link to post Share on other sites
henno Posted August 18, 2014 Report Share Posted August 18, 2014 (edited) Zmieni kable na firm Muldental Elektronik powinny pasować do gearbox v2 Te co ty posiadasz w replice są za grube. http://www.modelemax...products_id=492 Edited August 18, 2014 by henno Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted August 18, 2014 Author Report Share Posted August 18, 2014 To są 1,5mm2 - średnica przewodnika, z izolacją to 2,9mm - to samo się tyczy tych, które podałeś. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted August 18, 2014 Report Share Posted August 18, 2014 To poszukaj kabli w sztywniejszej, cieńszej izolacji. Ja znalazłem w lokalnym sklepie modelarskim i kabelki 1,5mm2 maja 2,4mm średnicy zewnetrznej i wchodzą bdb. Jeżeli nie znajdzesz to daj tam kabelki 18AWG-0,75mm2, dadzą radę a na pewno nie będziesz miał z nimi problemu. Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted August 19, 2014 Author Report Share Posted August 19, 2014 Stockowy kabel ma 1,5mm2 przewodnika - z izolacją 1,8mm2 Kabel, który kupiłem 1,5mm2 przewodnika - z izolacja 3,2mm2 Dzisiaj ide do modelarskiego w mojej okolicy kupie 16,17 i 18AWG i będę testował. PS. Ktoś zna parametry silników w replikach? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 19, 2014 Report Share Posted August 19, 2014 Tyle parametrów ile silników dostępnych na rynku. Karty charakterystyki pracy silników stosowanych w aegach raczej nie uświadczysz, chyba że ktoś poszedł tak daleko i na własną rękę takie badania parametrów silników przeprowadził. Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted August 19, 2014 Author Report Share Posted August 19, 2014 (edited) Niestety, byłem po kable i udało mi się tylko kupić 18AWG według producenta: Przewód silikonowy 0.75mm2 (18AWG) czarny- 1mb. Dane techniczne: Kolor: czarny Liczba żył: 1 Przekrój żyły: 0,75 mm2 (18AWG) Materiał izolacji zewnętrznej: silikon Max. prąd: 22 A Na pierwszym, trzecim i piątym zdjęciu kabel 15AWG, na drugim, czwartym i szóstym 18AWG. Rezystancja mierzona na odcinku 1m, jako ciekawostkę dodam, że zwykły kabel prądowy 1,5mm2 na odcinku jednego metra miał 0,06 Ohma. W mojej emce poszło około 60-70cm kabla więc opór można pominąć. Rozmawiam z gościem, który ma oscyloskop z pamięcią. Przeprowadzę testy ile prądu pobiera silnik i raz na zawsze wyjaśni się kwestia okablowania. Edited August 21, 2014 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
adrIan Posted August 19, 2014 Report Share Posted August 19, 2014 Czytaj to: http://team-titanium.com/~airsoft/AEGER/AEGElectricReport.pdf Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted August 19, 2014 Report Share Posted August 19, 2014 (edited) Rozmawiam z gościem, który ma oscyloskop z pamięcią. Przeprowadzę testy ile prądu pobiera silnik i raz na zawsze wyjaśni się kwestia okablowania. Dla tego konkretnego silnika - owszem. Ale jak wspominał verb, taki pomiar niewiele da, bo jeden silnik weźmie 10A przy pracy ciągłej a drugi 20. EDIT: ale jeśli będziecie sprawdzać, to weźcie LiPo do testów. Ten raport powyżej dotyczy NiMH i wartości prądu prawdopodobnie dość drastycznie się zmienią. Edited August 19, 2014 by hindus Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted August 19, 2014 Author Report Share Posted August 19, 2014 Plan jest użyć lipo 7.4 i 11.1. A więc tak. Zaryzykowałem i podłączyłem bieguny silnika odwrotnie w replice dzięki czemu antireversal nie puszczał silnika. Zrobiłem to przy podpiętym amperomierzu. Test trwał 3 serie po 5 sekund w odstępach 2 sekund. Pobór prądu z naładowanego Li-Po 7.4V to 15,4A. Obstawiam, że podczas strzału silnik pobiera około 10A. Dalsze testy niebawem. Połączone /verb007 Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted August 24, 2014 Report Share Posted August 24, 2014 Lepiej daruj sobie wyjaśnianie kwesti okablowania, bo i tak będzie to błędne. Jeśli chodzi o rozpiskę kabli, to można stosować spokojnie kable o deklarowanym obciążeniu o połowę mniejszym niż potrzeba, ponieważ w naszych zastosowaniach używamy prądu chwilowego a nie stałego. Kolejna sprawa, silnik silnikowi zupełnie nie równy, jeszcze sprawdzane na pakiecie ni-mh, który miał problem by dać te 15A. Silniki, które ja testowałem, pobierają od 80A do 120A przy zatrzymaniu, testowane na akumulatorach li-pol 7.4 dających po 200A prądu. Dalej, mierzenie oporu kabla multimetrem za 10zł, proszę cię, nawet nie wiem jak skomentować twoją niewiedzę. Opór kabla się liczy ze wzoru, a jak chcesz użyć multimetru, wróć omometru, bo nawet profesjonalne multimetry mają problemy przy tak małych oporach, to kabel, którego opór chcesz mierzyć musi mieć ze 300m. Więc lepiej nie wrzucaj nieprawdziwych informacji, które tylko ludzi wprowadzą w błąd. Ale profesjonale testy też sobie odpuść, bo nikt ci w nie nie uwierzy. Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted August 27, 2014 Author Report Share Posted August 27, 2014 (edited) "Śmiechłem" - udowodnij swoje twierdzenia. |używamy prądu chwilowego a nie stałego Ten kawałek jest dobry :icon_biggrin: Co do oporności kabla - spokojnie można ją pominąć. Edited August 27, 2014 by virus191 Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Ja nie będę ci niczego udowadniać, bo zwyczajne szkoda mi na to czasu, poza tym właśnie jak pisałem, i tak byś nie uwierzył i jeszcze bardziej śmiechniesz. Zacznij swoją edukację od tego czym jest prąd stały, zmienny, przemienny, chwilowy, impulsowy, zawarciowy, indukcyjny i wsteczny. Wtedy może powiem ci o podstawach banalnych obwodów stosowanych w ASG. Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted August 27, 2014 Author Report Share Posted August 27, 2014 Dobrze, następnym razem nie wypowiadaj się bez dowodów. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted August 28, 2014 Report Share Posted August 28, 2014 Widząc jakie bzdury próbowałeś wcisnąć innym, nie da się nie zareagować, bo nie daj co ktoś cię jeszcze posłucha Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.