Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Cześć, zamówiłem do swojej M4 KWA kable modelarskie 15AWG (1,5mm). Mam problem z miejscem gdzie przechodzi czarny kabel, raz mi go już zębatka silnika przetarła i zniszczyłem Li-Po (poszły iskry i ogień). Teraz też, niby minimalnie przytarło izolację. Usunąłem fabryczną izolacje bo była dość gruba i zastąpiłem ją rurką termokurczliwą. Jak wymienialiście w swoim sprzęcie kable?

 

861ee3932780.jpg

Link to post
Share on other sites

Niestety, byłem po kable i udało mi się tylko kupić 18AWG według producenta:

Przewód silikonowy 0.75mm2 (18AWG) czarny- 1mb.

 

 

Dane techniczne:

  • Kolor: czarny
  • Liczba żył: 1
  • Przekrój żyły: 0,75 mm2 (18AWG)
  • Materiał izolacji zewnętrznej: silikon
  • Max. prąd: 22 A

Na pierwszym, trzecim i piątym zdjęciu kabel 15AWG, na drugim, czwartym i szóstym 18AWG. Rezystancja mierzona na odcinku 1m, jako ciekawostkę dodam, że zwykły kabel prądowy 1,5mm2 na odcinku jednego metra miał 0,06 Ohma. W mojej emce poszło około 60-70cm kabla więc opór można pominąć.

 

a217545f46a3.jpg 1e4b42d9b149.jpg a0f40ef9de8b.jpg c4da16b3fe88.jpg 838fab055739.jpgb57604d7158d.jpg

 

 

a818b87a9a16.jpg

 

Rozmawiam z gościem, który ma oscyloskop z pamięcią. Przeprowadzę testy ile prądu pobiera silnik i raz na zawsze wyjaśni się kwestia okablowania.

Edited by verb007
Link to post
Share on other sites

Rozmawiam z gościem, który ma oscyloskop z pamięcią. Przeprowadzę testy ile prądu pobiera silnik i raz na zawsze wyjaśni się kwestia okablowania.

Dla tego konkretnego silnika - owszem. Ale jak wspominał verb, taki pomiar niewiele da, bo jeden silnik weźmie 10A przy pracy ciągłej a drugi 20.

 

EDIT: ale jeśli będziecie sprawdzać, to weźcie LiPo do testów. Ten raport powyżej dotyczy NiMH i wartości prądu prawdopodobnie dość drastycznie się zmienią.

Edited by hindus
Link to post
Share on other sites

Plan jest użyć lipo 7.4 i 11.1.

 

A więc tak. Zaryzykowałem i podłączyłem bieguny silnika odwrotnie w replice dzięki czemu antireversal nie puszczał silnika. Zrobiłem to przy podpiętym amperomierzu. Test trwał 3 serie po 5 sekund w odstępach 2 sekund. Pobór prądu z naładowanego Li-Po 7.4V to 15,4A. Obstawiam, że podczas strzału silnik pobiera około 10A. Dalsze testy niebawem.

 

Połączone /verb007

Link to post
Share on other sites

Lepiej daruj sobie wyjaśnianie kwesti okablowania, bo i tak będzie to błędne.

Jeśli chodzi o rozpiskę kabli, to można stosować spokojnie kable o deklarowanym obciążeniu o połowę mniejszym niż potrzeba, ponieważ w naszych zastosowaniach używamy prądu chwilowego a nie stałego. Kolejna sprawa, silnik silnikowi zupełnie nie równy, jeszcze sprawdzane na pakiecie ni-mh, który miał problem by dać te 15A. Silniki, które ja testowałem, pobierają od 80A do 120A przy zatrzymaniu, testowane na akumulatorach li-pol 7.4 dających po 200A prądu. Dalej, mierzenie oporu kabla multimetrem za 10zł, proszę cię, nawet nie wiem jak skomentować twoją niewiedzę. Opór kabla się liczy ze wzoru, a jak chcesz użyć multimetru, wróć omometru, bo nawet profesjonalne multimetry mają problemy przy tak małych oporach, to kabel, którego opór chcesz mierzyć musi mieć ze 300m. Więc lepiej nie wrzucaj nieprawdziwych informacji, które tylko ludzi wprowadzą w błąd. Ale profesjonale testy też sobie odpuść, bo nikt ci w nie nie uwierzy.

Link to post
Share on other sites

Ja nie będę ci niczego udowadniać, bo zwyczajne szkoda mi na to czasu, poza tym właśnie jak pisałem, i tak byś nie uwierzył i jeszcze bardziej śmiechniesz. Zacznij swoją edukację od tego czym jest prąd stały, zmienny, przemienny, chwilowy, impulsowy, zawarciowy, indukcyjny i wsteczny. Wtedy może powiem ci o podstawach banalnych obwodów stosowanych w ASG.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...