Rhankai Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Witam. 3 tygodnie temu zabrałem się do wymiany szkieletu gearboxa w moim m16. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkich części stwierdziłem, że nie mam zamiaru wkładać z powrotem tego plastikowego stockowego szajsu i zakupiłem prawie wszystko nowe. Cylinder z głowicą i głowicą tłoka: http://www.taiwangun...&campaign-id=19 Tłok: http://www.taiwangun...&campaign-id=21 Zębatki: http://www.taiwangun...&campaign-id=20 Dysza: http://www.taiwangun...&campaign-id=19 Łożyska: http://www.taiwangun...&campaign-id=20 Sprężyna i silnik zostały stockowe bliżej nie określonej mocy (wg. sklepu ten karabin miał mieć 420 FPS ale jakoś w to nie wierzę) I kilka innych części takich jak podkładki, antireversal, smar teflonowy, ale myślę, że te części nie mają większego znaczenia. Problem polega na tym, że zmontowałem, wypodkładkowałem (nie wiem czy dobrze: pod tłokową dałem 0,5 pod silnikową i środkową 0,2 cieńszych nie miałem, ale generalnie nic nie tarło) i skręciłem. Podłączyłem batke 9,6 1600mAh (sprawowała się znakomicie jak do tej pory) i generalnie wszystko działało, tłok się cofał i wracał, było czuć powietrze przy wylocie aż do momentu włożenia wszystkiego w korpus. I tutaj właśnie moją cierpliwość szlag trafił. Kilka razy replika wystrzeliła po czym tłok stanął w pozycji tylnej i efekt wiertarki, nie wiem co mam robić. Po kilku próbach tłok wrócił do pozycji 0 i nic. Silnik pracuje ale zębatki stoją bo czuć jak kable się grzeją. Proszę o jakiekolwiek wskazówki Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Xelrah Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Próbowałeś wyregulować śrubę dociskającą silnik? Quote Link to post Share on other sites
zajcu97 Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Jak Xelrah mówi sprawdź regulacje silnika. Jeśli nie pomoże sprawdź jak zębatki chodzą w skręconym szkielecie oraz jak chodzi sam tłok również w skręconym szkielecie. Te części nie powinny mieć żadnych oporów przy pracy. Quote Link to post Share on other sites
Rhankai Posted October 31, 2014 Author Report Share Posted October 31, 2014 Próbowałem regulować silnik, wychodzi coś pomiędzy wcale się nie kręci, a wiertarką. A zębatki i tłok w szkielecie chodziły dobrze, skręcałem i rozkręcałem to ze 20 razy żeby ustawić/wypodkładkować zanim wsadziłem w korpus. Wszystko było dobrze Quote Link to post Share on other sites
zajcu97 Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Może być jeszcze tak że sprężyna z prowadnicą nie do końca mieszczą się w tłoku i się przycina. Sprawdź też ilość smaru w cylindrze bo powinna go być jedynie śladowa ilość by nie stwarzał oporów. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Zamieniłeś plastikowy szajs na metalowy szajs, brawo. Sprawdź czy zębów gdzieś nie brakuje, oraz czy tłok swobodnie cofa się do końca. Quote Link to post Share on other sites
Rhankai Posted October 31, 2014 Author Report Share Posted October 31, 2014 (edited) Wole metalowy szajs od plastikowego. Wytarłem prawdopopodobnie za duża ilośc smaru teflonowego ze środka, zębów nie brakuje, popuscilem tez trochę głowice tłoka żeby sie swobodnie obracała. Skręciłem i tłok wokoło nie reaguje. A sprawdzić czy tłok swobodnie sie cofa oczywiście bez sprężyny jeżeli o to chodzi to ma lekki opór przez uszczelkę na głowicy która wchodzi do tłoka dosyć ciasno Edited October 31, 2014 by Rhankai Quote Link to post Share on other sites
zajcu97 Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 (edited) Jak według ciebie głowica tłoka miała by się obracać...? Bo tej części nie rozumiem. Edited October 31, 2014 by zajcu97 Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Jak według ciebie głowica tłoka miała by się obracać...? Bo tej części nie rozumiem. W okół własnej osi. Ale lepiej ją dokręć, bo jak się śrubka odkręci (a na pewno to się stanie), to będziesz znowu wszystko wymieniać ;) Wrócił bym jednak do podkładkowania, bo tak to opisałeś, że w sumie nie wiem jak wypodkładkowałeś i pewnie przez to nie działa. Quote Link to post Share on other sites
Rhankai Posted October 31, 2014 Author Report Share Posted October 31, 2014 Mam na myśli to, ze mocno odkręcona glowica w ogóle sie nie obraca mimo łożyska, nie wiem czy tak powinno być wiec odrobine ja poluzowałem Quote Link to post Share on other sites
zajcu97 Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Głowica się nie obraca, łożysko które jest wewnątrz tłoka odpowiada za ruch obrotowy sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted November 1, 2014 Report Share Posted November 1, 2014 źle wypodkładkowałeś i regulując silnik blokujesz zębatki Quote Link to post Share on other sites
Rhankai Posted November 1, 2014 Author Report Share Posted November 1, 2014 Dałem podkładki wszystko elegancko sie kręci, dzięki za rady. Zmontowałem wszystko i teraz nie bierze kulek. Strzela co 5 strzałów albo rzadziej lub na 0,5 metra, komora przylega do gearboxa. Jakieś pomysły? Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted November 2, 2014 Report Share Posted November 2, 2014 Gumka i dystanser dobrze założone? Quote Link to post Share on other sites
Rhankai Posted November 2, 2014 Author Report Share Posted November 2, 2014 (edited) Poprawiłem trochę gumkę, dystanser na miejscu. Podało kilka kulek i znowu nic albo pluje (dalej rzucam niż to strzela). Gumka to chyba guarder - czarna o ile dobrze pamietam. Chciałem dodać zdjęcia ale nie umiem :( Edited November 2, 2014 by Rhankai Quote Link to post Share on other sites
Rhankai Posted November 2, 2014 Author Report Share Posted November 2, 2014 Kilka prób, na początku strzelał co 5 po kilku strzałach poszła cała seria ok. 40 kulek i skończył mi sie magazynek, poszedłem naładować, próbuje dalej strzelać i znowu co któryś strzał kulka a po kilku razach masakryczne zgrzytanie zębatek. Regulacja silnika nic nie daje. Nie wiem już co mam robić. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted November 2, 2014 Report Share Posted November 2, 2014 Wyślij do serwisanta :icon_wink: w tym dziale masz przypiętą listę. Jeżeli już sam chcesz się w tym bawić to sprawdź podkładkowanie raz jeszcze i czy tłok luźno chodzi w prowadnicach. Najprościej będzie złożyć wszystko bez sprężyny i przekonać się czy nie ma żadnych oporów w pracy. Temat przenoszę do odpowiedniego działu. Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted November 24, 2014 Report Share Posted November 24, 2014 Spaprałeś podkładkowanie zapewne. A i wsadź starą dysze i spróbuj. Sprawdź czy nie odkręca Ci się śruba dociskająca silnik. Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Witam, tak czytam ten temat i myślę że to łożysko na tłoku zostało źle założone. Łożysko ma być wewnątrz tłoka a nie na zewnątrz. Jego zadaniem jest swobodny obrót sprężyny a nie głowicy tłoka. Jeśli łożysko zostało dane na zewnątrz to zwiększyła się długość całego tłoka i przez to te wszystkie problemy. Ale mogę się mylić. Quote Link to post Share on other sites
zajcu97 Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Nie skręcił by wtedy głowicy, śruby by brakło. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.