piotrekgolwa Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 Mam pytanie odnośnie, tego czy po podłączeniu do repliki akumulatora (LiPo Turnigy 7,4 1.3mAh), który wcześniej miał króciutkie zwarcie (mniej niż 1 sekunda) może dojść do zapłonu akumulatora bądź innej niebezpiecznej sytuacji? Dodatkowo powiem, że podczas zwarcia pojawiła się malutka chmurka dymu, bateria nie napuchła a jej temperatura wzrosła może o jakieś 5*C jak przy normalnym użytkowaniu. Quote Link to post Share on other sites
SirHawk Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 Jak pojawiła się chmurka to można spokojnie podejrzewać uszkodzenie jednej z cel. Podepnij ją do miernika napięcia i sprawdź je dla obu z cel. Do zapłonu nie dojdzie, do innej niebezpiecznej sytuacji też nie dojdzie. Miałem akumulator GEPower, który mi solidnie spuchł oraz wyrzucił wręcz chmurę dymu podczas próbnego strzelania z repliki i w dalszym ciągu mogłem go zarówno ładować jak i używać. Konsekwencją awarii było jedynie uszkodzenie jednej z cel - zaczęła bardzo szybko tracić napięcie. Quote Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 U mnie w jednym pakiecie zwarcie trwało ułamki sekund, mimo to jedna cela padła natychmiastowo i to bez żadnych objawów (żadnego dymka ani podgrzania). Po prostu przed zwarciem było powyżej 3 V. Po zwarciu było 0 V (dokładnie z-e-r-o, miernik zachowywał się jakbym podłączył tam kawałek patyka). Najlepiej zmierz. Jeśli ogniwa mają prawidłowe napięcia (powyżej 3 V) to spróbuj naładować. Jak się naładuje i rozładuje normalnie to używaj - nie powinno nic wybuchnąć ani się zapalić. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 (edited) Jeśli działa po fakcie to nie powinno się nic stać. A jeśli padła bez oznak życia to poniżej info o tym co mogło się stać... To zależy też od jakiej firmy jest bateria. Np Turnigy pali bezpiecznik baterii przy nawet 0,5 sek. spięciu i chroni tym samym cele przed uszkodzeniem. Efektem jest chmurka, zapach spalenizny na baterii od strony wyjścia kabli balancera i to, że bateria nie daje oznak życia po podłączeniu czy ładowaniu. Jak dobrze poszukasz na necie, a nawet na forum ( jest już o tym wątek ), i znajdziesz ogarniętego elektronika to ten zlutuje ci powtórnie ścieżkę, która została spalona/przerwana (efekt bezpiecznika). EDIT - post Radka -> http://www.rcauto.pl...hp?f=66&t=54926 Edited February 8, 2015 by CerberBP Quote Link to post Share on other sites
verruu Posted June 13, 2015 Report Share Posted June 13, 2015 Sorry za wykopaliska ale przydażyła mi się dziś następująca sytuacja - po podpięciu baterii i próbie wystrzału wystąpiło zwarcie zadymił się mosfet (chyba umarł ale jeszcze nie sprawdzałem) a temperatura baterii wzrosła drastycznie do miliona ale nie wystąpił efekt spuchnięcia, po sprawdzeniu wszystkie 3 cele sprawne z napięciem powyżej 3,5v, czy taka bateria nadaje się do ponownego naładowania? jeśli tak to czy wystąpi jakiś spadek w pojemności? czy dalsze użytkowanie jest bezpieczne? pakiet zippy 1500 25c Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.