Cross9 Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Czołem, mój pierwszy post więc bez bicia proszę :D. Posiadam cm 0.28b, od jakiegoś czasu przestawała reagować na pociągnięcia spustu(silnik chodził ale mechanizm się zacinał) zazwyczaj pomagało przełączenie w tryb serii i naciśnięcie kilkukrotnie języczka spustowego. Teraz sytuacja wygląda gorzej, mechanizm napina sprężynę do pewnego momentu po czym silnik zaczyna buksować, dodam że mechanizm chyba działa okej bo próbowałem go naciągać śrubokrętem (wiem głupie ale uważałem na ząbki) i wszystko śmigało. Co może być przyczyną? silniczek nagle stracił moc? Quote Link to post Share on other sites
wojtek123 Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Zmień baterie na li-po te stokowe nie są najlepsze, do tego dobra ładowarka i powinno działać. Quote Link to post Share on other sites
Cross9 Posted July 21, 2015 Author Report Share Posted July 21, 2015 Dzięki za odpowiedź. W jakich przedziałach cenowych będzie bateria z ładowarką? I tak przy okazji.. czym należy smarować replikę? zwykły smar czy olej do silników przejdzie czy trzeba coś specjalnego? Quote Link to post Share on other sites
wojtek123 Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Bateria minimum za ok 40 zł ładowarka trochę ponad 40 zł (patrzyłem na Gunfire) może znajdziesz taniej. Oczywiście mogę się mylić i nawaliło coś innego ale bateria jest najbardziej prawdopodobna. Jeśli chcesz coś smarować to zębatki i tylko smarem do zębatek, ale nie jest to konieczne. Quote Link to post Share on other sites
OFF Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Przed założeniem wątku sprawdź listę dostępnych działów. Quote Link to post Share on other sites
Cross9 Posted July 21, 2015 Author Report Share Posted July 21, 2015 (edited) Zauważyłem coś ciekawego, po wyjęciu "tego czegoś" replika działa normalnie* :l *chyba normalnie.. Edited July 21, 2015 by Cross9 Quote Link to post Share on other sites
OFF Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Anti reversal? :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Ten anti-reversal u Ciebie wygląda jak ten powyżej? Niby jest szansa, na jego zmasakrowanie, ale jeszcze nigdy się z tym nie spotkałem :D Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Może silnik kręci w złą stronę? :P Zobacz czy replika zasysa teraz kulki i wpycha je do magazynka :P Żartuję oczywiście. Ale generalnie, jak sama nazwa wskazuje, antireversal blokuje niepoprawny kierunek ruchu zębatek, np. gdy tłok w trybie auto nie zatrzyma się w pozycji zwolnionej. Natomiast blokuje replikę całkowicie, jeśli odwróci się polaryzację baterii lub wtyków silnika. Quote Link to post Share on other sites
Cross9 Posted July 21, 2015 Author Report Share Posted July 21, 2015 A może źle włożyłem tego "cośka" ? bo gdy pierwszy raz rozebrałem mechanizm wszystko wystrzeliło. Na szczęście udało mi się wszystko pozbierać i zrozumieć jak działa. Czy możliwe jest to że "cosiek" jest włożony w złe miejsce i za bardzo dociska zębatkę ? Tłok dochodzi z tego miejsca: Do tego: i w tym momencie zębatki ruszają się o milimetr i wracają na poprzednią pozycję. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Batka za słaba. Kup dobrą w sklepie modelarskim, lub na allegro u jakiegoś sprawdzonego sprzedawcy. Quote Link to post Share on other sites
OFF Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 W Wawie masz parę sklepów. Podskocz z repliką czy tam GB i sprawdź na jakiejś baterii czy śmiga. Może trzeba silnik wyregulować (nie wiem czy tak to się nazywa, specem w tym nie jestem po prostu kiedyś miałem podobny problem), mogło się tam coś poluzować w chwycie pistoletowym i teraz jest problem. Quote Link to post Share on other sites
Cross9 Posted July 21, 2015 Author Report Share Posted July 21, 2015 Dzięki, jutro wybiorę się do jakiegoś sklepu. A wracając na chwilkę do tematu smarowania, pokryłem(czyt. wykąpałem) zębatki w oleju silnikowym, Może to zepsuć mechanizm? Jak smarować to czym? i czy można umyć jakoś mechanizm? Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Zrobiłeś rzecz bez sensu, bo akurat olej silikonowy rozpryśnie się po całym gearboxie. Na zębatki to raczej smar stały. Silikonowy to nadaje się na uszczelki. Mogłeś go dać na uszczelkę tłoka. Quote Link to post Share on other sites
wojtek123 Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Mechanizmu nie zepsuje ale zębatki powinny być nasmarowane fabrycznie. Ja na twoim miejscu zębatki smarował bym smarem do zębatek, nie próbowałem olejem. Co do mycia to wd40 tylko do części metalowych a do reszty płyn do mycia naczyń. Quote Link to post Share on other sites
Cross9 Posted July 21, 2015 Author Report Share Posted July 21, 2015 Jakiej baterii mam szukać? Aktualnie posiadam "Ni-MH 2/3A 1100mAh 8.4V". I jaka ładowarka do tego? Chciałbym przygotować mój portfel na fitness... Quote Link to post Share on other sites
OFF Posted July 21, 2015 Report Share Posted July 21, 2015 Poszukaj odpowiedzi (lub zadaj pytania) w dziale poświęconym akumulatorom. Przy okazji proponuję też lekturę "Kompendium wiedzy o akumulatorach". Jest w polecanych na głównej stronie portalu ;) Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted July 22, 2015 Report Share Posted July 22, 2015 Trzeba to naprawić, nie wolno mieć zepsutego, kolego! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.