Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Odłamany kawałek tłoka z pierwszym zębem


Recommended Posts

Witam, w trakcie strzelanki karabin przestał pracować, tzn. silnik i zębatki działały, ale tłok nie był naciągany. Po rozłożeniu GB okazało się, że odłamany jest kawałek tłoka z pierwszym zębem, dlatego zębatka nie łapała i nie naciągała tłoka.

Części:

-zestaw Guardera do AUG

-zebatki SHS 16:1

-sprężyna M150

-silnik Guarder Infinite Torque-Up

-Bateria Li-Po 11.1 (słabsze nie naciągały sprężyny)

 

Zamówiłem już nowy tłok z 15 stalowymi zębami, ale zastanawia mnie czy przyczyną było to, że poprzedni tłok był z tworzywa i nie wytrzymywał naciągania sprężyny, czy to, że cały mechanizm pracował zbyt szybko i zębatka łapała tłok zanim on uderzył o głowicę. W trakcie strzelania nie było żadnych zgrzytów czy innych awarii, wszystko chodziło sprawnie (przestrzelałem całą batkę 2000mAh).

Swoją drogą to czy do zmniejszenia ROF'a musiałbym użyć układu PWM z potencjometrem czy jest jakiś inny sposób? Bo aktualnie to karabin śmiga jak minigun (nie przeszkadza mi to, ale jednak jeżeli usterka byłaby spowodowana zbyt szybkim cyklem to musiałbym jakoś zmniejszyć obroty nie tracąc mocy).

 

Pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

Najłatwiej jednak dać 7.4 wysokoprądowe. Na jakim sprawdzałeś, że nie ciągnęło?

7,4 ElectroRiver 1800 mAh (bodajże 20-30c, ale nie sprawdzę bo nie mam ich aktualnie przy sobie)

Ogólnie to mogę jeszcze zmienić zębatki, ale to już wyższy koszt, więc o ile przyczyną nie było zbyt wczesne łapanie tłoka to ROF mi odpowiada.

 

Dodam jeszcze, że reszta ząbków na tłoku była nienaruszona.

Edited by Nosferatu272
Link to post
Share on other sites

Dlaczego takie a nie inne zębatki?

 

Nie mogę edytować posta.

Ile FPS chcesz osiągnąć? Na co Ci aż taka mocna sprężyna?

 

1. Wymieniałem stockowe zębatki na porządniejsze o takim samym przełożeniu przy okazji wymiany łożysk kulkowych na ślizgi.

2. Zależy mi bardziej na zasięgu niż na fpsach, a i to nie zawsze idzie w parze. M150 nie jest "aż taka mocna", bez przesady.

Link to post
Share on other sites

Stockowe zębatki mają przełożenie 18:1, a nie 16:1.

 

Rzeczywiście, mój błąd, choć dziwne jest to że nie było praktycznie czuć różnicy. Poza tym na internecie niektóre 18:1 mają znaczek High Speed, więc nie wiem czy się tym tak do koca powinno sugerować.

A jakieś uwagi odnośnie tematu? Czy te dwa obroty zębatki silnikowej mogły mieć na to wpływ?

 

A jak już jesteśmy przy temacie zębatek to wszelkie uwagi mile widziane, zwłaszcza odnośnie przełożenia.

Edited by Nosferatu272
Link to post
Share on other sites

Skoro nie piszesz o tym że poprawiłeś, domyślam się że nie poprawiłeś AOE jak składałeś replikę. Jeśli zrobisz to prawidłowo nawet na plastikowym tłoku trochę ci przestrzeli. Jeśli nie wiesz o czym mowa to wpisz "aoe correction" w Google i obejrz dowolny filmik na YT i sobie poradzisz.

 

to, że cały mechanizm pracował zbyt szybko i zębatka łapała tłok zanim on uderzył o głowicę

 

Mówisz o tzw. PME albo "premature engagement". Z tym że przy twoim zestawie nie powinno do niego dochodzić, bo masz mocną sprężynę i lekki tłok z lekką głowicą. Zresztą jeśli dochodziłoby do niego to miałbyś naruszone kolejne zęby (jako że tak jak piszesz, zębatka tłokowa łapie tłok "w locie")

Link to post
Share on other sites

Skoro nie piszesz o tym że poprawiłeś, domyślam się że nie poprawiłeś AOE jak składałeś replikę. Jeśli zrobisz to prawidłowo nawet na plastikowym tłoku trochę ci przestrzeli. Jeśli nie wiesz o czym mowa to wpisz "aoe correction" w Google i obejrz dowolny filmik na YT i sobie poradzisz.

 

 

 

Mówisz o tzw. PME albo "premature engagement". Z tym że przy twoim zestawie nie powinno do niego dochodzić, bo masz mocną sprężynę i lekki tłok z lekką głowicą. Zresztą jeśli dochodziłoby do niego to miałbyś naruszone kolejne zęby (jako że tak jak piszesz, zębatka tłokowa łapie tłok "w locie")

 

Nie pisałem, bo myślałem że to oczywiste :icon_cool: akurat ustawienie było dobre, nie haczyło o drugi ząbek. No ale w sumie racja, gdyby łapało w locie, to prawdopodobnie uszkodzone byłyby zęby dalsze a nie pierwszy.

Może jakaś wada fabryczna albo kiepska seria? Tego tez nie można przecież wykluczyć, zwłaszcza że to nie sam ząbek odleciał tylko część wielkości obciętego paznokcia

Link to post
Share on other sites

Jeśli masz drugi ząbek, to nie masz ustawione AOE.

 

Ustawianie Angle of Engagement polega właściwie na sprawdzeniu, czy pierwszy ząb zębatki łapie o pierwszy ząb tłoka pod właściwym kątem nie ocierając przy okazji o drugi bądź trzeci ząb tłoka. Korekta AOE to po prostu spiłowanie ząbka na tłoku, jeżeli zębatka łapie tłok nie na pierwszym, ale na drugim ząbku. Tak więc jeżeli nie dochodzi do niechcianej kolizji pierwszego zęba zębatki i drugiego zęba tłoka, AOE jest prawidłowe. A przynajmniej tak wydedukowałem z filmików na yt.

Link to post
Share on other sites

Ustawianie Angle of Engagement polega właściwie na sprawdzeniu, czy pierwszy ząb zębatki łapie o pierwszy ząb tłoka pod właściwym kątem nie ocierając przy okazji o drugi bądź trzeci ząb tłoka.

Tak.

 

Korekta AOE to po prostu spiłowanie ząbka na tłoku, jeżeli zębatka łapie tłok nie na pierwszym, ale na drugim ząbku. Tak więc jeżeli nie dochodzi do niechcianej kolizji pierwszego zęba zębatki i drugiego zęba tłoka, AOE jest prawidłowe. A przynajmniej tak wydedukowałem z filmików na yt.

Źle wydedukowałeś. Właściwie to sam przeczysz temu, co napisałeś wyżej.

 

Tutaj jest fajna łopatologiczna instrukcja z obrazkami:

http://www.filairsof...-amp-PB-Shaving

Link to post
Share on other sites

Niekoniecznie - zmniejsza się wtedy pojemność cylindra, co nie występuje w przypadku podkładek i cylindrów innych niż 0.

 

Zgoda, tylko w przypadku portowanych cylindrów zawsze można wziąć taki "o oczko większy".

 

Po prostu moim zdaniem szkoda nie wykorzystać maksymalnie miejsce na sorbo.

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o różnice pomiędzy poprawnością kąta a jego korektą, ale to już mniejsza z tym. Poradnik na pewno się przyda, a co do ewentualnej podkładki między głowicę a tłok- musiałaby być koniecznie z gumy? Czy można by zastosować zwyczajną, cienką stalową podkładkę?

Link to post
Share on other sites

Pomiędzy tłokiem a głowicą nie ma najmniejszego sensu dawać podkładki z gumy... Albo dajesz tam coś z tworzywa (metal też od biedy może być - tylko po co niepotrzebnie obciążać sobie tłok), albo naklejasz gumę na głowicę cylindra.

Link to post
Share on other sites

Pomiędzy tłokiem a głowicą nie ma najmniejszego sensu dawać podkładki z gumy... Albo dajesz tam coś z tworzywa (metal też od biedy może być - tylko po co niepotrzebnie obciążać sobie tłok), albo naklejasz gumę na głowicę cylindra.

Cóż, zasugerowałem się poradnikiem - "rubberband" którego koleś tam używa to tak naprawdę guma z procy. A na głowicę kierunkową nie mogę nic naklejać - no chyba że jakieś obcięte sorbo, żeby dziurek nie zasłaniać.

Link to post
Share on other sites

żeby dziurek nie zasłaniać.

 

Zwróc uwagę że wiciok pisał o głowicy cylindra, nie głowicy tłoka.

 

AOE regulujesz albo wklejając sorbo (lub tym podobny materiał jak kto woli) na głowicę cylindra, albo dajesz podkładki pomiędzy tłok a głowicę tłoką.

 

Ja do tego celu kupowałem w Castoramie podkładki nylonowe, występują w różnych rozmiarach i grubościach:

 

3x7x1-mm-M3-nylon-font-b-washer-b-font-insulation-Spacer-Flat-font-b-Washer-b.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...