pioraj Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Tak jak w temacie, czy osoba która nigdy nie rozbierała gearbox'a jest w stanie to sama zrobić ? Mówię tu o sobie. Mam M4 G&P Colta, aktualnie bateria znajduje się w przednim chwycie. Zamówiłem risy G&P SR16 i kolbe Vltor. Dlatego chcę dokonać takiej modyfikacji. Druga kwestia to body i prowadnica, w zakupionej kolbie jest inna zaślepka, taka która daje możliwość puszczenia kabli, a co z body ? Trzeba coś piłować ? Słyszałem od paru osób, że trzeba zeszlifować prowadnicę, jakoś nie bardzo mi sie usmiecha ingerencja w body. Z tego co wiem jak wychodzila ta emka z risami i kolba sf to juz na starcie kable byly na tyle, wiec watpie, ze cos bylo pilnikiem pilowane. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :) Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 (edited) No witam. Moja pierwsza próba rozebrania gearboxa we własnej replice skończyła się tym, że musiałem następnie jechać do serwisanta by na powrót ją poskładał. Jednak podpatrzyłem jak to robił, wyjaśnił mi co gdzie i dlaczego, poczytałem też na ten temat i kolejne próby były już o wiele lepsze. Po jakimś czasie się tego nauczysz - warto, gdyż serwisy sklepowe zdzierają spore kwoty. Jeśli jednak masz zacięcie majsterkowicza i uważnie podejdziesz do sprawy to nie powinno być wielkich kłopotów. Na początku rozebranie i full serwis części GB zajmował mi ze dwie godziny. Teraz to robię w 15 minut łącznie ze złożeniem repliki w całość. Tak się składa, że sam ostatnio przerzucałem kable z chwytu przedniego do kolby, w dwóch moich replikach Mkach więc wiem jak to wygląda. Co do ingerencji w body, raczej nie jest to konieczne, u mnie trzeba było jedynie przewiercić zaślepkę kolby w postaci podkładki pod prowadnicę kolby. W miejscu gdzie wkręca się kolbę w body i sam szkielet. Chociaż ja wolałem odpiłować całą dolną część tej podkładki bo to bezpieczniejsze dla kabli i łatwiejsze przy późniejszych demontażach. Gdybyś przewlekał kable przez wywiercony otwór a później dolutowywał wtyczki to rozbieranie tego byłoby mocno utrudnione. Ja grzebię przy replice dość często więc lepsze było dla mnie zostawienie dużego otworu i zaślepianie go jakąś gumową podkładką w racie potrzeby. Same szkielety są w większości przystosowane do puszczania kabli zarówno na przód jak i na tył. Nie będą raczej wymagać robienia w nich otworów, a jedynie zmiany położenia kabli. Teraz jak spojrzę na obie możliwości, kable na tył to o wiele wiele wygodniejsze rozwiązanie. Sam je wyrzuciłem na tył bo z przodu ciągle przecinały mi je komory hopa. A odkąd miałem też mosfet to to się działo nagminnie bo tam jeszcze dodatkowe kable idą. Może przy replikach łamanych, a nie rozsuwanych (jak moje) kable na przód lepiej się sprawują. Edited April 29, 2016 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted April 29, 2016 Author Report Share Posted April 29, 2016 Wielkie dzieki za odpowiedz, jest gdzies schemat odnosnie przerzucenia kabli, albo jakis manual ze zdjeciami. Co do majsterkowania, raczej dam sobie rade, i tak jak napisales wole to zrobic sam, pozniejszy tuning czy wymiana jakis czesci zaoszczedzi mi czasu, pieniedzy, a da frajde ze zrobilem to sam. Potrzebne mi tylko zdjecia, od otwartego gearboxa. Chodzi o to ktoredy kable maja wychodzic, a pozniej jak maja isc do kolby. Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Wpisz w YouTuba gearbox v2 disassembly lub assembly. Poradników jest mnóstwo. Pooglądaj, coś fajnego znajdziesz. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted April 30, 2016 Author Report Share Posted April 30, 2016 Juz wiem jak puscic kable na tyl kolby, ale nigdzie nie umiem znalezc zdjec, lub filmiku na ktorym widac, jak kable sa zmieniane w gearboxie z przodu na tyl. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted April 30, 2016 Author Report Share Posted April 30, 2016 Wielkie dzieki! Pojawia sie jeszcze jedna kwestia, wystarczy po prostu puscic kable na tyl gearboxa 'normalnie' po prostu inaczej ulozyc, czy na nowo polutowac i zastosowac nowe kable ? Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 Kable będą wymagały przycięcia, gdyż długości są inne. Najlepiej kupić nowe silikonowe przewody od razu. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted April 30, 2016 Author Report Share Posted April 30, 2016 A jakie przewody najlepiej kupic ? Jakiej firmy ? Mozecie cos polecic, najlepiej jak najmniejszej srednicy zeby je upchnac w prowadnicy kolby. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 Sklep RC Skorpion sprzedawał kiedyś bardzo fajne modelarskie kabelki, poszperaj u nich na stronie. A przekładkę kabli krok po kroku masz na YT na pęczki, głównie po angielsku, ale widać co i jak. Poszperaj na kanale ASTKilo23 albo u Brianatecho1. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted April 30, 2016 Author Report Share Posted April 30, 2016 Ok, dzieki chlopaki, jak dojdzie kolba to zaczne zabawe z tymi kablami, bede to relacjonowal i w razie czego pomozecie ? :) Z gory dziekuje. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted May 4, 2016 Report Share Posted May 4, 2016 Tak jak koledzy wyżej mówili, oglądaj filmy instruktażowe robione na żywca i zdjęcia. To wystarczy by wszystko poprawnie zrobić. Najtrudniejsze są początki i istotne jest by nic nie pogubić i w razie wątpliwości sprawdzić wszystko kilka razy ze schematem. Polecam kupić sobie więcej tych kabli np po 2 metry a nie tylko 1 metr czarnego i czerwonego. Trochę koszulek termokurczek do tego. To na wypadek gdybyś źle oszacował potrzebną długość na samym początku. A nawet jeśli nie, to będziesz miał kabla na zapas. Ja mam takie o przekroju 1.5mm2, miedziane. Odrobinę grubsze niż te, które standardowo spotyka się w replice. Koszt to było jakieś 8 złotych za metr jak pamiętam, kupione w sklepie RC albo zwykłym elektroniku. Uwaga - również polecam zakupić sobie kilka wsuwek na kable, do silnika bo lubią się one łamać! Sam teraz ich mam cały worek na wszelki wypadek. Niektórzy przykręcają gołe przewody do silnika ale jeśli rozkręcasz replikę co jakiś czas, wsuwki są ułatwieniem. Być może przy okazji okablowania warto się też zastanowić nad zmianą wtyczek bateria / replika na lepsze, solidniejsze! Polecam zarówno XT60 jak i TDeans, duża powierzchnia styku w porównaniu do Tamiy to też większy prąd jaki płynie do silnika, poprawa reakcji na spust i nieco podniesie się szybkostrzelność. A skoro już poprawiać kable na nówki, to czemu nie po całości, prawda? Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted May 5, 2016 Author Report Share Posted May 5, 2016 Mam pytanie, otoz w okablowaniu ktore laczy sie z bateria mam zamontowany bezpiecznik, teraz nasuwa sie mysl, usunac go czy zostawic ? Czytalem o argumentach za i przeciw i sam nie wiem co z tym zrobic. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted May 5, 2016 Report Share Posted May 5, 2016 Usunąć. Więcej szkodzi. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted May 5, 2016 Author Report Share Posted May 5, 2016 Tak wlasnie chce zrobic, ale natrafilem na opinie mowiace o tym, ze mozna spalic silnik, baterie i okablowanie, nawet jedni podawali jakies filmiki, zdjecia i troche mnie to zaniepokoilo. Wiadomo nie strzelam caly czas full auto, ale jak dojdzie do jakiejs ostrzejszej wymiany ognia, czy po prostu bedzie trzeba sporo wystrzelic. Jest sie o co martwic ? Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted May 6, 2016 Report Share Posted May 6, 2016 Jedyne co to możesz przypalać styki, być może nawet do momentu kiedy trzeba będzie blaszki wymienić ale w większości przypadków wystarczy je oczyścić. To jednak też zależy od prądu jaki daje bateria. Jeśli to NiMH to nie ma się co martwić. Jeśli to Lipo 7,4V który może podawać chwilowo 100A no to trzeba już uważać i nie przesadzać zbytnio z auto bo wypalisz dziury w stykach na wylot. Silnik da sobie radę ale może się na komutatorze osadzać nagar szybciej, jedynie do Baterii Lipo 11V zdecydowanie polecam instalację mosfet. Jako taki, nie jest szczególnie drogi za to jest praktycznie wiecznym zabezpieczeniem styków. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted May 6, 2016 Author Report Share Posted May 6, 2016 Replika ma około 380 fps, uzywam baterii 9,6 nimh oraz lipo 7,4. Z wiekszym naciskiem na Nimh. Nie ukrywam, ze troche ten bezpiecznik mi przeszkadza w upchaniu tego, jest w plastikowej obudowie. Moge wywalic ten plastin i np bezpiecznik wraz z koncami przewodow owinac tasma izolacyjna ? Nie bedzie to sie nadmiernie nagrzewalo ? Bo wtedy tasma sie spali i narobie sobie problemow :P Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted May 6, 2016 Report Share Posted May 6, 2016 Dlatego uważam że mosfet to must have w replice. Ale w replikach które nie mają mosfetu, też zawsze wywalam bezpiecznik, nic mi się nigdy nie stało, ale jakieś ryzyko zawsze istnieje, ale tak samo może się przepalić mosfet lub stać się setki innych rzeczy. Według mnie bezpiecznik jest zbędny. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted May 6, 2016 Author Report Share Posted May 6, 2016 A jezeli juz go zostawie, ale tak jak opisalem wczesniej. Wyjme go z plastikowej obudowy i owine tasma izolazyjna ? Nie spali sie ta tasma ? Bo ta obudowa zajmuje za duzo miejsca i mi przeszkadza... i albo usune go calkowicie, ale wlasnie wyjme go z tej plastikowej obudowy i obwine tasma. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted May 6, 2016 Report Share Posted May 6, 2016 Nic się nie stanie jak wyjmiesz z plastiku i owiniesz taśmą/termokurczką. Ten plastiku jest chyba po to żeby zabezpieczyć szkło, a nie przed temperaturą. Quote Link to post Share on other sites
pioraj Posted May 6, 2016 Author Report Share Posted May 6, 2016 Wielkie dzieki za odpowiedz, pozdrawiam :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.