Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Spadek FPS po zmianie lufy na krótszą


Recommended Posts

Witajcie,

Zmieniłem front z M16 na M4 7,5". Wraz z nim zmienić musiałem lufę wewnętrzną na krótszą (247mm). Przed zmianą replika jako M16 miała 430 fps natomiast obecnie pokazuje 370 fps. Reszta podzespołów bez zmian. Szczelność też wzorowa. Z czego może wynikać różnica tylu fps?

Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Zmieniłem front z M16 na M4 7,5". Wraz z nim zmienić musiałem lufę wewnętrzną na krótszą (247mm). Przed zmianą replika jako M16 miała 430 fps natomiast obecnie pokazuje 370 fps. Reszta podzespołów bez zmian. Szczelność też wzorowa. Z czego może wynikać różnica tylu fps?

Z krótszej lufy oczywiście i nic z tym nie zrobisz oprócz wsadzenia mocniejszej sprężyny.

Popatrz sobie tutaj: http://wmasg.pl/pl/armoury/show/670034

10cm lufy, a daje różnicę aż 70fps.

Link to post
Share on other sites

Cylinder w Twojej replice to zapewne typ "0" typowy dla długich luf, tak więc tłok generuje kompresję od samego początku swojego ruchu, i wyrzuca kulkę z lufy zanim osiągnie właściwą szybkość.

Wytłumacz, bo dla mnie to całkowicie bez sensu.

Co za różnica (oprócz nadmiaru powietrza, ale nie o tym tutaj), czy kulka wyleci jak tłok dojdzie powiedzmy od początku do połowy, czy od połowy do końca? Jak to niby ma wpłynąć na prędkość kulki?

 

Zresztą cylinder i tak jest do zmiany ze względu na nadmiar wydmuchiwanego powietrza.

Link to post
Share on other sites

Wytłumacz, bo dla mnie to całkowicie bez sensu.

Co za różnica (oprócz nadmiaru powietrza, ale nie o tym tutaj), czy kulka wyleci jak tłok dojdzie powiedzmy od początku do połowy, czy od połowy do końca? Jak to niby ma wpłynąć na prędkość kulki?

 

Zresztą cylinder i tak jest do zmiany ze względu na nadmiar wydmuchiwanego powietrza.

 

Powietrze jest ściśliwe i podlega kompresji. Wykres cisnienia na dyszy będzie wyglądał mniej więcej jak na grafice poniżej:

 

5673_5410.jpg

 

(To nie jest wykres dokładnie tej sytuacji ale oddaje sens).

 

[EDIT]

 

Do autora tematu: Na jakich kulkach badasz to?

 

Spróbuj 0,30 grama i bądź zaskoczony.

Edited by matrigs
Link to post
Share on other sites

Ok, ma to ręce i nogi, jednak to tylko teoria.

 

Udowodnieniem tej teorii jest istnienie takiego zjawiska jak "joule creep" Polega ono własnie na tym że replika chociaż na lekkich kulkach strzela słabo, na cięższych dostaje "kopa".

 

Jest to spowodowane tym że ciężkie kulki dłużej spędzają czas w lufie przez co bardziej na nie oddziaływuje wspomniane wyżej cisnienie maksymalne.

 

Odsyłam do filmiku:

 

 

Od siebie dodam przykład że moja aktualna replika strzela 423 FPS na kulkach 0,2 oraz 367 na kulkach 0,3 co w przeliczeniu daje 449 FPS na kulkach 0,2.

 

Tak na marginesie (chociaż to warto by było założyć osobny temat, co już od jakiegoś czasu mam w planie) to w związku z tym uważam że chronowanie replik na 0,2 jest dla mnie bzdurą.

Link to post
Share on other sites

Udowodnieniem tej teorii jest istnienie takiego zjawiska jak "joule creep" Polega ono własnie na tym że replika chociaż na lekkich kulkach strzela słabo, na cięższych dostaje "kopa".

Jestem świadom istnienia takiego zjawiska (patrz: podlinkowany wyżej test G&P RF II), natomiast nie bardzo jestem przekonany, iż dowodzi to tego, że za dużo powietrza zmniejsza fps :icon_wink:

 

Chociaż przyznaję, wyjaśniało by to przyrost 70fps przy dodaniu 10cm lufy, który wydawał mi się aż absurdalnie duży :zastanawia:

 

W wolnej chwili (za jakieś 2 miesiące? :teethh:) wsadzę typ 0 do mp5 i pomierzę co wyszło. Bo dotychczas, to jakoś fpsy tylko mi rosły/stały w miejscu jak wsadzałem zdecydowanie za duże cylindry (np. 0 BU do promyka 407 + sorbo 6mm).

 

 

A przy chronowaniu powinna być oczywiście sprawdzana energia, ale jakoś nikomu nie chce się na to przestawić.

Link to post
Share on other sites

Stąd jeśli kompresja zaczyna się od razu po zwolnieniu tłoka (typ 0) ciśnienie wymagane do przepchnięcia kulki przez gumkę hop-up zostanie osiągnięte przy mniejszej prędkości tłoka, co dalej przełoży się na niższe szczytowe ciśnienie i w konsekwencji niższy wynik na chronometrze.

 

 

Dokładnie do takich samych wniosków doszedłem po wymianie cylindra w stockowym RK-08S. W stocku jest lufa 363 i cyl.0, a zmieniłem tylko cylinder na typ 2 i fpsy wzrosły o około 18.

 

tu szczegóły co i o ile:

https://rus.mil.pl/f...1#Comment_60961

 

Nie wiem po co na siłę staracie się udowadniać tą teorię. Przecież wyniki z chrono są wystarczającym dowodem.

 

Gdybym miał coś dodać do tej teorii, to zauważyłem że ten efekt występuje przy słabych replikach, powiedzmy ze sprężyną do około 400 fps. (kiedyś sprawdzałem jeszcze stock M249 z lufa 363 i cyl.0 i etekt taki sam, więc znam jedynie dwa przypadki, bo więcej replik z krótkimi lufami nie miałem).

 

Jednak w tym samym RK wstawiłem M150 to cylinder typu.0 zapewnił więcej fps od typu2. Zapewne tak mocna sprężyna potrafi przy takiej lufie sprężyć całą objętość cylindra "0" zanim kulka opuści lufę.

A jeżeli w podobnym czasie sprężymy większą ilość powietrza, to otrzymamy większe ciśnienie i fpsy.

 

 

 

PS zacytuję siebie z rusmila :icon_smile:

"Ja tam teorii, szczególnie w ersofcie, nie lubię. Mam chrono to nie muszę specjalnie myśleć co da mi więcej albo mniej fps "

Edited by Zachar
Link to post
Share on other sites

Dokładnie do takich samych wniosków doszedłem po wymianie cylindra w stockowym RK-08S. W stocku jest lufa 363 i cyl.0, a zmieniłem tylko cylinder na typ 2 i fpsy wzrosły o około 18.

No i ok, sprawa jest jasna w takim razie -efekt rzeczywiście występuje, ale do obniżenia fps aż o 70 to jednak trochę brakuje.

Jednak w tym samym RK wstawiłem M150 to cylinder typu.0 zapewnił więcej fps od typu2. Zapewne tak mocna sprężyna potrafi przy takiej lufie sprężyć całą objętość cylindra "0" zanim kulka opuści lufę.

A jeżeli w podobnym czasie sprężymy większą ilość powietrza, to otrzymamy większe ciśnienie i fpsy.

Kiedyś pisałem na forum o podobnym przypadku, z którym się spotkałem (lufa 363, M150 SHS i zmiana z 2 na 0 dająca spory wzrost fps bez utraty celności) to o mało nie zostałem zlinczowany :teethh:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...