Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Brak semi po wymianie na Li-po (potrzeba elektryka!)


Recommended Posts

Witam, ostatnio zakupiłem baterie li-po 11.1V, chcąc ją zainstalować koledzy z forum polecili mi instalację mosfetu i tak też zrobiłem. Wszystko niby ok, ale po częściowym złożeniu i teście okazało się, że replika ma bardzo szybki i potężny ogień automatyczny, a co najgorsze, przełączenie go na pojedynczy nic nie dawało. Z moich osobistych uwag, to mogę dodać że bateria wydaje się być zbyt mocna, bo jak trzepie gearboxem, to czarno widzę jego "długą" przyszłość. A tak poza tym, to myślałem na dodaniu opornika pomiędzy baterią, a mosfetem, ale to tylko moja propozycja.

Link to post
Share on other sites

Dobrze poskładana replika bez problemu zniesie 11.1 . Czytając twój post dochodzę do wniosku, że dałeś jednak ciała przy składaniu. Sprawdź przerywacz ognia w gearboxie, oraz czy ci nie wypadła sprężynka na listwie selektora. Ponadto sprawdź "wózek kostki stykowej", czy nie jest wytarty z lewej strony patrząc od tyłu.

 

Swoją drogą. Co to za replika, bo nic nie wspomniałeś?

Edited by Nitro
Link to post
Share on other sites

Chłopie pisałem Ci ... oporniki max 4W mogą wydzielić a silnik bierze z 10 A czyli ~100W . Od razu sobie wstaw potencjometr i roof zmieniaj potencjometrem ... Bramka tranzystora to wejscie które gdy otrzyma napiecie załącza obwód główny. PWM to kontrola załączania tranzystora tzn w ciąga sekundy potrafi wysłać 1000 impulsów , 700 o stanie 11.4 (tyle co batka) i 300 o stanie 0v , na przemian ,wychodzi ci z tego że mosfet da 70% mocy czyli np. 7v wyjdzie z tego.

Link to post
Share on other sites

Dobra, to może tak: Replika to CM-028A, jestem zielony w temacie części więc proszę o przykłady najlepiej w postaci zdjęć.

Sytuacja wygląda tak: Składałem i sprawdzałem te wszystkie zębatki tłokowe trzy razy, czy są ułożone tak jak trzeba, więc raczej to nie to. Sprężynkę też sprawdzałem, a jeśli chodzi o przerywacz ognia i wózek kostki stykowej, to nie wiem gdzie to i co to. Mogę jeszcze powiedzieć, że jak strzelałem na czysto, to po zmianie ognia na semi i wciśnięciu spustu za pierwszym razem było auto, jednak jak wcisnąłem drugi raz, to semi działało tak jak należy.

Mosfet: tran. IRF 1404, opornik 100 omów i 30 kiloomów.

Edited by Ryszard48
Link to post
Share on other sites

Na zębatce tłokowej załóż opóźniacz przerywacza. Magia c-nie :icon_wink:

Powtórzę się. I tak to rozwiąże problem. Wsadziłeś większy woltaż w stockową replikę. Przerywacz który tam jest zwyczajnie nie nadąża z rozłączeniem styków bo obroty silnika gwałtownie poszły do góry. Kup najprostszy opóźniacz za grosze, wsadź na zębatkę tłokową i się ciesz. Bez opóźniacza, jeżeli replika jest dobrze złożona na singlu, przy takim woltażu, możesz mieć podwójny strzał a z kulkami podawanymi do komory bursta trójstrzałowego i czasem więcej. Przy standardowej kostce stykowej to nigdy nie jest wina mosfetu (chyba, że jest spalony ale to co innego bo wtedy wystarczy baterie podpiąć do repliki i bez wciskania spustu leci ogniem ciągłym) bo to kostka odpowiada za zamknięcie obwodu.

Link to post
Share on other sites

Ale co ma opóźniacz do kostki stykowej? Opóźniacz zwiększa jedynie czas dyszy w tylnym położeniu, przez co kulka ma więcej czasu na przedostanie się do komory. W setupach hi-speed jest to element niezbędny, gdyż w przeciwnym wypadku będą losowe puste strzały.

 

Autor skarży się na auto only, a nie na puste, podwójne, potrójne strzały.

 

Jeżeli to ak to sprawdzić poprawność złożenia trybów selektora, sprawdzenie czy sprężynka z płytki selektora nie spadła, sprawdzić czy przerywacz nie jest ukruszony, zablokowany oraz czy się swobodnie porusza. Ostatnim elementem jest kostka stykowa, czy prawidłowo siedzi na swoim miejscu. W cymkach nie są zabezpieczone śrubką, przez co mogą wyskoczyć ze swojego miejsca przy składaniu.

 

Ja przed każdym złożeniem gb sprawdzam przerywacz tak.

 

W gb zostają same zębatki spust i kostka stykowa z wszystkimi sprężynkami. Tłok, cylinder, anty reversal wszystko leci out.

Składam połówki razem, ustawiam na płytką selektora semi. Przez otwór cylindra wkładam palec i przesuwam zębatkę tłokową, jednocześnie trzymając wciśnięty spust. Kręcę tak długo, aż usłyszę klik, czyli zwolnienie spustu. Jeżeli tego nie ma, to jest albo za wysoko ustawiona zębatka tłokowa, przez co nie współgra z przerywaczem, lub przerywacz w miejscu styku z zębatką jest wytarta.

 

Do autora.

 

Podrzuć fotkę przerywacza, i płytki selektora, oraz rozbierz kostkę stykową i pyknij kilka fot poszczególnych elementów.

Link to post
Share on other sites

Na zdjeciach widac jakby wszystko bylo dobrze zlozone, ale przerywacz jest w pozycji - przerwane.

Jest to tez pozycja full auto - w takim polozeniu przerywacz jest u góry i nie przerywa kostki stykowej (bo sie nie styka z zebatka).

Jezeli mimo strzelania - nadal bedzie tak podniesiony - znaczy ze zablokowal sie na auto - sproboj go opuscic na dol.

 

Pytanie czy akurat sie tak zatrzymal - czy tak jest non stop (wtedy wiadomo - semi nie bedzie).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...