Ryszard48 Posted March 3, 2017 Report Share Posted March 3, 2017 Witam, ostatnio zakupiłem baterie li-po 11.1V, chcąc ją zainstalować koledzy z forum polecili mi instalację mosfetu i tak też zrobiłem. Wszystko niby ok, ale po częściowym złożeniu i teście okazało się, że replika ma bardzo szybki i potężny ogień automatyczny, a co najgorsze, przełączenie go na pojedynczy nic nie dawało. Z moich osobistych uwag, to mogę dodać że bateria wydaje się być zbyt mocna, bo jak trzepie gearboxem, to czarno widzę jego "długą" przyszłość. A tak poza tym, to myślałem na dodaniu opornika pomiędzy baterią, a mosfetem, ale to tylko moja propozycja. Quote Link to post Share on other sites
wikol213 Posted March 4, 2017 Report Share Posted March 4, 2017 Opornik się spali (za duża moc) , jedyne co to PWM na bramkę tranzystora.Osobiście sam mam problem z semi w ak e&l bo z mosfetem i lipo 7.4 tak zapieprza ze nie ma singla (gdy sa kulki ) jak nie ma kul to singiel jest Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 4, 2017 Author Report Share Posted March 4, 2017 Gdzie ja taką bramkę walne, jak to cała płytka jest? Ja myślałem nad opornikiem, pomiędzy bateria a mosfetem. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted March 4, 2017 Report Share Posted March 4, 2017 (edited) Dobrze poskładana replika bez problemu zniesie 11.1 . Czytając twój post dochodzę do wniosku, że dałeś jednak ciała przy składaniu. Sprawdź przerywacz ognia w gearboxie, oraz czy ci nie wypadła sprężynka na listwie selektora. Ponadto sprawdź "wózek kostki stykowej", czy nie jest wytarty z lewej strony patrząc od tyłu. Swoją drogą. Co to za replika, bo nic nie wspomniałeś? Edited March 4, 2017 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
wikol213 Posted March 4, 2017 Report Share Posted March 4, 2017 Chłopie pisałem Ci ... oporniki max 4W mogą wydzielić a silnik bierze z 10 A czyli ~100W . Od razu sobie wstaw potencjometr i roof zmieniaj potencjometrem ... Bramka tranzystora to wejscie które gdy otrzyma napiecie załącza obwód główny. PWM to kontrola załączania tranzystora tzn w ciąga sekundy potrafi wysłać 1000 impulsów , 700 o stanie 11.4 (tyle co batka) i 300 o stanie 0v , na przemian ,wychodzi ci z tego że mosfet da 70% mocy czyli np. 7v wyjdzie z tego. Quote Link to post Share on other sites
ShadowPL Posted March 5, 2017 Report Share Posted March 5, 2017 Jaki mosiek i jaka replika od tego zacznij bo nic nie wiemy, na pierwszy rzut oka to wygląda na lipnie poskładane Quote Link to post Share on other sites
Dziku888 Posted March 6, 2017 Report Share Posted March 6, 2017 Na zębatce tłokowej załóż opóźniacz przerywacza. Magia c-nie ;) Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted March 6, 2017 Report Share Posted March 6, 2017 Ale to nie rozwiąże problemu auto na semi. To jest kwestia elektryki i/lub układu selektora, tak jak pisze Nitro. Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 6, 2017 Author Report Share Posted March 6, 2017 (edited) Dobra, to może tak: Replika to CM-028A, jestem zielony w temacie części więc proszę o przykłady najlepiej w postaci zdjęć. Sytuacja wygląda tak: Składałem i sprawdzałem te wszystkie zębatki tłokowe trzy razy, czy są ułożone tak jak trzeba, więc raczej to nie to. Sprężynkę też sprawdzałem, a jeśli chodzi o przerywacz ognia i wózek kostki stykowej, to nie wiem gdzie to i co to. Mogę jeszcze powiedzieć, że jak strzelałem na czysto, to po zmianie ognia na semi i wciśnięciu spustu za pierwszym razem było auto, jednak jak wcisnąłem drugi raz, to semi działało tak jak należy. Mosfet: tran. IRF 1404, opornik 100 omów i 30 kiloomów. Edited March 6, 2017 by Ryszard48 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 6, 2017 Report Share Posted March 6, 2017 Moze masz podwojne semi ? Tak jest z lipo 11.1 i mosfetem jak nie masz hamulca. Mi nawet przy 450 fps robi podwójny strzal na semi. Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 6, 2017 Author Report Share Posted March 6, 2017 No raczej nie mam podwójnego semi, bo po wciśnięciu i przytrzymaniu ogień jakoś się nie kończy. Quote Link to post Share on other sites
wikol213 Posted March 6, 2017 Report Share Posted March 6, 2017 Mi się przerywacz blokował na wystajacym lozysku , po zaokrągleniu wszystko bangla. Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 6, 2017 Author Report Share Posted March 6, 2017 (edited) Mógłbyś podać na jakimś przykładowym geraboxie gdzie to jest? Bo jakoś grafika google nie wystarcza... Edited March 6, 2017 by Ryszard48 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 7, 2017 Report Share Posted March 7, 2017 To jest taki maly element kolo zebatki tlokowej - wystajacy zabek na zebatce podnosi go. Wtedy przerywacz powinien jak nazwa wskazuje przerwac obwód - podbijajac do góry stycznik w kostce stykowej. https://www.google.pl/search?q=przerywacz+gearboxa+v3&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwia3JXB3MPSAhXMZpoKHQ8CCzwQsAQIJw&biw=1920&bih=950 Quote Link to post Share on other sites
Dziku888 Posted March 7, 2017 Report Share Posted March 7, 2017 Na zębatce tłokowej załóż opóźniacz przerywacza. Magia c-nie :icon_wink: Powtórzę się. I tak to rozwiąże problem. Wsadziłeś większy woltaż w stockową replikę. Przerywacz który tam jest zwyczajnie nie nadąża z rozłączeniem styków bo obroty silnika gwałtownie poszły do góry. Kup najprostszy opóźniacz za grosze, wsadź na zębatkę tłokową i się ciesz. Bez opóźniacza, jeżeli replika jest dobrze złożona na singlu, przy takim woltażu, możesz mieć podwójny strzał a z kulkami podawanymi do komory bursta trójstrzałowego i czasem więcej. Przy standardowej kostce stykowej to nigdy nie jest wina mosfetu (chyba, że jest spalony ale to co innego bo wtedy wystarczy baterie podpiąć do repliki i bez wciskania spustu leci ogniem ciągłym) bo to kostka odpowiada za zamknięcie obwodu. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 7, 2017 Report Share Posted March 7, 2017 Dziku ale nie doczytales ze na semi ma full auto a nie dwustrzal ? Wiec bardziej wyglada to na problem z przerywaczem. Moze lutujac do kostki stykowej kable od mosfeta cos zle skrecil. Albo zle skrecil listwe z boku. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted March 7, 2017 Report Share Posted March 7, 2017 Ale co ma opóźniacz do kostki stykowej? Opóźniacz zwiększa jedynie czas dyszy w tylnym położeniu, przez co kulka ma więcej czasu na przedostanie się do komory. W setupach hi-speed jest to element niezbędny, gdyż w przeciwnym wypadku będą losowe puste strzały. Autor skarży się na auto only, a nie na puste, podwójne, potrójne strzały. Jeżeli to ak to sprawdzić poprawność złożenia trybów selektora, sprawdzenie czy sprężynka z płytki selektora nie spadła, sprawdzić czy przerywacz nie jest ukruszony, zablokowany oraz czy się swobodnie porusza. Ostatnim elementem jest kostka stykowa, czy prawidłowo siedzi na swoim miejscu. W cymkach nie są zabezpieczone śrubką, przez co mogą wyskoczyć ze swojego miejsca przy składaniu. Ja przed każdym złożeniem gb sprawdzam przerywacz tak. W gb zostają same zębatki spust i kostka stykowa z wszystkimi sprężynkami. Tłok, cylinder, anty reversal wszystko leci out. Składam połówki razem, ustawiam na płytką selektora semi. Przez otwór cylindra wkładam palec i przesuwam zębatkę tłokową, jednocześnie trzymając wciśnięty spust. Kręcę tak długo, aż usłyszę klik, czyli zwolnienie spustu. Jeżeli tego nie ma, to jest albo za wysoko ustawiona zębatka tłokowa, przez co nie współgra z przerywaczem, lub przerywacz w miejscu styku z zębatką jest wytarta. Do autora. Podrzuć fotkę przerywacza, i płytki selektora, oraz rozbierz kostkę stykową i pyknij kilka fot poszczególnych elementów. Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 9, 2017 Author Report Share Posted March 9, 2017 Dobra, wróciłem i zrobiłem parę fotek, podsyłam w .rar na Mediafire. http://www.mediafire.com/file/78fk2l62jppn1lg/zdj%C4%99cia_repliki.rar Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted March 9, 2017 Report Share Posted March 9, 2017 Z zewnątrz wygląda ok, a w środku? Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 9, 2017 Author Report Share Posted March 9, 2017 Jest konieczność rozkręcania? Wcześniej nic w środku nie robiłem. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted March 10, 2017 Report Share Posted March 10, 2017 Pisałeś, że montowaleś mosfet to musiałeś rozebrać wcześniej GB. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted March 10, 2017 Report Share Posted March 10, 2017 Pisałeś, że montowaleś mosfet to musiałeś rozebrać wcześniej GB. Do V3? Nie musiał. Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 10, 2017 Author Report Share Posted March 10, 2017 Widocznie nie musiałem jak wszystko działa... Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 10, 2017 Report Share Posted March 10, 2017 Na zdjeciach widac jakby wszystko bylo dobrze zlozone, ale przerywacz jest w pozycji - przerwane. Jest to tez pozycja full auto - w takim polozeniu przerywacz jest u góry i nie przerywa kostki stykowej (bo sie nie styka z zebatka). Jezeli mimo strzelania - nadal bedzie tak podniesiony - znaczy ze zablokowal sie na auto - sproboj go opuscic na dol. Pytanie czy akurat sie tak zatrzymal - czy tak jest non stop (wtedy wiadomo - semi nie bedzie). Quote Link to post Share on other sites
Ryszard48 Posted March 10, 2017 Author Report Share Posted March 10, 2017 Nie no, mechanicznie wszystko jest ok, replikę wcześniej złożyłem i z niej strzelałem. Jakieś propozycje elektroniczne? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.