Ramboss Posted May 7, 2017 Report Share Posted May 7, 2017 Witam. Mam problem podany powyzej. Kiedy naciskam spust, slychac tylko cykniecie, jakby cos blokowalo zebatki. Kiedy ruszam zebatki srobokretem, to wszystko dzieje sie normalnie, ale po wlozeniu silnika nie da sie odbyc calego cyklu poprawnie. Rzecz stala sie nagle, tak po prostu, Myslalem ze to zacinka, bo strzelalem i nagle silnik przestal naciagac tlok, dzialaly same zebatki, dla singla pojedynczy cykl i dla auto full bez przerwania. Po ponownym zlozeniu gearboxa, nie wykrylem odlamanych zebow, ani z tloka ani zebatek. Zespol cylindra i dyszy tez siedzi na miejscu. Nie wiem co sie dzieje ;/ Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 7, 2017 Report Share Posted May 7, 2017 (edited) Działały same zębatki i przestały naciągać tłok? Tj. jak? Zębatki chodziły, a tłok się nie ruszał? Może masz tylny ząb zjechany czy coś w ten deseń? Czy sprawdzałeś czy tłok zazębia się z zębatkami po złożeniu GB? Czy sprawdzałeś czy tłok jest w prowadnicach po zamknięciu GB (jakiś np. patyczek do szaszłyka i lekko popchnąć tłok przed dyszę (o ille nie masz wyciszonej głowicy tłoka)? Nie ma możliwości, że włożyłeś silnik odwrotnie? Jak jest luzem to działa normalnie? Sprawdzałeś na innej baterii? Edited May 7, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted May 7, 2017 Author Report Share Posted May 7, 2017 Mam wyciszony zestaw niestety. Jak juz pisalem, srobokretem potrafie troche zebatki naciagnac, wiec tlok rusza. Baterii innej jeszcze nie sprawdzalem. Ale dziwne, bo to na prawde stalo sie nagle, kiedy jeszcze bateria dobrze ciagla (mam lipo 11). Tlok nienaruszony, ostatni zab jest caly (metalowe zeby). Silnik luzem tez nie potrafi ruszyc. Na odwrot wlozyc tez nie bylo opcji, w koncu to sie obraca w 1 strone i tak. Przy innym silniku ta sama sytuacja. Quote Link to post Share on other sites
władek Posted May 7, 2017 Report Share Posted May 7, 2017 Sprawdź jak wyglądają styki i ich prowadnica tj ten "wózek". Czy silnik działa gdy nie jest włożony do gearboxa? Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted May 7, 2017 Report Share Posted May 7, 2017 Nie założyłeś odwrotnie wsuwek na silniku? (nie odwróciłeś polaryzacji?) Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 7, 2017 Report Share Posted May 7, 2017 Skoro silnik nie rusza luzem to sprawdź elektrykę. Najpierw sprawdź sam silnik podłączony do baterii. Jak możesz to sprawdź też na innej baterii. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted May 7, 2017 Author Report Share Posted May 7, 2017 Silnika nie ruszalem nawet. Elektryka jest w porzadku, kreci jak szatan na 11V, tak samo jak przy innym silniku. Jutro sprawdze inna batke. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 7, 2017 Report Share Posted May 7, 2017 (edited) Silnik luzem tez nie potrafi ruszyc. Kreci jak szatan na 11V, tak samo jak przy innym silniku. No, czekaj, ale jak? Edited May 7, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted May 8, 2017 Author Report Share Posted May 8, 2017 Scislej - obraca sie z zawrotna predkoscia i wyrywa sie z rak. Dzisiaj probowalem inna bateria, sytuacja taka sama. Dobra, juz silnik potrafi wykonac cykl obrotu zebatek, ale jak wczesniej nie naciaga tloka. Z srodka slychac odglosy ocierania sie zebatek o siebie. Dysza wykonuje ruchy jak podczas normalnego cyklu. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 8, 2017 Report Share Posted May 8, 2017 Sprawdź ten nieszczęsny tłok, jego prowadnice. Jak działa to wszystko na otwartej jednej połówce GB. Brzmi to jakby zęby nie łapały tłoka, co jeśli ten siedzi w prowadnicach jest z deczka niemożliwe.. chyba, że za mało wystaje z cylindra... ale to byś zauważył przed złożeniem repliki. Bo rozumiem, że składałeś z głową tj. rozebrałeś wszystko, wyczyściłeś, sprawdziłeś czy działa.... Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted May 8, 2017 Author Report Share Posted May 8, 2017 Tak jest. Replike ta skladalem juz chyba 30 razy bo musialem na niej przeprowadzic testy na roznych czesciach, zawsze skladalem bez tego problemu co mam teraz. Obie prowadnice sa na miejscu, nie jest nic ulamane. Teraz dopiero zauwazylem, ze naciskajac zeby tloka, wciskaja sie o jakis 1 mm w glab, jakby ich plastik nie trzymal, i to chyba o to chodzi bo nie widze innej opcji.. ;/ Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 8, 2017 Report Share Posted May 8, 2017 (edited) No i pewnie tu masz psa pogrzebanego. Jak już lata to raczej tego nie uratujesz, chociaż sam pewnie lepiej ocenisz czy można tam działać. Zależy jak to wygląda... Pewnie nowy tłoczek musisz sobie załatwić. Z ciekawości - wklejałeś listwę przed montażem (tj. teraz to już raczej po ptokach, ale czy wcześniej wklejałeś). Edited May 8, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted May 10, 2017 Author Report Share Posted May 10, 2017 Nie wklejalem listwy. Sproboje najwyzej cos wykombinowac, ale nie wiem bo mam 2 lewe rece wiec licze na szczescie :) Quote Link to post Share on other sites
PaBlito5671 Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Też miałem coś podobnego w Rk 02, wyjąłem batke, odczekałem 5 min włożyłem batke i działa :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.