Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Łożyska cm.030 (Glock Cyma)


Recommended Posts

Witajcie.

 

Czy jest mi w stanie ktoś powiedzieć czy standardowe łożyska 6mm do "dużych" gearboxów pasują do GB w AEPie Cymy?

 

150zł za komplet NineBall'a do TM to zdecydowanie więcej niż byłbym skłonny wydać, a niestety nylonowe tulejki w moim egzemplarzu mają straszne luzy na boki.

 

Niestety nie znalazłem nigdzie wymiarów łożysk gearboxowych.

 

W aepie łożyska mają wymiary:

 

średnica osadzenia - 6mm

otwór pod ośkę - 2,5mm

wysokość (grubość) - około 2,5mm

grubość kołnierza - około 0,7mm

średnica kołnierza - około 7mm

 

Gdyby ktoś mógł sprawdzić wymiary łożysk 6mm (ślizg lub kulkowe, to bez znaczenia) byłbym wdzięczny.

Link to post
Share on other sites

Za dużo zachodu, a poza tym nie chce mi się czekać na promocję. GB mam rozebrany teraz, i wolałbym poskładać go już na porządnych łożyskach.

Jeśli standardowe AEG-owe ślizgi nie będą pasować, to sobie dotoczę z brązu.

Ewentualnie wynalazłem łożyska z kołnierzem - F682X ZZ. Wymiarowo wg opisu pasują, a cenowo wychodzą i tak taniej niż NineBall.

 

P.S.

Dziwi mnie że nigdzie nie ma ślizgowych z brązu, tylko stalowe. Podejrzewam, że to ze względu na cenę materiału, bo brąz jako taki na ślizgi jest idealny (dość twardy i samosmarowny), na pewno lepszy niż nylon...

Link to post
Share on other sites

OK, dzięki za info. Jeśli w karabinie brąz wytrzymywał kilka sezonów, to w tej klamce też powinien być OK.

 

Jednak ponowię prośbę o sprawdzenie wymiarów ślizgów 6mm do AEGów - w sumie najistotniejsza jest średnica otworu pod ośkę, bo z grubości zawsze mogę zebrać jeśli będą za duże. Albo po prostu jeśli ktoś ma zębatki na wierzchu to zmierzy ośkę...

Link to post
Share on other sites

Przerabialiśmy z chłopakami z teamu ten sam temat, kombinowaliśmy na różne sposoby i w końcu kupiliśmy zwykłe łożyska kulkowe 6mm do AEGa i te włożyliśmy. Z tym że ośka kół zębatych jest mniejszej średnicy niż otwór w łożysku i musieliśmy na każdą ośkę dać odpowiednią tulejke. Teraz śmiga aż miło, łożyska i koła zębate są wycentrowane, wypodkładkowane, a i klamka pracuje dużo lepiej :) Polecam Ci takie rozwiązanie, nie drogo a tak samo dobrze :)

Link to post
Share on other sites

Z tym że ośka kół zębatych jest mniejszej średnicy niż otwór w łożysku i musieliśmy na każdą ośkę dać odpowiednią tulejke.

Dzięki wielkie, właśnie tej informacji potrzebowałem. A można wiedzieć z czego te tulejki na ośki dorobiliście? Bo teraz pytanie co będzie łatwiej/taniej dorobić - tulejki na ośki czy całe ślizgi.

Link to post
Share on other sites

Różnica jest odczuwalna, może nie jest kolosalna ale słychać, że na kulkowych pracuje to lepiej, płynniej i ciszej, tym bardziej, że stockowe łożyska były "plasticzane" ślizgowe, a wrzuciliśmy stalowe kulkowe. Przy okazji zęby zostały wypodkładkowane i to też bardzo poprawiło kulturę pracy, teraz klamka strzela dużo ciszej i zwiększył się ROF (chociaż ROF zwiększył się też dlatego, że przy okazji zmieniliśmy okablowanie na większej średnicy kable, pozbyliśmy się niepotrzebnych złączek i zamontowaliśmy baterię LiPo).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...