aramis Posted November 5, 2017 Report Share Posted November 5, 2017 Witajcie. Czy jest mi w stanie ktoś powiedzieć czy standardowe łożyska 6mm do "dużych" gearboxów pasują do GB w AEPie Cymy? 150zł za komplet NineBall'a do TM to zdecydowanie więcej niż byłbym skłonny wydać, a niestety nylonowe tulejki w moim egzemplarzu mają straszne luzy na boki. Niestety nie znalazłem nigdzie wymiarów łożysk gearboxowych. W aepie łożyska mają wymiary: średnica osadzenia - 6mm otwór pod ośkę - 2,5mm wysokość (grubość) - około 2,5mm grubość kołnierza - około 0,7mm średnica kołnierza - około 7mm Gdyby ktoś mógł sprawdzić wymiary łożysk 6mm (ślizg lub kulkowe, to bez znaczenia) byłbym wdzięczny. Quote Link to post Share on other sites
gratek Posted November 5, 2017 Report Share Posted November 5, 2017 Poszukaj na azjatyckich sklepach promocji, często kupisz za mniejsze pieniądze. Z pół roku temu dorwałem ślizgi LayLax na WGC za $3,80. Trudno zbywalny towar, więc co jakiś czas przeceniają. Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted November 5, 2017 Author Report Share Posted November 5, 2017 Za dużo zachodu, a poza tym nie chce mi się czekać na promocję. GB mam rozebrany teraz, i wolałbym poskładać go już na porządnych łożyskach. Jeśli standardowe AEG-owe ślizgi nie będą pasować, to sobie dotoczę z brązu. Ewentualnie wynalazłem łożyska z kołnierzem - F682X ZZ. Wymiarowo wg opisu pasują, a cenowo wychodzą i tak taniej niż NineBall. P.S. Dziwi mnie że nigdzie nie ma ślizgowych z brązu, tylko stalowe. Podejrzewam, że to ze względu na cenę materiału, bo brąz jako taki na ślizgi jest idealny (dość twardy i samosmarowny), na pewno lepszy niż nylon... Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted November 5, 2017 Report Share Posted November 5, 2017 Po czasie takie brązowe łożyska się deformują. G&G zastosowało coś takiego w starej serii m14. Łapało to luzy i wyglądało paskudnie po kilku sezonach. Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted November 5, 2017 Author Report Share Posted November 5, 2017 OK, dzięki za info. Jeśli w karabinie brąz wytrzymywał kilka sezonów, to w tej klamce też powinien być OK. Jednak ponowię prośbę o sprawdzenie wymiarów ślizgów 6mm do AEGów - w sumie najistotniejsza jest średnica otworu pod ośkę, bo z grubości zawsze mogę zebrać jeśli będą za duże. Albo po prostu jeśli ktoś ma zębatki na wierzchu to zmierzy ośkę... Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted November 6, 2017 Report Share Posted November 6, 2017 Przerabialiśmy z chłopakami z teamu ten sam temat, kombinowaliśmy na różne sposoby i w końcu kupiliśmy zwykłe łożyska kulkowe 6mm do AEGa i te włożyliśmy. Z tym że ośka kół zębatych jest mniejszej średnicy niż otwór w łożysku i musieliśmy na każdą ośkę dać odpowiednią tulejke. Teraz śmiga aż miło, łożyska i koła zębate są wycentrowane, wypodkładkowane, a i klamka pracuje dużo lepiej :) Polecam Ci takie rozwiązanie, nie drogo a tak samo dobrze :) Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted November 6, 2017 Author Report Share Posted November 6, 2017 Z tym że ośka kół zębatych jest mniejszej średnicy niż otwór w łożysku i musieliśmy na każdą ośkę dać odpowiednią tulejke. Dzięki wielkie, właśnie tej informacji potrzebowałem. A można wiedzieć z czego te tulejki na ośki dorobiliście? Bo teraz pytanie co będzie łatwiej/taniej dorobić - tulejki na ośki czy całe ślizgi. Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted November 6, 2017 Report Share Posted November 6, 2017 Szczerze mówiąc to nie wiem dokładnie z jakiej stali te tulejki są bo daliśmy kółka zębate z łożyskami dla tokarza i on to dopasował za grosze. Napewno będzie taniej dorobić tulejki niż same łożyska ślizgowe. Quote Link to post Share on other sites
władek Posted November 6, 2017 Report Share Posted November 6, 2017 szkielet1990 słychać różnicę w działaniu w porównaniu do stockowych? Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted November 6, 2017 Report Share Posted November 6, 2017 Różnica jest odczuwalna, może nie jest kolosalna ale słychać, że na kulkowych pracuje to lepiej, płynniej i ciszej, tym bardziej, że stockowe łożyska były "plasticzane" ślizgowe, a wrzuciliśmy stalowe kulkowe. Przy okazji zęby zostały wypodkładkowane i to też bardzo poprawiło kulturę pracy, teraz klamka strzela dużo ciszej i zwiększył się ROF (chociaż ROF zwiększył się też dlatego, że przy okazji zmieniliśmy okablowanie na większej średnicy kable, pozbyliśmy się niepotrzebnych złączek i zamontowaliśmy baterię LiPo). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.