Cicha_Mysza Posted January 16, 2018 Report Share Posted January 16, 2018 Niektórym znany jest ten problem po zmianie zębatek na odrobinę gróbsze od stokowych lub jeśli ktoś źle wypodkładkuje gearbox zaczyna nam się blokować gearbox i przegrzewać silnik . Dlaczego....??? Powód jest bardzo błahy wszystko sprowadza się do podkładkowania w którym to musimy sprawić aby zębatki chodziły idealnie lecz gdy ktoś źle to zrobi i doda jedną lub 2 podkładki za dużo to siła tarcia silnika o zębatki etc. Będzie zbyt duża, silnik się nagrzeje i odmówi nam współpracy lub wywali nam bezpiecznik w replice Przerabiałem już ten problem w conajmniej 2 replikach Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted January 17, 2018 Report Share Posted January 17, 2018 Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 17, 2018 Report Share Posted January 17, 2018 Ilość i grubość podkładek, zębatki, szkielet, łożyska i siła skręcenia gearboxa - to są rzeczy na które trzeba patrzeć. Samo podkładkowanie nie jest trudne, trudniejsze jest ich wypoziomowanie. Podkładki? 0,1, 0,15 oraz 0,2mm to minimum. Mając taki zestaw jestem w stanie spodkładkować zębatki z dokładnością do 0,05mm. Quote Link to post Share on other sites
Karczu Posted January 17, 2018 Report Share Posted January 17, 2018 Co masz na myśli mówiąc wypoziomowanie? Ustawienie odpowiednio pod zębatkę silnikową i zęby tłoka? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 18, 2018 Report Share Posted January 18, 2018 Podkładkowanie, czyli zniwelowanie luzów góra<>dół. Poziomowanie to już ustawienie zębatek na odpowiedniej wysokości względem zębatki sąsiadującej/tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.