Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Cicha_Mysza

Problem z Blokującym się gearboxem i przegrzewających się wtykach/silniku po zmianie zębatek lub złym wypodkładkowaniu

Recommended Posts

Niektórym znany jest ten problem po zmianie zębatek na odrobinę gróbsze od stokowych lub jeśli ktoś źle wypodkładkuje gearbox zaczyna nam się blokować gearbox i przegrzewać silnik . Dlaczego....???

Powód jest bardzo błahy wszystko sprowadza się do podkładkowania w którym to musimy sprawić aby zębatki chodziły idealnie lecz gdy ktoś źle to zrobi i doda jedną lub 2 podkładki za dużo to siła tarcia silnika o zębatki etc. Będzie zbyt duża, silnik się nagrzeje i odmówi nam współpracy lub wywali nam bezpiecznik w replice

Przerabiałem już ten problem w conajmniej 2 replikach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilość i grubość podkładek, zębatki, szkielet, łożyska i siła skręcenia gearboxa - to są rzeczy na które trzeba patrzeć. Samo podkładkowanie nie jest trudne, trudniejsze jest ich wypoziomowanie. Podkładki? 0,1, 0,15 oraz 0,2mm to minimum. Mając taki zestaw jestem w stanie spodkładkować zębatki z dokładnością do 0,05mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podkładkowanie, czyli zniwelowanie luzów góra<>dół. Poziomowanie to już ustawienie zębatek na odpowiedniej wysokości względem zębatki sąsiadującej/tłoka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...