Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 [BOI/CUSTOM]


Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Sprawa wygląda tak że planuje wrócić do ASG po 5 latach przerwy. Mam swoją starą emke BOIa (w sumie tylko body) w środku mam wzmocnione zębatki CA, hi-torque silnik, zestaw bore-up Guardera, tłok z metalowymi zębami, łożskowana prowadnica sprężyny, precka Promyka, niskooporowe kable nie pamiętam tylko jaka jest komora hop-up.

 

I teraz zastanawiam się co z tym zrobić. Przez to że to trochę leży to myślałem żeby wymienić cały zestaw cylindra, gumka HU, no i sprężyna. Do tego wleci jakieś teflon fix i podkładkowanie.

 

Problem jest taki że nie wiem co się teraz kupuje bo nie byłem w temacie w ogóle przez te ostatnie lata. W sklepach dużo większy wybór jest, co nie ułatwia wyboru.

 

Celem jest 350 fps i maksymalny zasięg. Wynika to z tego że teraz mieszkam w UK i tutaj to jest max :icon_evil:.

 

Moglibyście mi polecić co z tym zrobić, co wymienić?

Link to post
Share on other sites

Najlepiej oddać na serwis, ale to nie pomoc.

 

Cylinder powinien być dopasowany do lufy oraz kulek.

350fps powinna dać sprężyna SP90 Guarder.

 

Co wymienić? Hmmm... Ciężko powiedziec, z tego co piszesz wygląda to na dobrze poskładaną replikę, jednak czas robi swoje. Te części, które byly 5 lat temu mogą być przeżytkiem, mógł też na nie podziałać czas. Głównie chodzi mi tu o gumkę hu, oringi itp. - o szczelność.

 

Tłok z iloma metalowymi zębami? Tłok plastikowy czy aluminiowy?

Jeśli głowica tłoka pochodzi z zestawu BU Guarder'a - do wymiany. Nie wiem jak kiedyś, ale od 3 lat od kiedy zajmuję się serwisem one zawsze pękały, więc sądzę, że kiedyś też. Sprawdź w jakim jest stanie.

Zamontuj sorbopad 40D + neopad. Ochroni to szkielet przed pęknięciem. Tu też warto sprawdzić w jakim stanie jest szkielet, najlepiej obejrzyj każdą część dokładnie czy nie jest zużyta, pęknięta, w jakiej jest kondycji itp.

Koniecznie sprawdź podkładkowanie i wypoziomowanie zębatek. Zębatki środkowa i tłokowa nie mogą mieć luzów góra<>dół, muszą się kręcić swobodnie, bez żadnego tarcia, a jednocześnie zazębiać się jak najwiekszą powierzchnią zębów. Zębatka silnikowa powinna mieć lekki luz góra<>dół tak aby wyregulować silnik. Kilka podkładek oczywiście na zębatce silnikowej się przyda by nie był to luz 1cm, a 0,2-0,3mm. Na wyczucie.

Warto jeszcze wspomnieć o wypoziomowaniu zębatki tłokowej względem tłoka, tak aby zazębiała się z tłokiem pełną płaszczyzną zębów. No i koniecznie o korekcie AOE.

 

Sprężynę pewnie nie wiesz jaką masz, warto zobaczyć czy ma szlifowane końce, czy zwój jest nieregularny i ile daje kg. Wtedy pi razy oko można określić ile da fps. Jednak ważny też jest jej skok, długość i inne czynniki, czyli gwałtowność sprężania.

 

Do tego standardowo czyszczenie wszystkiego, odtluszczenie i smarowanie dedykowanymi smarami, inny smar do zębatek i inny do pneumatyki. Musi być to odpowiedni smar, nie oszczędzaj tutaj i nie kupuj jakiś litowych typu ŁT itp...

 

Co jeszcze? Wymiana gumki, dopasowanie jej do dyszy, uszczelnienie na lufie i sztywne zamocowanie jej w komorze. Odpowiednio dociśnięta i zdystansowana komora do/od szkieletu. Tu zastosuj o-ringi, a nie sprężyny dociskowe.

 

Tak jak wyżej Brutus wspomniał, warto zainwestować we flathopa. R-hopa osobiście nie stosuje, wolę flata.

 

Pewnie coś do zrobienia/wymiany by się coś znalazło. Jak coś to pisz.

Link to post
Share on other sites

Dzięki pany za pomoc.

 

Ciekawy ten patent z flat hopem, ja pamietam dystansery typu H :icon_biggrin: Czy flat od Promyka jest ok? Gumkę wyczytałem że każdy daje Systeme czarną.

 

Tłok jest z tworzywa z całymi, wszystkimi metalowymi zębami. Ale jak mówisz, myśle że gumki są sparciałe itp dlatego chce to wymienić. Mogę już wydać te 200 zeta na nowy zestaw. Patrzyłem na głowice tłoka POM, nowy cylinder, dysza, i głowica cylindra. W sumie tłok chyba starczy. W sumie mogę wymienić all na SHS, na pewno nie zaszkodzi.

Np takie coś?

http://zbrojownia.li...products_id=835

 

Wallop, polecisz mi jakieś smary i czym to czyścić? Chyba że jakiś zwykły rozpuszczalnik styknie. Nie wiesz czy znajdę też jakieś tutoriale jak dopasować dyszę do HU? W UK ciężko o serwisanta ASG, musze robić wszystko sam. Jestem w miarę manualny, rozbierałem już GB wcześniej, więc powinno być ok.

 

Kolejna sprawa, przy tych 350 fps to chociaż bym rofa zwiększył. Wcześniej działałem na LiPo 11V, czy to teraz wystarczy czy coś jeszcze ogarnąć?

 

Co do wzmocnienia GB to takie coś znalazłem.

http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?cPath=57_89&products_id=735

http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?cPath=57_89&products_id=1133

Coś takiego, czy w ogóle nie w tym kierunku?

Edited by Russo
Link to post
Share on other sites

Zanim co kolwiek kupisz, zastanów się czy jest sens wymieniać to co masz teraz czy lepiej to po prostu lekko ulepszyć. Nie widzę sensu aby wymieniać pneumatykę. Sprawdź czy jest szczelna, w jakim stanie są o-ringi. Objetość cylindra dopasuj do lufy, znając życie jest źle dobrany. Zestaw shs, który podałeś to gówno, nie kupuj tego.

 

Zestaw który masz jest dobry, wymień tylko głowicę tłoka i dopasuj cylinder do lufy i kulek. Do tego sorbopad i neopad. Jaką masz długość tej lufy prometheus'a?

 

Używam tych smarów

http://asgrevolution.com.pl/sklep/gazy-i-smary/19-smar-do-cylindra-asgrevolution.html

http://asgrevolution.com.pl/sklep/gazy-i-smary/21-smar-teflonowy-ptfe-asgrevolution.html

 

Mblock i blachy wzmacniające to niezbyt rozsądny pomysł. 350fps to mała moc i nie wymaga wzmocnień. Mblock nie wzmacnia tylko przenosi energię uderzenia na korpus, a ten może pęknąć. Przy mblocku szkielety gb też pękają. Przy blachach tak samo.

Poza tym mblock i blachy mogą powodować problemy ze spasowaniem.

 

Jeśli chcesz zwiększyć rof'a to lipo 11 wystarczy. Silnik masz ht, pytanie dokładnie jaki model. Do tego brakuje tyko lepszych zębatek o małym przełożeniu. Przyda się też mosfet z aktywnym hamulcem. Kable też można nowe bo to grosz + wtyki T.

Link to post
Share on other sites

Nie mam jeszcze jak sprawdzić, dopiero paczka idzie do mnie ze szpejem. Kontrolnie zapytałem się wcześniej bo chciałem zamówić części żeby już szły.

 

Długość lufy jest stockowa czyli te 30 cm. Podejrzewam że może być źle dobrany, pamiętam że ma otwór w cylindrze.

Coś takiego:

http://www.taiwangun.com/zestawy-cylindra-2/zestaw-cylindra-o-powiekszonych-srednicach-do-m4a1-sr16-m733-guarder?from=listing&campaign-id=19

Nie wiem nawet czy to nie dokładnie to samo. Biorąc pod uwagę że mieszkałem wtedy w Krk to mogłem brać od nich części.

 

Znalazłem tez te podkładki 40D na głowicę cylindra i jak ogarnąć AOE więc jest spoko.

 

MOSFETa nie mam, ale planowałem zakup. Jakieś konkretne polecacie? Widziałem że sporo osób chwali jakieś zestawy co ktoś z forum robi po 50-60 zeta bodajże.

Link to post
Share on other sites

Może być samoróbka, sporo tego na allegro. Ale jak już to weź z aktywnym hamulcem. Jeśli chcesz coś "markowego" to GATE Pico AAB polecam od siebie. Sporo tego montowałem i nigdy nie było problemów.

 

Co do cylindra, Guarder BU najmniejszy cylinder ma typ2, więc i tak za duży. Kup typ3 bore-up

 

http://www.asgshop.pl/produkt.php?cat=19&mid=24&id=510

Link to post
Share on other sites

Heh, zależy od zębatek. Skupiamy się tylko na gbv2, więc w grę wchodzą tłoki 14,5, 15, 16 zębne. Można wziąć pod uwagę jeszcze shortstroke :P

DSG w sumie też wykorzystuje połowę zębów tłoka.

Są też tłoki half teeth :D

 

Standardowa emka ma zębatki 18:1, do nich tłok 14,5, 15 lub 16 zębów.

Tak czy siak, potrzeba 14,5 lub 15 do korekty AOE. 16 zębów może być, ale trzeba ściąć drugi lub nawet trzeci ząb. Tłok Retro Arms ma 14,5 zęba i jest to najlepszy wybór jeśli chodzi o ilość zębów. Ścięty drugi ząb to konieczność, czasem jednak trzeba ściąć również trzeci lub pół trzeciego. Zerknij na filmy na yt o korekcie AOE (angle of engagement)

Link to post
Share on other sites

Nie ma tłoków z inną ilością zębów. Natomiast można zęby usunąć, tzw short stroke. Usuwasz 2-3-4-5 ostatnich zębów, skracasz drogę tłoka o połowę i tym samym zwiększasz szybkostrzelność bo cykl trwa o wiele krócej. Jednak masz spore spadki fps'ów.

 

Warto pomyśleć o dsg, jednak ja jestem zwolennikiem połączenia zwykłych, szybkich zębatek np 12:1, mocnego neodymowego silnika high torque, lipo 11 i mosfetu. Najlepszy efekt według mnie. Spokojnie da się uzyskać rof na poziomie 30k/s i zabójczą reakcję.

 

Sądzę jednak, że budowanie repliki pod rof to albo chęć podbudowania ego, czyli lans albo ciekawość jak to działą i chęć zwykłej zabawy albo chęć posiadania jak najszybszej reakcji na spust.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Kminie z tym co mam teraz. Silnik jest ht juz w sumie, lipo i mosfet będzie.

 

Myślałem w kierunku że jak musze mieć te 350 fps to chociaż rofa mogę poprawić. Aczkolwiek nie jest priorytetem bo wiadomo pierw pasuję doprowadzić replikę do działania a potem kombinować.

Link to post
Share on other sites

Nie, replikę składasz raz. Określasz konkretne wymagania, osiągi, parametry i to jak replika ma działać. Potem weryfikujesz czy to w ogóle wykonalne, potem robisz plan, zbierasz kasę i budujesz.

 

Można robić to na raty, ale jeśli chodzi o gearbox, powinno się go poskładać raz, porządnie i nie ruszać. Dopiero jak zajdzie potrzeba np awaria, przegląd albo zmiana planu.

 

Mając tak mocne ograniczenia dt fps'ów skupiłbym się nie na rofie, który i tak będzie spory, a na powtarzalności, wysokiej kulturze pracy i bezawaryjności. Możliwie najszybszej reakcji na spust, zasięgu i celności.

 

Co ja bym wrzucił?

 

Titan v2

Lufę precyzyjną PDI lub Edgi lub został przy aktualnym promyku

Flathop'a

Dobrej jakości pneumatykę np.:

- sorbopad 40D

- sprężynę Guarder SP90

- dysza i gumka do dopasowania

- popychacz dyszy Guarder v2

- cylinder bu typ3 lub nawet typ4

- głowicę tłoka płaską Modify

 

W sumie tyle. Kompletny, pełnowymiarowy tuning. Reszta części zostaje.

Link to post
Share on other sites

W sumie to ma sens, ogarnąć porządnie żeby ładnie działał a nie ścigać się na rofa czy fps. Nigdy nie myślałem w ten sposób. Jedyne co robiłem to jakieś druciarstwo itp.

 

 

Titan v2

Lufę precyzyjną PDI lub Edgi lub został przy aktualnym promyku - zostane przy promyku :icon_biggrin:

Flathop'a

http://asgrevolution...t-lay-lax-.html

Dobrej jakości pneumatykę np.:

- sorbopad 40D

http://asgrevolution...-50d-soft-.html

- sprężynę Guarder SP90.

- dysza i gumka do dopasowania - gumka systemy a dysza np guardera?

http://asgrevolution...der-m4-m16.html

http://asgrevolution...rna-miekka.html

- popychacz dyszy Guarder v2

http://asgrevolution...-2-guarder.html

- cylinder bu typ3 lub nawet typ4

- głowicę tłoka płaską Modify - a co jak by dac guardera nowego?

http://asgrevolution...fy-bore-up.html

https://gunfire.pl/p...wu-Bore-Up.html

 

Weż zobacz czy dobre znalazłem. Nie spodziewałem się że głowica tłoka będzie taka droga :icon_biggrin: Resztę w sumie już wspomniałeś i dodałem sobie do listy zakupowej.

 

Edit:

Czy są o-ringi do głowić bore-up czy trzeba robić ten patent na rozgrzewanie i powiększanie o-ringa? Nawet na asg revolution nie mają powiększonych o-ringów.

 

Znalazłem też uszczeki dyszy shs, tylko że pewno nie do BU. Czy jest sens się w to bawić czy wymienić całą dyszę?

Edited by Russo
Link to post
Share on other sites

Dyszę zostaw bo masz taką samą jak w linku. To ta sama z zestawu Bu Guarder'a który masz zamontowany.

 

Chodzi o dopasowanie dyszy i gumki by dawały szczelność. Dyszę zostaw, skup się na gumkach. Madbull niebieski lub czerwony, fioletowa prometheus, czarna prometheus, czarna systema energy

 

Głowica modify jest dobra, ale jest aluminiowa. Nie. Guarder to gówno, też nie.

Z głowic weź jedną z tych:

 

http://asgrevolution.com.pl/sklep/czesci-gearboxa/336-lozyskowana-glowica-tloka-pom-ultimate.html

http://asgrevolution.com.pl/sklep/czesci-gearboxa/911-lozyskowana-glowica-tloka-modify.html

 

Osobiście wolę modify, ale to po prostu moje widzi mi się. To zwykła głowica, nie bu. Musisz dopasować o-ring do bu, pasować prawdopodobnie będzie ten który masz aktualnie zamontowany. Nie baw się w żadne rozciąganie i podgrzewanie bo to jest rozwiązanie na chwilę. Oringi są wszechobecne, po prostu idź do hydraulicznego z zespołem pneumatyki i dopasuj na miejscu odpowiedni. Jeśli nie, to szukaj o-ringa w okolicach wymiaru 20x2,5mm, ja tutaj kupuje różne o-ringi:

 

http://oringi-simmeringi.sklep.pl/oringi-11-20-mm-oring-20x2-5-nbr,c14,p735,pl.html

 

Zaopatrz się także w inne rozmiary kup kilka o-ringów np 10szt o różnych rozmiarach. Kup też o-ring 5x1mm na dyszę lub nawet 5x1,2mm. Do dysz Guarder'a i do głowic cylindra Guarder dobrze pasuje jednak 5x1mm. Warto wymienić, da idealną szczelność.

 

Dystanser ok.

Sorbopad ok, ale dorzuć jeszcze neopad.

Popychacz ok, cena trochę wysoka bo one kosztują około 30zł, ale ok.

Do pneumatyki kup ten smar

 

http://asgrevolution.com.pl/sklep/gazy-i-smary/19-smar-do-cylindra-asgrevolution.html

 

A do zębatek ten:

 

http://asgrevolution.com.pl/sklep/gazy-i-smary/21-smar-teflonowy-ptfe-asgrevolution.html

 

Kup też taśmę teflonową i jak znajdziesz gdzieś przy okazji to klej do gwintów - przyda się. Benzyna ekstrakcyjna też się przyda, ewentualnie IPA. Klej cyjanoakrylowy elastyczny, od biedy może być superglue, ale nie polecam. Ja używam Locktite, jest idealny.

Link to post
Share on other sites

Dzięki stary za pomoc. Czekam na replikę, zamawiam powoli rzeczy i będę działał.

 

Znalazłem tez sorbopad i neopad w zestawie. Rozumiem wywalam to co jest na głowicy cylindra, przyklejam sorbo na to przyklejam neopada i potem robię AOE. Jak głowica tłoka nie dochodzi do końca to podkładki pod głowicę tłoka?

Link to post
Share on other sites

Przed przyklejeniem sorbopadu robisz korektę AOE. Robisz ją za pomocą podkładek pod sorbopad.

Sorbopad nie służy do korekty tłoka, ale pośrednio się do tego przyczynia. Sorbo służy do wytłumienia uderzenia tłoka.

Aby wyregulować tłok, wrzucasz po prostu tyle podkładek pod sorbopad, aby cofnąć dostatecznie tłok. Nie dawaj żadnych podkładek pod głowicę tłoka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...