Cicha_Mysza Posted February 21, 2018 Report Share Posted February 21, 2018 Nie wiem co jest problemem tego że silnik (tornado v2 z poprzednim był taki sam problem)się nagrzewa - wypodkładkowany perfekcyjnie - Batka 7,4 v 1750 pojemności - gearbox v3 - spring M120 Może to kogoś wybitnego naprowadzą pewne moje spostrzerzenia: - na semi tłok po strzale cofa się do ⅓ lub do połowy -co parę strzałów na chrono fpsy spadają o 40 Najdziwniejsze jest w tej sytuacji to że na stokowym springu nie ma tego problemu -niestety nie wiem jaki to spring ale ma 300 fps na pomiarze Quote Link to post Share on other sites
Karol88 Posted February 21, 2018 Report Share Posted February 21, 2018 Te silniki się grzeją Quote Link to post Share on other sites
Cicha_Mysza Posted February 21, 2018 Author Report Share Posted February 21, 2018 Mi nie chodzi tylko o ten stokowy też się grzał po ~20 strzałach ale tak że przez rękojeść czuć było i to jest problem Ale jeżeli twoja informacja się potwierdzi to no cóż trzeba z tym żyć Quote Link to post Share on other sites
Cicha_Mysza Posted February 22, 2018 Author Report Share Posted February 22, 2018 I kolejne pytanie czy zamontowanie mosfetu pomoże? Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Nie masz zbyt dokręconego silnika? Z drugiej strony, "podkładkowanie perfekcyjne" to rzecz względna. Sprawdź, czy zębatka silnikowa nie jest za nisko (czy silnik nie przekrzywia jej po wsunięciu). Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Podkładkowanie perfekcyjne.... już wolę, żeby zębatki latały luzem, niż był zbyt "mocno" spodkładkowane tj. dociśnięte podkładkami. Dużą rolę w podkładkowaniu odgrywają łożyska, czasem z ich powodu po prostu nie da się spodkładkować perfekcyjnie. Tak samo zębatki, mogą być krzywe... Nawet Ultimate bywają krzywe, a czasem shs'y są bardzo dobrze zrobione i są proste. Ilość podkładek to już pikuś tak naprawdę. Stosuj podkładki o najmniejszej średnicy zewnętrznej. Zależnie od łożysk, ma to znaczenie. Najpierw spodkładkuj każdą zębatkę z osobna, tak by kręciła się możliwie najlepiej przy możliwie jak najciaśniejszym spodkładkowaniu. Potem je wypoziomuj względem zębatki sąsiadującej poprzez przekładanie podkładek z góry<>na dół zębatki. Na zębatce silnikowej zostaw lekki luz. Zwróc uwagę na ustawienie zębatki tłokowej względem tłoka. Ważne by zębatki zazębiały się jak największą powierzchnią zębów zarówno z tłokiem jak i z zębatkami sąsiadującymi. Tu jest często problem gdy zębatki są krzywe i falują. Quote Link to post Share on other sites
Cicha_Mysza Posted February 22, 2018 Author Report Share Posted February 22, 2018 Podkładkowanie perfekcyjne.... już wolę, żeby zębatki latały luzem, niż był zbyt "mocno" spodkładkowane tj. dociśnięte podkładkami. Dużą rolę w podkładkowaniu odgrywają łożyska, czasem z ich powodu po prostu nie da się spodkładkować perfekcyjnie. Tak samo zębatki, mogą być krzywe... Nawet Ultimate bywają krzywe, a czasem shs'y są bardzo dobrze zrobione i są proste. Ilość podkładek to już pikuś tak naprawdę. Stosuj podkładki o najmniejszej średnicy zewnętrznej. Zależnie od łożysk, ma to znaczenie. Najpierw spodkładkuj każdą zębatkę z osobna, tak by kręciła się możliwie najlepiej przy możliwie jak najciaśniejszym spodkładkowaniu. Potem je wypoziomuj względem zębatki sąsiadującej poprzez przekładanie podkładek z góry<>na dół zębatki. Na zębatce silnikowej zostaw lekki luz. Zwróc uwagę na ustawienie zębatki tłokowej względem tłoka. Ważne by zębatki zazębiały się jak największą powierzchnią zębów zarówno z tłokiem jak i z zębatkami sąsiadującymi. Tu jest często problem gdy zębatki są krzywe i falują. Jedyne czego z pańskiej rady nie robiłem to podkładkowanie od najmniejszych podkładek .Nie są zbyt mocno spodkładkowane bez smaru po zamknięciu i zakręceniu gearboxa kręcą się idealnie poziomowanie też jest dobrze wykonane . Przez ,,idealnie" rozumiem nie odwalone byle jak , wkońcu to moja replika i chcę aby działała jak najlepiej Nie masz zbyt dokręconego silnika? Z drugiej strony, "podkładkowanie perfekcyjne" to rzecz względna. Sprawdź, czy zębatka silnikowa nie jest za nisko (czy silnik nie przekrzywia jej po wsunięciu). Co do silnika sprawdzę czy nie jest za mocno dociśnięty ale jestem pewien że zębatka się nie wykrzywia Quote Link to post Share on other sites
Juniorex Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Tak przy okazji, to czy również grzeją się konektory (złączki) na przewodach doprowadzających zasilanie do silnika ? Miałem taki przypadek że konektory były już trochę luźne i z uwagi na duże opory elektryczne bardzo mocno się grzały przez co cały silnik miał wyższą temperaturę. Quote Link to post Share on other sites
Cicha_Mysza Posted February 23, 2018 Author Report Share Posted February 23, 2018 Tak przy okazji, to czy również grzeją się konektory (złączki) na przewodach doprowadzających zasilanie do silnika ? Miałem taki przypadek że konektory były już trochę luźne i z uwagi na duże opory elektryczne bardzo mocno się grzały przez co cały silnik miał wyższą temperaturę. O TAK TAK TAK DAKŁADNIE TEN PROBLEM MAM - CO ZROBIĆ MĘDRCZE? Quote Link to post Share on other sites
Karol88 Posted February 23, 2018 Report Share Posted February 23, 2018 O TAK TAK TAK DAKŁADNIE TEN PROBLEM MAM - CO ZROBIĆ MĘDRCZE? konektory były już trochę luźne i z uwagi na duże opory elektryczne bardzo mocno się grzały Czytanie ze zrozumieniem Quote Link to post Share on other sites
Cicha_Mysza Posted February 23, 2018 Author Report Share Posted February 23, 2018 Czyli wymienić konektory i powinno być po sprawie Quote Link to post Share on other sites
Juniorex Posted February 24, 2018 Report Share Posted February 24, 2018 Kombinerki w dłoń i podginamy konwektory aby nachodziły na silnik z pewnym oporem. Lub wymiana :-) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.