Maciek219843 Posted June 1, 2018 Report Share Posted June 1, 2018 Wczoraj podczas strzelania z mojego SR-15 VFC replika nagle przestała strzelać. Myślałem że kabelki przy silniku się rozłączyły więc odłączyłem baterię i zacząłem sprawdzać replikę. Okazało się że po naciśnięciu spustu w trybie semi słychać było charakterystyczne kliknięcie jakby spust naciągał jakąś sprężynkę a następnie ją puszczał. Co ciekawe w trybie auto ten problem nie występował. Podpiąłem więc baterię i zauważyłem że tryb auto działa normalnie. Przełączyłem więc na semi który zaczął normalnie działać. Wiecie może czym takie zachowanie repliki mogło to być spowodowane? Na razie nie używam jej bo boję się że mogę coś zepsuć. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted June 1, 2018 Report Share Posted June 1, 2018 (edited) Naładuj dobrze baterie ;) Na początek wygląda to na typowy problem kończącego się prądu ;) Jak po podpięciu dobrze naładowanej baterii dalej będzie to samo będziemy myśleli co dalej. Edited June 1, 2018 by thor_ Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 1, 2018 Report Share Posted June 1, 2018 To nie wygląda na rozładowany akumulator, a problem z przerywaczem/kostką stykową. Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted June 6, 2018 Report Share Posted June 6, 2018 U mnie coś takiego się działo świeżo po złożeniu GB, zębatka tłokowa była w takiej pozycji, że dociskała przerywacz i w czasie naciskania spustu klikała kostka stykowa. Po pierwszym cyklu wszystko wracało do normy. GB na gwarancji? Quote Link to post Share on other sites
Maciek219843 Posted June 6, 2018 Author Report Share Posted June 6, 2018 (edited) 3 godziny temu, blitzmephi napisał: U mnie coś takiego się działo świeżo po złożeniu GB, zębatka tłokowa była w takiej pozycji, że dociskała przerywacz i w czasie naciskania spustu klikała kostka stykowa. Po pierwszym cyklu wszystko wracało do normy. GB na gwarancji? GB jest jeszcze na gwarancji. Na razie własnoręcznie wymieniłem tylko lufę i gumkę hopup. Replika na razie działa więc musiałby wystąpić ten sam problem w serwisie sklepu. Boję się że serwisant zobaczy że wszystko działa i odeślą mi ją nie naprawiając problemu. Przypomniało mi się również że około miesiąc temu podpiąłem do repliki dopiero co naładowany ni-mh 8.4 1600 mAh. Z tego co pamiętam to spust podczas strzelania na semi się zablokował tak jakby był ustawiony na safe. Po zmianie trybu ognia na auto wszystko wróciło do normy. Właściwie to normalne że w replice za ponad 1500 zł dzieją się takie rzeczy? Edited June 6, 2018 by Maciek219843 Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted June 6, 2018 Report Share Posted June 6, 2018 To co piszesz o "niestrzelaniu" na semi a potem o strzelaniu po przełączeniu na auto - to typowy objaw rozładowanej baterii. Czyli albo nie doładowana, albo padnięta bateria. Może też oczywiście być to problem z przerywaczem. Ale zacząłbym od sprawdzenia baterii. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 6, 2018 Report Share Posted June 6, 2018 Yyy... Thor, a jaka jest różnica pomiędzy auto, a sami przy rozładowanym akumulatorze? Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted June 6, 2018 Report Share Posted June 6, 2018 W przypadku dobrze działających/pracujących elementów GB takich jak przerywacz, kostka stykowa itp żadna. Selektor albo rozłącza albo nie rozłącza po pełnym cyklu koła "tłokowego" kostkę i tyle. Jeżeli to goły GB bez wynalazków z mosfetami itp to typowym objawem siadającego napięcia jest właśnie "cięcie" trybu semi. Mniejsze opory są na większej powierzchni styków selektora stąd w trybie AUTO prąd ma "łatwiej" idzie po "większym przekroju" i silnikowi to wystarczy, w trybie semi nie. Wystarczy pomierzyć w takiej sytuacji "ilość" prądu na przewodach do silnika i wszystko staje się jasne. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 7, 2018 Report Share Posted June 7, 2018 Zobaczymy czy zmiana akumulatora coś da :) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted June 7, 2018 Report Share Posted June 7, 2018 W moim zabytku to standardowe zachowanie pod koniec baterii. Ale oczywiście może to być cokolwiek dookoła"prądu". Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 7, 2018 Report Share Posted June 7, 2018 Ja pozostaję przy swoim :) Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted July 11, 2018 Report Share Posted July 11, 2018 Miałem to samo, wymieniłem kostkę za 15zł i problemu nie mam. Nigdy nie doświadczyłem tego przy słabym aku. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.