Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Przestawiony" cykl tłoka?


Recommended Posts

Witam. W swoim AK e&l zauważyłem ostatnio pewien problem (ciężko mi powiedzieć czy istniał on od początku stosowania baterii 11.1 ale wydaje mi się że nie) otóż po oddaniu strzału tłok zostaje naciągnięty zawsze do połowy swojej drogi. Pierwsza myśl jaka mi się nasunęła to że może to być spowodowane przez moment silnika i konieczne będzie zainwestowanie w mosfet z hamulcem jednak po rozebraniu GB i ponownym złożeniu (tłok z przodu,zębatka tłokowa z cyckiem na godzinie 13)  to po pierwszym wciśnięciu spustu najpierw następuje naciąg tłoka do połowy a dopiero przy następnym wciśnięciu strzał i naciąg do połowy  (pierwsze wciśnięcie 0 do 0,5 drugie od 0,5 do 1,5) Wydaje mi się że jeżeli by to była wina braku hamulce to przy pierwszym strzale też powinno przekręcić zębatką więcej niż powinno a jest zupełnie na odwrót czyli pierwszy strzał od pozycji zero do 0,5 a potem normalnie cały równy cykl (tyle tak jak by przestawiony ;/). Wiecie może jeszcze czego może być to wina? 

Edited by Filipt15
Link to post
Share on other sites

Kolejny dziwny motyw.

Gdy po strzale tłok zostaje w tylnym położeniu dysza jest dociśnięta do komory natomiast gdy uda mi się na auto trafić tak by tłok został w przodzie (sprężyna rozprężona ) to dysza jest cofnięta do połowy.

 

Edit:

A dobra ogarnąłem że taka sytuacja jest możliwa (cycek zębatki tłokowej na godzinie 7)

Edited by Filipt15
Link to post
Share on other sites

Dysza musi być dosuniętą do komory HU przed zwolnieniem tłoka a zaraz po jego uderzeniu w głowicę cylindra powinna się cofnąć - dokładnie tak być powinno jak opisujesz. Problemu szukałbym w okolicy przerywacza. Albo wyrobiony "cycek" na kole zębatym, albo wajcha cofająca kostkę stykową. Koło obracając się generuje przez dźwignię szybsze rozłączenie i tłok staje w połowie drogi. Po ponownym naciśnięciu spustu kończy cykl i zaczyna kolejny - kończy znów w połowie. Gdzieś tu tkwi problem chyba.

Link to post
Share on other sites

Niby tak, ale jakoś nie chciałbym, żeby mi replika nie strzelała przy pierwszym naciśnięciu spustu ;) Mam GB v7 (tyle mi zostało z M14) w którym siedzi sprężyna M170-190 (nie pamiętam dokładnie) konkretny silnik i zawsze pierwsze naciśnięcie spustu to strzał. Nie wnikam jak zatrzymuje się tłok po strzale ale każde naciśnięcie spustu generuje cykl tłoka od jakiejś jego pozycji do spuszczenia tłoka i strzału. 

To, że tłok zatrzymuje się w różnych położeniach po strzale to nic nadzwyczajnego a wręcz norma. Po to wymyślono m.in. zwalniacze sprężyny - pierwszy bodaj ICS na to wpadł. Ale jeżeli replika po naciśnięciu spustu nie strzela tylko generuje częściowy ruch tłoka i się zatrzymuje to nie jest to normalne.  

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, matrigs napisał:

Jest to normalna rzecz w tuningowanych replikach.

Jeśli nie dochodzi do strzałów podwójnych to nie ma się czym martwić.

Czy ja wiem. Jeżeli chodzi o sam czas "strzelanki" to rzeczywiście może nie jest to jakoś bardzo negatywne a wręcz paradoksalnie poprawia reakcję na spust (taki pre cocking ) ale w dłuższym wymiarze czasu na pewno znacznie wpływa na ubicie sprężyny oraz na zębatki i łożyska które cały czas przenoszą obciążenie wynikające z tej napiętej do połowy sprężyny. Chyba spróbuję przełożyć ten wihajster z innej repliki bo jakoś nie wydaje mi się żeby to była wina braku hamulca skoro replika robi zawsze pełen równy cykl po za tym na początku po złożeniu GB 

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2018 o 21:49, thor_ napisał:

To, że tłok zatrzymuje się w różnych położeniach po strzale to nic nadzwyczajnego a wręcz norma. Po to wymyślono m.in. zwalniacze sprężyny - pierwszy bodaj ICS na to wpadł. Ale jeżeli replika po naciśnięciu spustu nie strzela tylko generuje częściowy ruch tłoka i się zatrzymuje to nie jest to normalne.

Zgadzam się w 100% :)

 

W dniu 1.06.2018 o 22:51, Filipt15 napisał:

Czy ja wiem. Jeżeli chodzi o sam czas "strzelanki" to rzeczywiście może nie jest to jakoś bardzo negatywne a wręcz paradoksalnie poprawia reakcję na spust (taki pre cocking ) ale w dłuższym wymiarze czasu na pewno znacznie wpływa na ubicie sprężyny oraz na zębatki i łożyska które cały czas przenoszą obciążenie wynikające z tej napiętej do połowy sprężyny. Chyba spróbuję przełożyć ten wihajster z innej repliki bo jakoś nie wydaje mi się żeby to była wina braku hamulca skoro replika robi zawsze pełen równy cykl po za tym na początku po złożeniu GB 

Też się zgadzam, takie coś nadwyręża układ. Mam Titana V2 i przy włączonym pre-cockingu ostatni ząb tłoka mocno się zaokrąglił, a sama sprężyna szybko ubiła.

Jeśli chcesz aby po strzale tłok zawsze spoczywał na zderzaku, a sprężyna była rozprężona to albo słabszy akumulator albo mosfet z kontrolą cyklu.

Najlepiej Titan, te mosfety oparte na analizowaniu oporu nie działają tak jak powinny. Titan ma fotokomórki.

Aktywny hamulec także MOŻE pomóc. Przy mośku z hamulcem trzeba się jedynie skupić na dobrym zgraniu zębatki tłokowej, przerywacza i kostki stykowej tak by obwód został przerwany zaraz po spuszczeniu tłoka.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam dołącze się do tematu,

Sprawa dotyczy SPECNA SA-B04, wczoraj ją kupiłem

Replika jest w stocku, bateria li-po 7,4v 2000mAh, wyżej jest napisane że takie coś może mieć miejsce w tuningowanych replikach, ta nie jest.

Dzisiaj podczas wymiany sprężyny na słabszą M90 zauważyłem jedną rzecz.
Podczas naciskania na spust w trybie „SEMI” po strzale tłok zostaje mniej/więcej w połowie cylindra.
Natomiast w trybie „AUTO” po serii tłok zostaje w skrajnej pozycji (sprężyna „rozluźniona”)
I teraz pytanie czy tak powinno być? Jeśli tłok zawsze będzie został gdzieś w połowie cylindra to sprężyna będzie zostawała napięta i szybciej się zużyje/zbije jeśli się nie mylę?
link do filmiku Gdzie nagrałem sytuacje: 
Link to post
Share on other sites

Sprężyna się  ubije.. po jakichś 5 latach albo 10 ;) W zamierzchłej przeszłości, nie było wynalazków typu zwalniacze sprężyny, mosfety "regulujące" położenie tłoka po strzale czy przed nim. I repliki działały i sprężyny tez dawały radę.

Cała przekładnia ma swoją "bezwładność". Dlaczego w cudzysłowie? Bo to nie bezwładność jako taka, ale opóźnienie po wyłączeniu napięcia do silnika. Rozpędzone zębatki plus siła "od sprężyny" powodują to, że cały układ wykonuje jakiś tam jeszcze ruch kiedy silnik już nie pracuje - zostaje wyłączony po wyłączeniu go przez przerywacz w trybie semi, lub rozłączeniu przez "puszczony" spust w trybie auto. 

 

 Sprawdzałeś czy tak samo nie było przed wymianą sprężyny? Stawiam że podobnie. 

 

Wszystko powyższe przy założeniu, że replika nie ma mosfetu albo nie ma w nim ustawionych "położeń" spoczynkowych dla tłoka po oddaniu strzału. 

Edited by thor_
Link to post
Share on other sites

Właśnie nie zwróciłem uwagi jak było z mocniejszą sprężyną bo tłok nie wystawał to mi się w oczy nie rzucił.

Czyli reasumując za szybko to się ta sprężyna nie ubije i raczej nie ma się co za wczasu martwić?

Druga sprawa. Instalacja mosfetu by problem rozwiązała? W ciągu kilku miesięcy na pewno chce lufę, komorę hop-up wymienić. No i nad instalacją mosfetu myślę, tylko nad jakimś tańszym bo 200 zł nie chciałbym wydać tylko na to.

Link to post
Share on other sites

Mosfety, ich pracę i tryby ustawień znam tylko z legend. W moich replikach wszystko mam "po staremu" - nie narzekam, działają i w razie "W" nie potrzebuje nic poza "młotkiem i przecinakiem" żeby rozwiązać problem ;)

A o sprężynę się raczej nie martw, spadek "wydajności" o 10-15% po 2-3 latach to nie problem myślę. Raz na tyle czasu wymiana sprężyny to nic upierdliwego chyba, że musisz mieć zawsze 100% :) Dodam tylko, że w mojej eMce mam sprężynę nie wymienianą od jakichś 8 lat, co prawda mam zwalniacz, ale często zapominam go użyć i sprężyna bywa napięta tygodniami. Nie planuje wymiany sprężyny jak na razie.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, hantom napisał:

Replika jest w stocku, bateria li-po 7,4v 2000mAh, wyżej jest napisane że takie coś może mieć miejsce w tuningowanych replikach, ta nie jest.

Nie ma znaczenia czy to tuningowana czy stockowa replika.

 

2 godziny temu, hantom napisał:
Dzisiaj podczas wymiany sprężyny na słabszą M90 zauważyłem jedną rzecz.
Podczas naciskania na spust w trybie „SEMI” po strzale tłok zostaje mniej/więcej w połowie cylindra.
Natomiast w trybie „AUTO” po serii tłok zostaje w skrajnej pozycji (sprężyna „rozluźniona”)
I teraz pytanie czy tak powinno być? Jeśli tłok zawsze będzie został gdzieś w połowie cylindra to sprężyna będzie zostawała napięta i szybciej się zużyje/zbije jeśli się nie mylę?

Normalna rzecz na słabszej sprężynie. Na mocniejszej tłok powinien zatrzymać się bliżej głowicy cylindra o ile w ogóle zostałby napięty. Ciesz się, że nie masz podwójnych strzałów.

Sprężyny specny są kiepskiej jakości, szybko się ubijają i takie coś może spowodować jej jeszcze szybsze ubicie się. 

Dzieje się tak dlatego bo masz słabą sprężynę i po silnik po odcięciu mu prądu nadal się kręci i naciąga sprężynę. Gdyby sprężyna była mocniejsza silnik nie miałby takiej siły aby aż tak daleko naciągnąć tłok, byłyby to minimalne odległości.

Gdybyś wrzucił lipo 11,1V pewnie miałbyś dublety, tak samo jakbyś włożył mocniejszy silnik.

2 godziny temu, hantom napisał:

Druga sprawa. Instalacja mosfetu by problem rozwiązała? W ciągu kilku miesięcy na pewno chce lufę, komorę hop-up wymienić. No i nad instalacją mosfetu myślę, tylko nad jakimś tańszym bo 200 zł nie chciałbym wydać tylko na to.

Tak, instalacja mosfetu z aktywnym hamulcem w 100% wyeliminuje ten problem. Ale tylko na semi (o ile nie masz nic spaprane z kostką/przerywaczem), na fullauto już nie).

Mosfet z ab działa tak, że po przerwaniu obwodu na ułamek sekundy zmienia bieguny i przez sprzężenie zwrotne hamuje silnik by ten nie mógł naciągnąć tłoka. Wówczas nie ma mowy aby silnik po odcięciu prądu nadal się kręcił. Wtedy cały cykl tłoka na semi jest zależy od zgrania kostki i przerywacza.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, hantom napisał:

Replika jest w stocku, bateria li-po 7,4v 2000mAh, wyżej jest napisane że takie coś może mieć miejsce w tuningowanych replikach, ta nie jest.

Nie ma znaczenia czy to tuningowana czy stockowa replika.

 

2 godziny temu, hantom napisał:
Dzisiaj podczas wymiany sprężyny na słabszą M90 zauważyłem jedną rzecz.
Podczas naciskania na spust w trybie „SEMI” po strzale tłok zostaje mniej/więcej w połowie cylindra.
Natomiast w trybie „AUTO” po serii tłok zostaje w skrajnej pozycji (sprężyna „rozluźniona”)
I teraz pytanie czy tak powinno być? Jeśli tłok zawsze będzie został gdzieś w połowie cylindra to sprężyna będzie zostawała napięta i szybciej się zużyje/zbije jeśli się nie mylę?

Normalna rzecz na słabszej sprężynie. Na mocniejszej tłok powinien zatrzymać się bliżej głowicy cylindra o ile w ogóle zostałby napięty. Ciesz się, że nie masz podwójnych strzałów.

Sprężyny specny są kiepskiej jakości, szybko się ubijają i takie coś może spowodować jej jeszcze szybsze ubicie się. 

Dzieje się tak dlatego bo masz słabą sprężynę i po silnik po odcięciu mu prądu nadal się kręci i naciąga sprężynę. Gdyby sprężyna była mocniejsza silnik nie miałby takiej siły aby aż tak daleko naciągnąć tłok, byłyby to minimalne odległości.

Gdybyś wrzucił lipo 11,1V pewnie miałbyś dublety, tak samo jakbyś włożył mocniejszy silnik.

2 godziny temu, hantom napisał:

Druga sprawa. Instalacja mosfetu by problem rozwiązała? W ciągu kilku miesięcy na pewno chce lufę, komorę hop-up wymienić. No i nad instalacją mosfetu myślę, tylko nad jakimś tańszym bo 200 zł nie chciałbym wydać tylko na to.

Tak, instalacja mosfetu z aktywnym hamulcem w 100% wyeliminuje ten problem. Ale tylko na semi (o ile nie masz nic spaprane z kostką/przerywaczem), na fullauto już nie).

Mosfet z ab działa tak, że po przerwaniu obwodu na ułamek sekundy zmienia bieguny i przez sprzężenie zwrotne hamuje silnik by ten nie mógł naciągnąć tłoka. Wówczas nie ma mowy aby silnik po odcięciu prądu nadal się kręcił. Wtedy cały cykl tłoka na semi jest zależy od zgrania kostki i przerywacza.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...