kaflok Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 (edited) Cześć, Zamówiłem zestaw tornado, a w nim min. wyciszona głowica tłoka, na której oring siedzi luźno, a nawet bardzo, tak samo jak na stockowych glowicach np. G&G, czy EA, aczkolwiek na G&G jest najmniej luźna. Pytanie czy wymienić oring na grubszy, czy ma taki być, bo taka jest jego specyfikacja pracy w cylindrze ? Pozdrawiam. Edited April 24, 2019 by kaflok Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 Jeśli się uszczelnia na głowicy tłoka i w cylindrze to zostaw. Oring uszczelnia się na tylnej ściance głowicy tłoka i ściankach cylindra, jeśli byłby zbyt gruby nie mógłby się rozszerzyć i docisnac do tych miejsc podczas pracy. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 7 godzin temu, kaflok napisał: Cześć, Zamówiłem zestaw tornado, a w nim min. wyciszona głowica tłoka, na której oring siedzi luźno, a nawet bardzo, tak samo jak na stockowych glowicach np. G&G, czy EA, aczkolwiek na G&G jest najmniej luźna. Pytanie czy wymienić oring na grubszy, czy ma taki być, bo taka jest jego specyfikacja pracy w cylindrze ? Pozdrawiam. Ale nic nie piszesz czy sprawdzałeś czy ten zestaw daje kompresję. Choćby prostym testem zatykając dysze palcem i wykonując szybki ruch tłokiem. Tłok powinien dawać zdecydowany opór już po pokonaniu 1/3 drogi. No tam z poprawką na typ cylindra. Jeśli jest to szczelne, to widocznie tak jest to zaprojektowane. Chodzi o to żeby powietrze wpadające przez otworki na czole głowicy w trakcie sprężania wypychały oring po obwodzie i dociskały go do powierzchni cylindra. To teoria. Ale jak już się przekonałem. Działa to różnie w zależności od producenta. Dopasowanie idealnego oringu na tłoku to zabawa dla ludzi którzy mają mnóstwo niepotrzebnego czasu :) (rozbieranie gearboxa za każdym razem). Krótko mówiąc. Jak zestaw daje kompresję. To zostaw. Jak nie to załóż oring :http://azteko.pl/shs-uszczelka-glowicy-tloka-p-910.html Testowałem to na kilku kombinacjach głowica - cylinder. I zawsze była wymierna szczelność. Wymierna w sensie + 15-25 fps A Pan wallop no to szacun tym razem.Bo pierwsze zadanie napisał na prawdę z sensem. Już myślałem że zacznie gadać konkretnie i do rzeczy. No ale niestety. To drugie zdanie kompletnie bez sensu i jakiejkolwiek logiki. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 25, 2019 Report Share Posted April 25, 2019 (edited) 13 godzin temu, Rych33 napisał: A Pan wallop no to szacun tym razem.Bo pierwsze zadanie napisał na prawdę z sensem. Już myślałem że zacznie gadać konkretnie i do rzeczy. No ale niestety. To drugie zdanie kompletnie bez sensu i jakiejkolwiek logiki. Tylko, że sam napisałeś prawie to samo... 13 godzin temu, Rych33 napisał: Chodzi o to żeby powietrze wpadające przez otworki na czole głowicy w trakcie sprężania wypychały oring po obwodzie i dociskały go do powierzchni cylindra. To teoria. Oring uszczelnia się na tylnej ściance głowicy tłoka, rozszerza się i dociska do ścianek cylindra. Tak rozepchany przez ciśnienie o-ring trzyma kompresję pomiędzy głowicą tłoka, a cylindrem. Otwory na czole głowicy służą do tego, aby oring nie uszczelniał się podczas gdy tłok przesuwany jest do tyłu. Kiedyś używano głowic niewentylowanych i pojawiał się efekt zasysania kulki. Dziś przy źle wywierconych otworach na czole głowicy tłoka jak i zbyt grubym o-ringu takie "wsteczne" uszczelnianie może się pojawić. Pomijam już opór przy tym towarzyszący. Miałem kiedyś głowicę wyciszoną po której montażu był diametralny spadek fps. Tak jak sprężyna powinna wtedy generować ~450fps, tak dawała 330-350fps pomimo idealnej szczelności. Powodem była chińska jakość głowicy i źle wywiercone otwory wentylacyjne w głowicy. Po wywierceniu ich, fps'y wzrosły do prawidłowej wartości. 13 godzin temu, Rych33 napisał: Dopasowanie idealnego oringu na tłoku to zabawa dla ludzi którzy mają mnóstwo niepotrzebnego czasu :) (rozbieranie gearboxa za każdym razem). Nie potrzeba rozbierać GB aby dobrać idealny o-ring. Dobranie takiego o-ringu zajmuje do kilku minut. Warto zainwestować w o-ringi bezszwowe. W tanich o-ringach szew zawsze jest centralnie na "grzbiecie" o-ringa, tam gdzie uszczelnia się z cylindrem. Kupując o-ring bezszwowy o odpowiednim wymiarze nie ma mowy o jakichkolwiek spadkach fps, złej szczelności czy zbyt późnym uszczelnianiu się głowicy cylindra z cylindrem. Wykończenie cylindra jak i jakość samej głowicy także jest bardzo istotna. Edited April 25, 2019 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted April 27, 2019 Report Share Posted April 27, 2019 W dniu 25.04.2019 o 11:20, wallop napisał: Otwory na czole głowicy służą do tego, aby oring nie uszczelniał się podczas gdy tłok przesuwany jest do tyłu. Kiedyś używano głowic niewentylowanych i pojawiał się efekt zasysania kulki. Owszem. Otwory te w pewnym stopniu zmniejszają ciśnienie za tłokiem podczas jego ruchu powrotnego. Ale "efekt zasysania kulki" ??? Obejrzyj sobie jeden, czy drugi filmik jak działa gearbox i nie wypisuj tu bzdur. Bo jest to po prostu fizycznie nie możliwe. Mistrzu. https://www.youtube.com/watch?v=qlW11m5d4Uk https://www.youtube.com/watch?v=8MpNzOWJykA Quote Link to post Share on other sites
kaflok Posted April 27, 2019 Author Report Share Posted April 27, 2019 Tłok stawia bardzo duży opór, jest wręcz perfekcyjne. Zapomniałem napisać o tym w pierwszym poście, a po prostu zastanawiało mnie dlaczego taki oring, a nie inny. Jeszcze jedno pytanie, użyłem smaru molykote, który stosuje do wysokiej próżni, zastanawia mnie jak będzie zachowywał się w aspekcie ASG. Próbował ktoś z was ? Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted April 27, 2019 Report Share Posted April 27, 2019 No to jeśli tak. To nie ma co wydziwiać. Widocznie ten zestaw ktoś kto projektował wiedział co robi. Oring który Ci podałem zawsze dawał nieco więcej fps. A nawet więcej jak nieco. W zależności od zestawu. Zawsze kiedyś możesz wypróbować. A jak chodzi o smar do cylindra to ja stosuję sprawdzony i pewnie nie tylko przeze mnie smar : http://asgrevolution.com.pl/sklep/gazy-i-smary/19-smar-do-cylindra-asgrevolution.html Jest po prostu taki że spełnia swoje zadanie przez cały sezon. A jak ten smar typu molykote ? Nie wiem. Ale chętnie bym się dowiedział. Quote Link to post Share on other sites
kaflok Posted April 28, 2019 Author Report Share Posted April 28, 2019 Producent podaje, że smar delikatnie "pompuje" oringi, w zaworach do helu o ciśnieniu roboczym 40bar sprawuje się idealnie. Za tydzień przejrzę uszczelnienienia i dam znać jak się spisuje. http://sklep.smary.elub.pl/produkt/high-vacuum-grease-50g-smar-do-prozni Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.